אתר אייביי הינו האתר הגדול בעולם למכירת מוצרים שונים דרך רשת האינטרנט. האתר מאפשר מכירה ושיווק לקהל עצום ברחבי העולם במיגוון קטגוריות רחב מאוד. |
איך נרשמים לאיביי?
איך מעלים מוצר למכירה? ניתן בתוספת תשלום להוסיף תמונות (כיום 0.15$ לכל תמונה נוספת), להוסיף שורת תיאור פריט נוספת, להוסיף את הפריט בקטגוריה שנייה, להדגיש (BOLD) את תיאור המוצר, להוסיף גלריית תמונות, הדגשות שונות ועוד, הכל בתשלום סימלי העשוי להצטבר לסכומים גבוהים. המכירה עצמה הינה מכירה פומבית לתקופה של 3-7 ימים לפי בחירת המוכר. המחיר עבור מוצר נדרש עשוי לעלות מאוד לקראת סוף המכירה, תלוי במספר הקונים המעונינים.
מה חשיבות פידבק חיובי?
חשוב לציין שפידבק חיובי הינו חיוני כדי לבצע מכירות! מוכר שיש לו פידבק שלילי עלול לגלות שאינו מצליח למכור כלל מוצרים, ולא משנה מה המוצר או המחיר.
התיאור של המוצר חייב להיות מדויק למוצר שמתקבל! אסור שהקונה יתאכזב ויתן פידבק שלילי על המוכר. |
מה כדאי למכור?
כיצד מקבלים את הכסף? |
טיפים למוכר באיביי 1. תבדקו פעמיים לפני שאתם מעלים פריט. הדרך הכי יעילה להרוויח כמה שיותר היא להכיר את השוק שלכם. לפני שאתם מעלים את הפריט שלכם, בצעו בדיקת כותרות מהירה לפריטים הדומים לשלכם. לאחר מכן לחצו על Completed Items (מתחת לכותרת) וסדרו את התוצאות לפי המחיר (מהגבוה לנמוך). זכרו כי כל פריט באיביי שווה אך ורק מה שאנשים מוכנים לשלם תמורתו, אז התעלמו מן הפריטים שמעולם לא קיבלו הצעות. עברו על המכירות המוצלחות ביותר (קיבלו הכי הרבה הצעות מחיר) וראו כיצד המוכרים תיארו וקידמו את המוצרים שלהם. 2. מחיר למכירה. כאשר אתם מוכנים להעלות את הפריט שלכם, זכרו לציין את מחיר ה- Buy-It-Now (אופציה המרשה למישהו לקנות את הפריט מיידית אם הוא מוכן למחיר שלכם) שיהיה ריאליסטי לשווי האמיתי של הפריט, והוסיפו מעט לחפצים שהם נדירים יותר או שלא באספקה. אפשר גם להוריד כמה דולרים אם אתם רוצים להפטר מהפריט שלכם במהרה. אך את הצעת המחיר הראשונה שימו נמוך בהרבה, בין דולר אחד ללא יותר מחצי השווי של הפריט. הדבר יעודד תחרות בריאה וכך יעלה את השווי הנתפס של הפריט ומחירו הסופי. אם עשיתם את שיעורי הבית שלכם, לא תצטרכו לדאוג שהוא נמכר במחיר נמוך מדי. 3. איות ותשומת לב לפרטים הם חשובים מאוד.
הצלחתו של פריט למכירה תלוי כמעט לגמרי ביכולת הגולשים למצוא אותו בחיפוש באתר ושיוכו לאחת מהקטגוריות של איביי. חיפושי איביי מסתמכים על המילים ששמתם בכותרת המכרז שלכם, ולפיכך יש להכליל כמה שיותר מילות חיפוש רלוונטיות, איביי מרשה 45 אותיות בכותרת. שוב, חשוב לבדוק באילו מילים השתמשו אנשים אחרים שמוכרים פריטים דומים. זכרו לאיית בדיוק רב - אם המילה לא מאוייתת כראוי, יש סיכוי טוב שגולשים לא יוכלו למצוא את הפריט שלכם. אם אתם רוצים לתת מידע נוסף לגבי נדירות הפריט או תכונות אחרות, אפשר לשים את התיאור בכותרת המשנה (Subtitles). אם אתם כותבים מספר, כתבו אותו במספרים (16 ולא שש עשרה) משום שרוב המחפשים משתמשים במספרים. |
4. 'הלבישו' יפה את המכרז שלכם. קצת צבע וקישוט מכניסים חיים במכרז ויכולים למשוך את העין לפרטים חשובים שאותם אתם רוצים שהקונה יקרא, כגון פרטי שליחה ותשלום. ככל שתעשו אותם בולטים יותר, כך יפחת הסיכוי שקונים יתבלבלו או יהיו מאוכזבים. 5. תוכניות תשלום קלות.
ככל שתכניסו תנאי תשלום נוחים יותר, כך יותר סביר שהם יתנו לכם את כספם. צורת התשלום הפופולרית ביותר כיום היא PayPal (פייפאל), אשר נותנת לחבריה לשלוח כסף לכל אדם עם כתובת אימייל. העלות היא כולה של המוכרים, בסדר גודל של 3 אחוזים מהסכום הכולל שהמוכר מקבל. אל תבהלו, הצעות המחיר הנוספות שתקבלו בגלל הלוגו של פייפאל המתנוסס בעמודכם יפצו אתכם בגדול. 6. צרו עמוד על עצמכם. לאיביי יש גם חלק קהילתי, הכולל דפים של המוכרים והקונים. מומלץ ליצור עמוד על עצמכם עם פרטים אמיתיים כדי שתצאו אמינים. את הלינק לעמוד שלכם מומלץ לשים במכרזים. את העמוד תוכלו ליצור כאן. |
אם אתם יכולים, קנו סדרות של פריטים (חפיסה של קלפים נדירים למשל) ומכרו אותם אחד אחד. ככה תקבלו את מקסימום הכסף עבור כל פריט. איביי פולס הוא כלי נהדר ושימושי אשר מעדכן אתכם בזמן אמיתי אילו חיפושים באיביי הם הכי פופולריים ומה אנשים מחפשים. תוכלו להשתמש במידע הזה על מנת להתאים את הפריט שלכם ואת מילות החיפוש שתפרסמו לרצונות הקהל. תוכלו למצוא את איביי פולס כאן. 9. תמונה אחת שווה אלף הצעות מחיר. שום דבר לא מוכר את הפריט שלכם יותר טוב מתמונה טובה. השתמשו במצלמה טובה וצלמו מכמה זוויות. וודאו שהפלאש של המצלמה לא הורס את התמונה מרוב חשיפה, וצלמו בחדר עם אור חזק למניעת צללים. וכמובן - פוקוס פוקוס פוקוס! |
חשוב לתקשר עם הקונים, לשלוח להם אימיילים ולוודא שקיבלו. היו נעימים ומנומסים ותנו להם הרגשה שאתם מקצוענים אך חביבים, ושהם יכולים להרגיש בטוחים איתכם. צרפו לינק לדף הקהילתי שלכם כחתימה לאימייל, כך שהם יוכלו לבדוק עם מי הם מדברים. לסיכום. יש להיות סובלניים, לקרוא היטב את תנאי השימוש וללמוד את השטח. מה נמכר, מה לא נמכר, במה כדאי להשקיע וכדומה.
כל הצגת פריט כרוכה בתשלום, ולכן מצב בו מעלים אלפי פריטים שונים ומחכים למזל ולקונה המתאים, תוך כדי ישיבה רגל על רגל, הינו מצב דמיוני. בהצלחה! |
כתוב תגובה
תוכן התגובה:
שם מלא: