maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

50 דברים שישנו את חייכם ב100 ימים

 

אתה חי חיי שגרה ללא סיפוק? המשקל שלך מפריע לך? החברים שלך מרגיזים אותך? או אולי משהו בזוגיות שלך כבר לא עובד...? אתה עייף כל הזמן ולא מספיק לעשות שום דבר במהלך היום או לחלופין, אתה עושה יותר מידי וחי בתוך ערמה של זוהמה בבית?

זה כלל לא משנה מה הביא אותך להחלטה באופן סופי - הדבר העיקרי שחשוב הוא שאתה זקוק לשינוי! אתה רוצה לחיות טוב יותר, להרגיש טוב יותר ולא באמת יודע מאיפה להתחיל. בניגוד לאמונה הרווחת, אין צורך בשינויים דרסטיים או בזמן ממושך כדי לחולל שינוי מהותי באיכות החיים שלך. כל שעליך לעשות הוא לנקוט ב-50 צעדים קטנים באופן עקבי, במשך 100 ימים בדיוק.


לפניך רשימה של 50 צעדים שיעזרו לך לשנות את כל תחומי חייך - כל אחד בנפרד וכולם ביחד:

(הפנייה בלשון זכר, אך מכוונת לשני המינים)


1. הכן לוח בשם "100 ימים של שינוי". ציין מה בכוונתך לעשות בכל אחד מימי השבוע במשך מאה הימים הקרובים.

לדוגמה: יום ראשון - מגזינים, יום שני - סרטים, יום שלישי - ספרים, יום רביעי - מטבח, יום חמישי - טיפוח עצמי.
בכל יום, הקדש זמן, גם אם חצי שעה בלבד, כדי להתעסק עם הנושא שציינת באותו יום על הלוח.

2. חיה על-פי המנטרה הקבועה: "כל דבר במקומו ומקום לכל דבר". במשך 100 הימים הקרובים נסה לעמוד ב-3 כללים פשוטים:

  • אם אתה לוקח אותו, החזר אותו.
  • אם אתה פותח אותו, סגור אותו.
  • אם אתה מפיל אותו, הרם אותו.

3. הסתובב ברחבי הבית ובחר 100 פריטים שזקוקים לתיקון, ניקוי או חידוש. לדוגמה: מנורה שנשרפה וצריך להחליף, כפתור שחסר באחת החולצות או מדף של קופסאות הפלסטיק שתמיד נופל עלייך כאשר אתה מניח עליו משהו.

שמחה

 4. רשום מידי יום בין 5 ל-10 דברים שאתה אסיר תודה עליהם.

5. ערוך רשימה של 20 דברים קטנים שאתה נהנה לעשות. למשל: ארוחת צהריים במסעדה, שיחה עם חבר, קריאת עיתון בבוקר, צפייה בתוכנית קומדיה. וודא שאתה עושה לפחות אחד מהם מידי יום במשך מאה ימים.

6. במשך עשרה ימים כתוב את כל התחושות החיוביות והשליליות שלך במחברת -  נסה לענות על שאלות ספציפיות ככל האפשר. למשל: האם אני סובל מרגשי נחיתות? האם אני אוהב את הסביבה שלי? כמה מחשבות חיוביות יש לי במהלך היום? אני מרוצה מהמקום שהגעתי אליו בחיים? מה אני רוצה לשנות?

בנוסף, ערוך רשימה של רגשות שמתלוות למחשבות שציינת. במשך 90 הימים שאחרי, ציין את התחושה שלך בנוגע לאותו נושא - כך תוכל לראות איך עוצמת הרגשות שלך מתמתנת.

7. במשך 100 הימים הקרובים, השתדל לצחוק לפחות פעם אחת ביום. אם זה לא בא באופן טבעי, הכנס לאתר של בדיחות או צפה בסרטונים מצחיקים (ראה ערך: "בא במייל") וגרום לעצמך לצחוק. גם אם זה לא צלח, עמוד מול המראה וחייך לעצמך.

למידה ופיתוח אישי


8. בחר ספר הדורש מאמץ וריכוז וקרא בו קצת בכל יום, נסה לאתגר את עצמך גם אם מדובר בזמן מועט מאוד.

9. הקפד ללמוד לפחות דבר אחד חדש מידי יום. למשל: בירתה של מדינה רחוקה, שם של פרח או חיה שנתקלת בהם ולא הכרת. במידה ותם היום ולא הספקת ללמוד משהו חדש, פתח את המילון ולמד מילה אחת חדשה.

10. הפסק להתלונן במשך 100 הימים הקרובים, התלוננות יוצרת אנרגיה שלילית שמשפיעה על חייך. לפני מספר שנים עלה וויל בואן, ראש כנסיה בקנזס, על רעיון שיזכיר לאנשים בקנזס להיות טובים יותר. לטענתו, " על כל דבר שלילי נוצרת מחשבה שלילית שמובילה לתוצאה שלילית" הוא העניק צמיד גומי סגול לכל האנשים, שמטרתו להזכיר להם להפסיק להתלונן על דברים. בצורה זו, הוא היה סבור שהם יפסיקו "להביא על עצמם" דברים שליליים.

11. קבע את השעון המעורר שלך לדקה אחת מוקדם יותר, במשך 100 ימים. בזמן שהוא מצלצל בבוקר, דאג לצאת כמה שיותר מהר מהמיטה. לאחר מכן, פתח את החלון לרווחה ותן לשמש החמה להכנס פנימה ולהאיר לך את היום מתחילתו. מתח את הגוף בעודך עומד ליד החלון וסופג שמש. תוך 100 ימים תוכל להתעורר עירני ומחויך כשעה ו45 דקות לפני שעת ההשקמה שלך.

12. רשום בכל בוקר משפט המתאר משהו שיעשה לך טוב אם יקרה באותו יום.

13. הקפד למלא את ראשך במחשבות, מילים ותמונות של דברים שאתה רוצה, מי שאתה רוצה להיות, לאן תרצה להגיע ומה תרצה להשיג - "מחשבה בוראת מציאות קיימת".

פיננסי


14. הכן תקציב אישי ומדיוק של ההכנסות וההוצאות השוטפות שלך.

15. סרוק את הרשת כדי לקבל עצות וטיפים שיעזרו לך לשמור על כספך. בחר 10 טיפים בעצמך והחל אותם על 100 הימים. טיפים לדוגמה: לך למכולת עם מזומנים במקום עם כרטיס האשראי והסתכל מה יש במקרר לפני שאתה קונה. או אחד נסיעות כדי לחסוך בדלק.

ערוך מעקב אחר ההוצאות שלך, בהתאם לטיפים שאתה מיישם, במשך 100 ימים.

16. במשך 100 ימים שלם רק במזומן. שים את כל העודף שלך בצנצנת וספור בסוף 100 הימים כמה כסף חסכת.

17. אל תקנה דבר שאתה לא צריך ב100% במשך 100 ימים. השתמש בכל הכסף שתחסוך מעצם זה כדי לסגור חובות קיימים שיש לך.

18. הקדש שעה מידי יום, כדי ליצור מקור הכנסה פסיבי.

ניהול זמן


19. קח עימך מחברת לכל מקום. תוכל לרשום שם כל דבר שעולה על ראשך. כל הרעיונות יהיו מאוגדים במקום אחד ויהיו לשימוש ביום מן הימים. תוכל לציין שם רעיונות לכתיבת עבודות, תאריכים חשובים, רעיונות למתנות, רשימת דברים שעלייך לעשות ואת שאר המשימות שיש לעשות וכתובות מטה.

20. עקוב אחר ניהול הזמן שלך במשך חמישה ימים. השתמש במידע שאתה אוסף כדי ליצור לוח זמנים אישי שיכיל את מגוון עיסוקיך היומיומיים: עבודות בית, עבודה, ילדים, לימודים, חוגים וכו'. וודא שאתה מוריד מהעומס של לוח הזמנים שלך, במשך 95 הימים שאחרי.

21. זהה לפחות דבר אחד מלוח הזמנים שרשמת שהוא בסדר עדיפויות נמוך. נסה לוותר עליו ב-100 הימים הקרובים. הקדש את הזמן הזה למשהו אחר, חשוב יותר.

22. זהה חמישה דרכים בהן אתה נוהג לבזבז את זמנך. הגבל את זמן העיסוק בהם מידי יום. למשל: צפייה של שעה לכל היותר בטלוויזיה, חצי שעה מקסימום של התכתבות בפייסבוק.

23. ב-100 הימים הקרובים נסה לעשות כמה שפחות פעולות בו זמנית. אל תהיה "מולטי-טאסקינג", עשה כל דבר בנפרד ובריכוז מרבי.

24. תכנן כל לילה את הבוקר שלמחרת במשך כל 100 הימים.

25. עשה בכל יום, דבר ראשון, את המשימה החשובה ביותר בלוח המשימות שלך, לפני שאתה עושה כל דבר אחר.

26. לכל אורך התהליך, רשום מידי סוף שבוע ביקורת על השבוע שהיה. בעת כתיבתך התייחס לנושאים הבאים:

  • מה השגת בשבוע זה?
  • מה השתבש?
  • מה התנהל בצורה טובה?

27. בסוף של כל יום עבודה, סדר את שולחנך. קבע את הדפים בערמה אחת וזרוק דברים מיותרים. דאג שהוא יראה מאורגן ומסודר כך שיהיה לך נעים יותר ומבלבל פחות להתחיל עבודתך ביום למחרת.

28. ארגן רשימה של כל המחוייבויות שלך, מבחינה חברתית ומקצועית. סמן בעט אדום כל משימה שלא יוצרת בך אושר או תורמת להתקדמות שלך בחיים - נסה לסנן את האדום כמה שפחות.

29. בכל פעם שתתנסה בדבר חדש או תחפוץ לעשות משהו שאינו היה אמור להיות חלק מסדר היום שלך, שאל את עצמך- "זהו ניצול הזמן הטוב ביותר עבורי?"

בריאות

30. שמור על משקלך - כדי להוריד קילו אחד, יש לשרוף 3500 קלוריות בערך (זה משתנה מאדם לאדם). אם במהלך 100 הימים הקרובים תצרוך 175 קלוריות ביום, תוריד בסופה של התקופה 5 קילו שיגרמו לך להרגיש טוב יותר ובריא יותר.

31. אכול 5 ירקות שונים ו-3 פירות שונים מידי יום.

32. רשום במחברת שלך רשימה של מאכלים אהובים עליך במיוחד שעלייך להמנע מהם כדי להצליח בדיאטה. למשל: פיצה, המבורגר, עוגת גבינה מהמאפייה ממול. השתדל לא לאכול אף מאכל שציינת ברשימה.

33. לכל אורך התקופה, אכול מצלחת קטנה. זה יעזור לך לאכול ארוחות קטנות יותר ובכך לקדם את התהליך מהר יותר.

34. המנע ממשקאות ממותקים, צרוך מיצים טבעיים בלבד - זה טוב למטבוליזם!

35. שתה ביום לפחות 7 כוסות מים- קבע לעצמך תזכורת מידי שעה בפלאפון, במחשב או בשעון שתזכיר לך לשתות מים.

36. רשום במחברתך 10 סוגים שונים של ארוחות בוקר בריאות וקלות להכנה, 20 סוגים שונים של ארוחת צהריים וערב עם ערך תזונתי גבוה ומעט קלוריות יחסית, כמו גם רשימה של 10 נשנושים בריאים וקלים להכנה.

השתמש ברשימות שהכנת כדי לתכנן את הארוחות שתצרוך לכל אורך השבוע - עשה את זה לכל אורך התקופה.

37. ציין בטבלה את המאכלים שאכלת ובסמוך- כמה קלוריות והאם עמדת במשימה שהצבת לך מראש.

38. עשה פעילות גופנית מידי יום, במשך לפחות 20 דקות.

39. תלה טבלת משקל בשירותים. במשך כל 100 הימים, ערוך בה מעקב על המשקל שלך, היקף הבטן והאגן שלך. ציין האם אתה חש בריאותית טוב יותר.

40. השתדל לעשות מידי יום תרגילי נשימה מדיטטיביים (דרך מדיטציה או יוגה), כדי להשקיט את ראשך ולהעניק לעצמך את שלוות הנפש הראויה עבור דיאטה שמצליחה.

קשרים זוגיים

41. במשך 100 ימים, רשום מידי יום במחברתך דבר אחד טוב שאתה אוהב בבן או בת זוגך. בכל יום רשום דבר אחר.

42. הכן רשימה של כל הדברים שאתה ובת זוגתך עושים. בסוף התהליך, הענק לבת זוגתך את הרשימה הזו ואת הרשימה המונה את כל הדברים הטובים שמנית אצלה במשך 100 ימים.

43. הגדר לעצמך 3 דברים שעלייך לעשות מידי יום כדי לקדם את הקשר הזוגי שלך. למשל: להגיד בכל בוקר "אני אוהב אותך" או "שיהיה לך יום טוב", להעניק חיבוק לאהובתך בכל פעם שאתם נפגשים לראשונה, לצעוד ביחד אחרי ארוחת הערב, יד ביד...

חברתי

44. במשך כל התקופה ומידי יום, אמור "בוקר טוב" לאנשים שאינך מכיר ונקרים בדרכך. למשל: לנהג האוטובוס או המוכר בחנות.

45. המנע מתגובות אימפולסיביות - במשך 100 ימים, השתדל לעצור ולחשוב רגע לפני שתגיב לאדם שהכעיס אותך. בנוסף, השתדל להמנע מביקורתיות אוטומטית ושיפוט לפני ששמעת את שני הצדדים וחשבת על ההשלכות.

46. הפגש עם אנשים שאתה מעריץ, אוהב ומכבד לפחות פעם בשבוע לכל אורך הימים.

47. השתדל לברך אנשים ב"תודה", "בבקשה" ובמחמאות, כאשר מגיע להם.

48. אמן את עצמך בהקשבה לזולת - השאר מפוקס על הנושא המדובר, הקשב למילים ולדרך ההתבטאות במקום לחשוב על הדבר הבא שאתה הולך להגיד, השתדל לא להכנס לדבריו והענק לו תגובה עליהם.

49. תרגל אמפטיה - אם אינך מסכים עם מישהו, נסה להסתכל על העולם מנקודת המבט שלו, שים את עצמך בנעליו. היה סקרן לגבי האדם שעומד מולך, על אמונותיו, ניסיון החיים שלו והתהליך שהביא אותו לחשוב את הדברים שהוא חושב.

50. במשך 100 ימים, המנע מלהשוות את עצמך לאנשים אחרים. התעסק בחיים הפרטיים שלך בלבד.

 

בהצלחה!

 

 

כתבה וערכה: חן שאול

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: