maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

הכירו את הדרך הנכונה והבריאה לשבת על האסלה

 אתם יודעים כמה זה חשוב לשבת עם גב ישר על הכיסא במשרד מול המחשב או ליד השולחן בזמן ארוחת הערב, אבל מה לגבי התנוחה שבה אתם יושבים על האסלה? זאת כנראה נשמעת כמו שאלה קצת מוזרה, אבל יש מאחוריה גיבוי מחקרי, היגיון ובעיקר מידע חשוב שכדאי לכם להכיר. התנוחה שבה אתם יושבים על האסלה היא בעלת השפעה רבה מאוד על איכות החיים שלכם, ואם אתם סובלים מבעיות כמו עצירות או טחורים, כנראה שהיא כבר השפיעה עליכם לרעה... שורש הבעיה נעוץ בדרך שבה אתם יושבים על האסלה, ולמרות שאתם אולי לא מרגישים את ההשפעות השליליות כרגע, לאחר שתתקנו את צורת הישיבה שלכם אתם תחוו הקלה משמעותית. מהו היקף הנזק הזה ולמה הוא נגרם? כיצד ניתן לתקן את המצב ולשבת על האסלה בתנוחה הטבעית והמומלצת? את התשובות לשאלות האלה תגלו בהמשך הכתבה.
 
שרפרף הגבה לאסלה: חדר שירותים
 

הבעיה:

התנוחה המקובלת לישיבה על האסלה יוצרת זווית של כ-90 מעלות בין הבטן התחתונה לירכיים שלנו, אשר מפעילה לחץ על אזור האגן ומעקמת את המעי באופן שמונע מעבר חלק וחופשי של הצואה אל פי הטבעת. הלחץ הזה מאריך ומשבש את פעולת המעיים, ויש מחקרים שאף קישרו את ההשפעות השליליות האלה לבעיות כמו עצירות, טחורים או דלקות מעיים. אם בעבר הלא רחוק היה נהוג לייחס את כלל ההשפעות האלו למחסור בסיבים או לבעיות תזונה אחרות, היום זה כבר ידוע שלתנוחת הישיבה שלנו בזמן הביקור בשירותים יש חלק משמעותי לא פחות ביצירתן. 
 
הסיבה לכך שהגענו למצב הזה קשורה לעיצוב האסלה המודרנית שיש לכל אחד ואחת מאיתנו בבית. למרות שיש עדויות לכך ששירותים בעלי מושב היו בשימוש כבר במצרים העתיקה (2,100 לפנה"ס), האסלה המודרנית זכתה לתפוצה נרחבת באירופה רק בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20. העיצוב החדש הזה נראה מבטיח ונוח למראית עין, אבל כיום אנחנו כבר יודעים שהוא השפיע לרעה על משהו מהותי וחשוב מאוד בדרך שבה אנו יושבים על האסלה.

הדרך הנכונה והבריאה לשבת על האסלה

כפי שכבר נאמר, הבעיה הגדולה ביותר בתנוחה שבה אנו יושבים על האסלה היא הזווית שנוצרת באזור האגן. כאשר מקרבים את הברכיים אל אזור החזה הזווית הזאת קטנה ולמעי יש נתיב פתוח אל פי הטבעת. כמובן שאף אחד לא מצפה שאנחנו נתחיל להרים את הרגליים באוויר, לכן יש כמה וכמה פתרונות אפשריים וקלים לשימוש שיכולים לסייע בנושא. מדובר בפתרונות כמו שרפרפי הגבהה לאסלה, שרפרפי מקלחת ושרפרפי מדרגה, שהם כולם מוצרים שקל ונוח להשתמש בהם ואשר נחשבים מומלצים לא רק למי שסובל מהבעיות שאוזכרו, אלא גם לנשים בהיריון ולאחר לידה, לילדים קטנים שמתקשים להשתמש בשירותים "כמו הגדולים" ולכל מי שרוצה לשמור על הבריאות שלו באופן כללי.
שרפרף הגבה לאסלה: תנוחה נכונה ולא נכונה לישיבה על האסלה

כאשר יושבים על האסלה בתנוחת כריעה על שרפרף הגבהה לאסלה ומטים את הגוף קצת קדימה עד שנוצרת זווית של 30-35 מעלות, שרירי האגן וכוח המשיכה לוקחים פיקוד על התהליך. כבר אין צורך בהפעלת מאמץ מיותר או ביציאה מהשירותים עם הרגשה שהגוף עדיין לא מרוקן סופית. לאחר השימוש בשרפרף ניתן להזיז אותו בחזרה למקומו מתחת לאסלה, הודות לעיצוב פשוט ונוח לאחסון. התנוחה הזאת והשימוש בשרפרף הגבהה לאסלה מומלצים לכל גבר ואישה בכל גיל, ואתם יכולים להיות בטוחים בכך שאחרי שתתחילו להשתמש בהם, תרגישו שינוי מדהים לטובה בתוך זמן קצר מאוד!

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו