maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

כך תדעו מתי כדאי לכם לבצע כל דבר במהלך היום

  לכל אחד מאתנו יצא להיות במצב שבו הוא התעורר מוקדם בבוקר עם תחושת מוכנות ליום העבודה, אולם עד הרגע שבו נכנסנו שוב למיטה בלילה, התשישות שהצטברה הסירה מאתנו כל תחושה טובה שציפינו לה מהבוקר. למה זה קורה? האם אנחנו עושים משהו לא נכון בימים שכאלה? ובכן, רובנו עושים דברים נכונים, אבל הבעיה היא שאיננו מבצעים אותם בזמנים המתאימים. כדי לעזור לכם לוודא שתוכלו לסיים יום ארוך עם תחושה טובה, מומלץ שתכירו את הטיפים הבאים בנוגע לזמנים שבהם מומלץ לבצע כל מטלה ואפילו הפסקה. כשתעשו זאת בעצמכם, אתם תתפלאו לגלות שכל יום שלכם יהיה נטול תלונות ומספק הרבה יותר מאלו שקדמו לו עד עתה.
 
שעון קיר
 

7:00-8:00 – אכלו ארוחת בוקר

ארוחת בוקר כידוע היא הארוחה החשובה ביותר ביום, שכן היא עוזרת לנו לווסת את תחושת הרעב במשך היום, ממריצה את קצב חילוף החומרים, שומרת עלינו מלאים ומונעת מאתנו את הצורך לזלול ממתקים או חטיפים עד לארוחת הצהריים. מבין 1,000 דיאטנים שעברו תשאולים שונים במחקר שנערך באנגליה, שני שליש העידו כי הזמן הטוב ביותר לצרוך ארוחת בוקר הוא אחרי השעה 7:00, כשהשעה 7:11 הייתה העדיפה ביותר על פי הממוצע. 

8:00-9:00 – קבעו תור לספר או לרופא

למרות כל הרצון הטוב של בתי עסק ונותני שירות שונים לשמור על לו"ז יציב, תורים שאנו קובעים לספר או לרופא למשל אינם תמיד מתקיימים בשעה שבה בחרנו, וזה קורה בעיקר כשאנו קובעים לעצמנו תור בשעות הבוקר המאוחרות והלאה. הסיבה לכך היא שהתורים נדחים ככל שמטופלים ולקוחות מאחרים לשעות שקבעו לעצמם, או שלאיש המקצוע לוקח זמן רב יותר לטפל בהם מאשר שיער תחילה. אם תקבעו את התור שלכם בשעות הבוקר המוקדמות, תוכלו להיות בטוחים שהוא לא ידחה לשעה מאוחרת מדי בגלל אילוצים שגרמו להם אנשים אחרים, ולא תצטרכו לחכות לשווא ולדחות את הלו"ז שלכם.

9:00-10:00 – חפשו דירה או קבעו לעצמכם ראיון עבודה

אם אתם שוקלים מעבר דירה, מומלץ שתדעו שרוב מודעות הנדל"ן שעולות לרשת צצות בין השעות 9-10 בבוקר. אם תחפשו דירה בזמן הזה, תוכלו לוודא שאתם בין הראשונים שמגישים הצעה לרכישת או השכרת הנכס הרצוי. בנוסף, מומלץ לקבוע ראיונות עבודה לשעות האלה שכן כך תדאגו שתגיעו ראשונים מבין עובדים פוטנציאלים רבים, מה שיגרום לכך שהמעסיק יזכור אתכם טוב יותר וכן לא יהיה מותש מראיונות קודמים שערך. יתרה מזו, אם המעסיק ראה אתכם באור חיובי מאוד, קיים פחות סיכוי שיתרשם שוב מעובד פוטנציאלי אחר, שכן כבר מהריאיון אתכם הוא החליט, באופן מודע או שלא, שאתם מתאימים לתפקיד. 
איש מסתכל על שעון היד שלו
 

10:30 – צאו להפסקה קצרה

מחקרים מראים שיציאה להפסקה בשעות הבוקר המאוחרות זו הפעולה הטובה ביותר שאתם יכולים לעשות כדי לשמור על רצף העבודה שלכם במהלך שאר היום. הסיבה לכך היא שזהו הזמן בו רמות הריכוז שלכם יורדות, אך קל מאוד להחזיר אותן בעזרת הפסקה קצרה. זה עוזר לכם להרגיש פחות לחוצים, הרבה יותר מסופקים מהעבודה וגם מסייע לשמור על הבריאות.

12:00-12:30 – אכלו ארוחת צהריים

מומחים לתזונה וכושר גורסים כי יש לאכול ארוחת צהריים כ-4 וחצי שעות לאחר ארוחת הבוקר. אם עקבתם אחרי הטיפ הראשון ובחרתם לאכול את ארוחת הבוקר שלכם בין השעות 7:00-8:00, מומלץ שתעקבו גם אחרי הטיפ הזה. כך תוכלו לוודא שתימנעו מתחושת רעב מעיקה במהלך שאר שעות היום, עד שיגיע הזמן לארוחת הערב.

13:00-13:30 – בצעו החלטה חשובה

מחקר שנערך בבית הספר למנהל עסקים של אוניברסיטת קולומביה בניו יורק הראה כי מומלץ להשאיר החלטות חשובות לזמן שאחרי ארוחת הצהריים. זאת משום שאחרי שאכלתם ארוחה דשנה אתם רעננים יותר ובעלי רמות אנרגיה מאוזנות ביחס לרגעים שבהם אתם רעבים, וזה מוביל לקבלת החלטות שקולות ונבונות יותר. 

14:00-14:30 – תפסו תנומה קלה

למרות העלייה ברמות האנרגיה לאחר אכילת ארוחת הצהריים, כעבור כשעתיים הן צונחות בחזרה, והדרך הטובה ביותר להחזיר אותן היא על ידי תפיסת תנומה קלה בת 10-20 דקות. ברוב מקומות העבודה קיימת אפשרות לצאת להפסקה קצרה-ארוכה שכזו, ובמקום לנצל אותה בשתיית קפה, בחרו בתנומה שתחזיר לכם את רמות האנרגיה בדרך טבעית ומומלצת הרבה יותר, אפילו אם היא מתקיימת בישיבה על כיסא. בנוסף, אלו הן השעות שעל פי מחזור השינה של רובנו מומלצות לתנומה, משום שבהן תזכו לשנת REM ושנת גלים איטיים, שאלו הם השלבים בהם אנו ישנים עמוק.
איש שוכב על כיסא שיזוף עם כובע על פניו

15:00-16:00 – קבעו פגישה או נקו את הבית

רוב האנשים משאירים את הלו"ז שלהם פנוי בשעה 15:00, זאת על פי ניתוח סטטיסטי של מידע שנאסף משירותי דיוור אלקטרוניים. בזמן הזה אנחנו גם הופכים לגמישים יותר בצורת החשיבה שלנו, ולכן זוהי השעה הטובה ביותר לקבוע פגישה או לערוך ישיבת צוות שלא תתמהמה (בעדיפות לימי שני או שלישי, בהם יש פחות עומס בעבודה). אם אינכם עובדים ואתם נמצאים בבית, זהו גם הזמן הטוב ביותר לניקיונות, שכן יכולת תיאום העין והיד שלכם נמצאת במיטבה בשעות הללו, וזה יעזור לכם לסיים את המטלה על הצד הטוב ביותר מבלי להרגיש מותשים אחריה.

17:00– בקשו העלאה בשכר או בצעו אימון גופני

אם אתם מרגישים שמגיע לכם שכר גבוה יותר מזה שאתם מקבלים בעבודה, דעו שמחקרים מראים כי כדאי לכם לבקש העלאה מהבוס לקראת סוף היום, בזמן שהוא פחות לחוץ ובמצב רוח חיובי יותר לאור העובדה שבקרוב הוא יצא הביתה. זה הזמן שבו הוא מוכן באמת להקשיב במלוא תשומת הלב למה שיש לכם להגיד, כך טוענים גם מדריכי קריירה. אם אתם שומרים על הכושר הגופני שלכם, זוהי גם השעה שבה כדאי לכם להתאמן, שכן בה יש פחות סיכוי שתסבלו מפציעות ושתתקשו להירדם בשעות הלילה. אם זה לא מספיק, זוהי הפעילות המומלצת ביותר להפחתת רמות הלחץ לאחר יום עבודה מתיש.

18:30 – אכלו ארוחת ערב

מומחים לתזונה ממליצים לאכול את ארוחת הערב לפני השעה 19:00, ובאופן כללי בהפרש של 3 שעות לפחות לפני שעת השינה. זאת משום שבשעות הערב רובנו איננו פעילים כמו במשך שאר שעות היום ולכן אנו צריכים ושורפים פחות קלוריות. עקב כך זה יעזור לכם לרדת במשקל אם אתם שומרים על דיאטה.
אישה מחזיקה צלחת עם אוכל

19:00-20:00 – בצעו קניות בסופר

בערב, קרוב לשעת הסגירה של הסופר, תוכלו להיות בטוחים שתמצאו מבצעים שלא היו קיימים במשך שאר שעות היום, בעיקר כשמדובר במאפים. זאת משום שבית העסק צריך למכור את כל הסחורה שלא תישמר עד ליום שלמחרת. בנוסף, מומלץ שתעשו זאת באמצע השבוע (ימי שני ושלישי) ולאו דווקא בסופו, שכן כך תוכלו להיות בטוחים שהתור לקופה יהיה הרבה יותר מהיר.

20:00-22:00 – עשו משהו יצירתי

יתכן שאתם משערים כי עבור עבודה יצירתית או פורה יש להיות ערניים ומלאי אנרגיה, אך מחקר שפורסם בנושא בשנת 2014 מראה שההפך הוא הנכון. במחקר נמצא כי אנשים ששיחקו משחקי מחשב שדרשו ריכוז רב היו יצירתיים יותר בשעות האלו, מאשר אנשים ששיחקו דווקא במשחקים שלא דרשו מחשבה. הסיבה לכך על פי עורכי המחקר היא שמטלות שגורמות למוח לעבוד יותר מעודדות חשיבה יצירתית, אפילו אם אתם מרגישים שאתם כבר תשושים מיום עבודה ארוך. בנוסף, מומחים טוענים שבשעה הזו המוח אוגר מידע בצורה הטובה ביותר, ועם זאת רבים מאתנו שלומדים לקראת מבחנים למשל דוחים את שינון החומר לשעות הקטנות של הלילה, בהן תהליך הזיכרון לטווח הארוך אינו עובד בצורה מיטבית.

22:00 / 23:30 / 1:00 – לכו לישון

כמובן שלוח הזמנים של כולנו שונה, ורובנו איננו יכולים לתת לעצמנו לישון בשעה 22:00 בשל מטלות נוספות שעלינו לבצע ברחבי הבית או עבור עצמנו. אך על פי שעת ההתעוררות הממוצעת של רובנו, 7:00 בבוקר, מומלץ שתירדמו בשעות האלה אם אתם רוצים ליהנות ממחזורי שינה מלאים שיעזרו לכם לקום מהמיטה ערניים ומלאי אנרגיה. בנוסף יתכן שאתם בעצמכם כבר יודעים שאתם מרגישים  עייפים ומתחילים לפהק דווקא בשעות האלה, אך התחושה הזו חולפת אחריהן וחוזרת רק בשעה המומלצת הבאה, כך שבמקרה שאתם מנסים להירדם בזמן אחר אתם מוצאים את עצמכם שוכבים ערים ללא יכולת להירדם. זכרו שעליכם להירדם בשעות האלה ולא רק להיכנס למיטה, כך שמומלץ שתתכסו בתוכה כבר כמה דקות לפניהם, כשאתם מתחילים להרגיש את העייפות זוחלת לעיניכם.
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: