maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

כיצד להיפטר מדפוס חשיבה הרסני?

זה יכול להיות קשה מאוד להתמקד בטוב כאשר, לכאורה, דברים רעים קורים בחייכם. עם זאת, אתם יכולים לאמן את המחשבה שלכם להתמקד בדברים הטובים שבחייכם ולא להתעכב על הרע. לא, זה לא אחד מאותם מאמרי חשיבה חיובית. מדובר על שינוי דרך החשיבה שלכם, שינוי דפוסיי החשיבה שלכם. האם אתם משתמשים באחד מדפוסי החשיבה הבאים ביומיום שלכם?

 אדם חושב

צילום: federico stevanin.
freedigitalphotos
 

דפוסי חשיבה הרסניים:
"החיים חרא" - כל דבר בחיים האלה הוא רע, אי אפשר לסמוך על אף אחד ושום דבר טוב לא קורה בחיים האלה. למשל, "אין סיכוי שאתקבל לעבודה הזאת. המראיין לא אהב אותי. בעצם מה זה משנה, גם אני לא חיבבתי אותו כל כך..."

מסקנות לא מבוססות - נטייה להסיק הרבה מסקנות ללא ראייה ממשית התומכת באותה מסקנה. דפוס זה הרסני במיוחד כיוון שהוא יכול להגביל אתכם מלראות את המציאות כפי שהיא באמת. לדוגמה, "הוא איחר היום לפגישה, הוא בטח מאחר כרוני!"

"לעולם לא לי" - כאשר מישהו חושב ששום דבר טוב לא יקרה לו. זה יכול לנבוע מחוסר הערכה עצמית ומחשבה שהאדם אינו ראוי לדברים הטובים שקורים לו. למשל, "לעולם לא יהיה לי כסף. מעולם לא היה לי ולכן לעולם גם לא יהיה לי, עדיף שאמשיך בעבודה שלי, לפחות היא מכסה את המשכנתא".

המדיום השלילי - האדם יודע מה שכולם חושבים עליו, והכל זה דברים שליליים. לדוגמה, "היא חושבת שאני אידיוט, אנסה להימנע מלדבר איתה".

"הייתי צריך, רציתי, יכולתי.." - האדם מהסוג הזה יודע מה הוא צריך לעשות כדי לשנות את חייו, הוא מסוגל לעשות זאת, הוא יודע זאת והוא יעשה את זה רק אם.... למשל, "אני יודע שיכולתי ללכת לאוניברסיטה ורציתי, אבל אני פשוט עסוק בדברים אחרים כרגע. ארשם לשנה הבאה".

מבוסס רגש - הרגשות שולטות בקו מחשבה וראיית המציאות היא בהתאם. לדוגמה, "אני מרגיש שאיני יכול לעשות זאת אז בטוח שאיני יכול לעשות זאת".

"הכל באשמתי" - האדם רואה את עצמו בתור גורם אחראי לכל דבר רע שקורה. למשל, "זאת אשמתי שהיא עזבה אותי לטובת גבר אחר". אדם זה לא לוקח אחריות על דברים טובים שקורים לו.

"כולם טועים" - אף אחד לא מסוגל לבצע דברים בצורה מושלמת, והדרך שלך היא הטובה ביותר. לדוגמה, "הוא לא עושה את זה נכון, אשאר עד מאוחר הלילה ואתקן את זה כשהוא ילך".

אלה הם דפוסי החשיבה ההרסניים הנפוצים ביותר. אז מה אתם אומרים, יצא לכם פעם להשתמש בהם? כנראה שהתשובה חיובית.

אך כיצד ניתן להיפטר מהם?
השלב הראשון של השינוי הוא לזהות את הבעיה. אתם יכולים למצוא הרבה אנשים בחיים שלכם שפשוט לא חושבים שיש להם בעיה ולכן אין להם צורך לשנות שום דבר. אם במקרה אתם כאלה, אז אל תעשו כלום. אם אתם רוצים לשנות, תהיו חייבים לזהות ולהכיר את הבעיה.

השלב השני הוא להיות מודעים לכך שאתם משתמשים בדפוס חשיבה הרסני, בזמן שזה קורה. אנחנו יכולים לאמץ דפוסי חשיבה שונים, תלוי במה אנו עוסקים. לדוגמה, אנחנו יכולים להיות עם דפוס חשיבה חיובי במקום העבודה שלנו, כשאנו בטוחים בעצמנו, אך כשזה מגיע לנושא של אהבה, דפוס החשיבה שלנו הופך להרסני. הכרה בעת שימוש בדפוס חשיבה הרסני תעזור לכם רבות.

השלב השלישי הוא להחליף את הרע עם הטוב. זה משהו שלא ניתן לעשות מיד. אם תתפסו את עצמכם אומרים "אני לא יכול לעשות את זה", ולאחר מכן תזכרו שזהו דפוס החשיבה ההרסני ותגידו, "אה, כן. אני יכול לעשות את זה!!" זה לא יעזור. אתם חייבים לתת לדפוס החשיבה הישן לדעוך לאט לאט עד שיעלם לחלוטין, תוך הטמעת דפוס חשיבה חדש וחיובי. שלב זה מתרחש לאורך זמן ולא מבוצע באופן מיידי.

אחרי מספר חודשים, אתם תראו הבדל עצום בחייכם. נסו והיווכחו.

 

ליקט וערך: אוהד שלום

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: