maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

7 דרכים מוכחות לריפוי הגוף בעזרת כוח המחשבה

 יותר ויותר מחקרים מעידים על הקשר החזק והברור הקיים בין האופן שבו מוחנו חושב לבין הדרך שבה גופנו מגיב, וממליצים לרתום את מערכת היחסים הסימביוטית הזו לטובתנו במגוון דרכים שונות. כיוון שבדיוק כפי שקצב לבנו עולה כשאנו זוכרים או מדמיינים דבר מה שמרגיז אותנו ובדיוק כפי שאנו עשויים להזיל דמעה אם יעלו בראשנו מחשבות עצובות – כך ניתן לרתום את כוח המחשבה גם עבור קבלת תוצאות חיוביות ומשמחות. אז איך עושים זאת? להלן 7 דרכים המבוססות על ידי המדע, איתן תוכלו להשתמש בראש כדי לקדם את בריאותכם הגופנית. 
 
צללית של אדם יושב וחושב כשהוא מניח את ידו על אזור הסנטר
 

1. מחשבה חיובית מייעלת טיפולים רפואיים

לאורך השנים, אינספור מחקרים הראו בבירור שאפקט הפלצבו הוא אמתי ואף משפיע באופן בלתי מבוטל על מידת יעילותם של טיפולים רפואיים. במסגרת המחקרים השונים, קיבלו קבוצות מחקר טיפולים בתרופות דמה שאינן בעלות השפעה ולו מעטה על גופם. כלל הממצאים הראו שרק בשל אמונתם של הנחקרים ביעילותו הגבוהה של הטיפול, גופם הראה סימנים מובהקים של הבראה מהירה הרבה יותר. לכן, בפעם הבאה שאתם באים לביקור אצל הרופא, השתדלו לצרף אל סל התרופות את כוח המחשבה והעלו את כל הסיבות האפשריות לסיבה שהטיפול עשוי לסייע לכם.

2. ניהול יומן של רגשות הוקרה מסייע בהתמודדות עם נדודי שינה

מעבר לקשר הישיר בין שינה ערבה לבריאותנו, לילה ללא שינה עלול להיות חוויה מתישה אשר תלווה אותנו לכל אורך היום שאחריו. בעשורים האחרונים נרשמת עלייה במספר התלונות על נדודי שינה, כשיותר מחקרים קושרים זאת לרמות המתח הנפשי הגבוהות, פועל יוצא של מועקות חיי היומיום המודרניים. אולם בדיוק כפי שמחשבה שלילית ומלחיצה משפיעה לרעה על שנתנו, במחקר שהתפרסם בכתב העת Journal of Psychosomatic Research נמצא כי ניהול יומן בו נרשום מחשבות חיוביות, עשוי להוביל לשינה איכותית ונינוחה יותר. אז אם אתם מוצאים את עצמכם חסרי נחת במיטה, נסו לרשום מדי יום 3-5 דברים שאתם מוקירים עליהם תודה – זה יכול להיות אירוע נקודתי משמח ואפילו סתם העובדה שיש אנשים טובים הלוקחים חלק בחייכם.
 
אישה שוכבת במיטה ערה
 

3. תחושת מטרה מאריכה את תוחלת החיים

אם עד עכשיו חשבנו שחיפוש אחר מטרה בחיים הוא רק נטייתם הטבעית של בני האדם, כעת נראה שמדובר אף ביצר הישרדותי סמוי אתו אנו מסוגלים לשמור על בריאותנו. זאת כיוון שממצאיהם של מחקרים הראו כי אנשים שהאמינו שלחייהם ישנה משמעות אמתית היו בריאים יותר ונהנו מתוחלת חיים ארוכה יותר ממקביליהם. אז בין שזהו קולם של הילדים שמשחקים בסלון, פיתוחה של הקריירה, עיסוק בתחביבים אישיים או התנדבות – העיקר הוא שמצאתם את מה שנותן לכם סיבה לקום בבוקר מאושרים.

4. אופטימיות מחזקת את המערכת החיסונית

אם אפקט הפלצבו מסייע לגוף להבריא במהלך הטיפול הרפואי, אז למה שלא תנצלו את כוח המחשבה בשביל להימנע מן הטיפול מלכתחילה? במחקר שפורסם מטעם האגודה למדעי הפסיכולוגיה האמריקאית, נמצא כי המערכת החיסונית בקרב נבדקים אשר הפגינו מחשבות אופטימיות, תפקדה בצורה יעילה יותר ממקביליהם הפסימיים אשר נטו גם לסבול מתחלואה גבוהה. ככל הנראה צריך לדבוק במשפט הכל כך פשוט ונכון – "תחשבו טוב, יהיה טוב".
אישה מחייכת  עם משקפי שמש

5. צחוק מפחית את הסיכון למחלות לב

אין זה סוד שצחוק הוא מתכון לאושר ובריאות, אולם כעת ישנו מחקר המעניק לכך גב מדעי. בניסוי שערכו חוקרים במרכז הרפואי של אוניברסיטת מרילנד נמצא כי פעולת הצחוק, בין שהיא אמתית ובין שלא, מסייעת בהפחתת הורמוני לחץ, מעלה את רמת הכולסטרול הטוב בדם ומפחיתה דלקות בעורקים – כולם גורמים המשפיעים על בריאות הלב. אז גם אם לפעמים החיים מערימים עליכם מכשולים, נסו להסתכל על הצד המבדר של הסיפור שבו אתם נמצאים ואפילו לצחוק קצת – מה שבטוח הוא שזה בהחלט לא יזיק.  

6. מדיטציה מאטה את הזדקנות הגוף

מדיטציה עוסקת בהשקטת תודעת האדם ובין היתר בניקויה מן ה"רעשים" הסביבתיים השונים, הכוללים משימות מעיקות, דאגות וגורמי לחץ נוספים. אם מעולם לא ניסיתם מדיטציה בעבר, ככל הנראה שעכשיו זה הזמן הנכון ללמוד כיצד לתרגל אותה, זאת כיוון שמחקרים הוכיחו כי בכוחה של המדיטציה להאט את קצב הזדקנותם של תאי הגוף. כמו כן, מבין מסקנותיהם של החוקרים עלה כי קיים קשר ברור בין מתחים נפשיים לבין תחלואה גבוהה. גם אם אינכם חשים שאתם יכולים לבצע מדיטציה לאורך זמן, נסו להקדיש לה כ-10 דקות בודדות ביום, ובתוך מספר שבועות תיווכחו לגלות את יתרונותיה אפילו בחיי היומיום.
אישה יושבת ומתרגלת מדיטציה על צוק של הר

7. כוח המחשבה עשוי לסייע לכם באימונים

אמנם להגברת כוחם של השרירים אין תחליף אלא באמצעות הקפדה על שגרת אימונים שבועית ותזונה נכונה, אך ממצאיו של מחקר שפורסם בכתב העת North American Journal of Psychology מראים כי למחשבה עצמה ישנה יכולת מסוימת לסייע בתהליך. במסגרת המחקר חילקו החוקרים 30 ספורטאים ל-3 קבוצות – האחת הקפידה על שגרת אימונים פיזיים, השנייה דמיינה אימוני ספורט שונים מבלי לבצע אותם והשלישית לא ביצעה אימונים כלל ולא דמיינה אותם. תוצאות המחקר אמנם הראו בבירור כי הקבוצה אשר הקפידה על אימונים פיזיים הפגינה את העלייה הגבוהה ביותר בכוח השריר, אולם אלו שהקפידו על אימונים מדומיינים הראו גם הם מידה מסוימת של עלייה בכוח, כשמנגד הקבוצה השלישית לא הראתה כל שינוי. אז אולי ההשפעה איננה גבוהה במיוחד, אך בימים בהם אין זמן לעשות ספורט, ייתכן כי זוהי הדרך שתעזור לכם לא לשבור את שגרת האימונים.
 

מקור: Wesley NitsckieAlyssa L. Millerbarnimages.com

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: