print header

איך לשלוט בכימיקלים שבמוח ולהיות מאושרים יותר

  רבים מחלקים את העולם לאנשים אופטימיים ופסימיים, אך דיכוטומיה שכזו אינה באמת מציאותית. כל אחד יכול "ליפול" לפסימיות בגלל נסיבות רבות ושונות, מהחדשות שבהן אנחנו צופים מדי יום ועד לחוויות אישיות שיצרו צלקות בנפשנו. אף אחד לא יכול להישאר אופטימי, שמח ומאושר כל הזמן, וזה בסדר – האידיאל הזה אינו מציאותי בעולם שבו אנו חיים. עם זאת, בהחלט יש דרך לצמצם את התחושות השליליות שאנחנו חווים ולהעצים את החיוביות, וזאת על ידי חיווט מחדש של המוח ולקיחת שליטה על הכימיקלים שמשפיעים על רגשותינו.
 

1. איך להגביר את רמות הסרוטונין במוח? 

תאי העצב שמייצרים סרוטונין נמצאים בגזע המוח, ופרט לכך שהמוליך העצבי הזה משפר את מצב הרוח, הוא גם אחראי לתהליכים אוטומטיים רבים שמתרחשים בגוף ואף מסייע למוח להעדיף להתמקד במידע רלוונטי למצב שבו הוא נמצא על פני מידע לא רלוונטי. 
איך לשלוט בכימיקלים שבמוח: סרוטונין
כדי לשפר את רמות הסרוטונין במוח, נסו את הטריקים הבאים:

2. איך להגביר את רמות הדופמין במוח?

הדופמין הוא הורמון ומוליך עצבי שמחסור בו מוביל להפרעות ומחלות, כמו סכיזופרניה, פרקינסון, דיכאון קליני והפרעות קשב וריכוז. פרט לכך שהוא משמש כמעין "פרס" למוח כשהוא מופרש, הוא מסייע בשיפור תהליכי עיבוד הזיכרון ובהגברת היצירתיות.
איך לשלוט בכימיקלים שבמוח: דופמין
כדי לשפר את רמות הדופמין במוח, נסו את הטריקים הבאים:

3. איך להגביר את רמות האנדרופין במוח?

האנדרופין מופרש מבלוטת יותרת המוח ושולט על כאבים והתנהגות רגשית שקשורה לפחד, מתח והנראה. הוא מסייע לשיכוך כאבים ולשיפור מצב הרוח, ואף זכה לכינוי "המפתח לגן עדן" עקב יכולתו לשלוט בהנאה ובכאב, ותרום ליצירת תחושת אופוריה. 
איך לשלוט בכימיקלים שבמוח: אנדרופין
כדי לשפר את רמות האנדרופין במוח, נסו את הטריקים הבאים:

4. איך להגביר את רמות האוקסיטוצין במוח?

האוקסיטוצין חשוב במיוחד לנשים שמניקות, מאחר שהוא מקל על הפרשת החלב, והוא ההרומון שמופרש במהלך האורגזמה, לכן הוא מכונה "הורמון האהבה". הוא גם משפיע על יצירת האמון הבין-אישי, על כן יש לו תפקיד מפתח ביצירת קשרים חברתיים.
איך לשלוט בכימיקלים שבמוח: אוקסיטוצין
כדי לשפר את רמות האוקסיטוצין במוח, נסו את הטריקים הבאים:

5. איך לנטרל השפעה של גורמים חיצוניים על מצב הרוח?

מרגישים שאתם מצוברחים ללא סיבה ברורה? יתכן שמדובר בהרגל יומיומי שיש לכם ושגורם לכם לסבול ממחסור בשינה או בבילוי זמן רב מדי בבית מאשר בחוץ. אלו ועוד דברים רבים אחרים עלולים להפיל את מצב הרוח שלכם:
איך לשלוט בכימיקלים שבמוח: דברים שמשפיעים על מצב הרוח שלכם מבלי שאתם יודעים

6. איך לדחוף את עצמכם לפעולה כשאין לכם מוטיבציה?

אמנם ביצוע הצעד הראשון הוא הקשה ביותר, אך אחריו אפשר להישאב לגמרי לתוך הפרויקט או המטלה שבחרנו לבצע, ובמהרה אנחנו מגלים שזה לא קשה כמו שחשבנו. לעומת זאת, אנשים פרפקציוניסטיים עלולים להפסיק לעסוק בתחביב שבחרו לעצמם או לנסות להשתפר בתחום חדש שהתנסו בו מאחר שהם לא רואים מיד את התוצאות הרצויות, אך אפשר ורצוי להימנע גם מכך אם מפנימים את אפקט-דאנינג-קרוגר.
איך לשלוט בכימיקלים שבמוח: אפקט דאנינג-קרוגר
אם אתם צריכים עוד קצת מוטיבציה, לחצו כאן וגלו 10 דרכים שונות להשגת מקור הנעה פנימי שיסייע לכם להשלים כל מטרה.

7. איך להעריך כל יום שמגיע

כל אדם צריך לזכור להגיד תודה על הדברים הטובים שיש בחייו, וזו דרך פשוטה להגביר את רמות הכימיקלים במוח שמסייעים לזכות בתחושה טובה. גם תפילה יכולה לעזור – אם אתם אנשים מאמינים – אך באופן כללי, עליכם פשוט לזכור שאתם בני מזל על החיים הנהדרים שיש לכם ושלאחרים אין.
איך לשלוט בכימיקלים שבמוח: דברים קטנים שמומלץ להודות עליהם ולחגוג אותם
אם אתם רוצים להבין לעומק עד כמה כוח יש להכרת תודה על מצב הרוח שלכם, לחצו כאן וצפו בסרטון שמסביר זאת בצורה נהדרת תוך 10 דקות בלבד.

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.