print header

ארגון שי"ל – שירות ייעוץ לאזרח בשלל תחומים ובחינם

בימים שכאלה, ובאופן כללי בארצנו, אזרחים רבים זקוקים לסיוע בשלל תחומים, בין אם אלו נושאי דיור, מיצוי זכויות, נושאים משפטיים, ענייני בריאות ועוד. לא תמיד אנחנו יודעים למי לפנות כדי להתמודד עם הבעיות הללו, אך יש ארגון שמפשט את התהליך ומקל עלינו, והוא שי"ל – שירות ייעוץ לאזרח. זהו מוקד סיוע שמופעל על ידי צוות מתנדבים בשיתוף עם הרשויות המקומיות, אשר פועל בכל רחבי הארץ ושביכולתו לסייע לכם לקבל ייעוץ והכוונה כמעט בכל נושא שתצטרכו. אם לא הכרתם את שי"ל עד היום, אתם עומדים לגלות שיש לכם כתובת לפתירת שלל בעיות שלא ידעתם איך להתמודד איתן, ונסביר לכם איך בדיוק ארגון שי"ל יכול לעזור לכם וכיצד לפנות אליו.
 
מידע על ארגון שיל: שירות ייעוץ לאזרח

מה מטרת שי"ל?

ארגון שי"ל מסייע לאזרחים למצות את זכויותיהם ולפתור בעיות בשלל תחומים, על ידי מתן מענה מהיר ומקצועי. בין היתר ניתן לפנות לשי"ל לסיוע בקשר ל:
  • ענייני עבודה – כולל יחסי עובד מעביד, ייעוץ כלכלי בארגון, ניהול משקי בית והכוונה בענייני ביטוח לאומי, בין היתר בעזרת יועץ כלכלי.
  • ענייני משפטים – כולל ייעוץ משפטי, הוצאה לפועל, איחוד תיקים, סיוע בייצוג בבתי משפט לתביעות קטנות, הכל על ידי עורכי דין וטוענים משפטיים.
  • סיוע בנושאים אישיים ודיור – כולל סיוע בנושא זכויות ניצולי שואה, שכירות, יחסי שכנים וגישור סכסוכים בעזרת מגשר קהילתי.
  • סיוע בתחומי בריאות – כולל שיקום וזכויות של אנשים עם מוגבלויות.
  • סיוע בקידום עניינים מול משרדי ממשלה, גופים ציבוריים ורשויות מקומיות.
ארגון שי"ל הוא למעשה הגורם הממשלתי היחיד שנותן מידע והכוונה בנוגע לזכויות ונהלים שנוגעים לכלל השירותים הממשלתיים בישראל, והוא מסייע להתמצא בבירוקרטיה הסבוכה, ביצירת קשרים עם הממסד ובקיצור הליכים במגעים עם המוסדות והארגונים השונים. השירות הזה ניתן בחינם והמענה מקצועי, אנושי ומדויק, כך שאם יש לכם בעיה או שאלה שנוגעת לכל אחד מהנושאים האלה, תוכלו לקבל סיוע אמיתי מטעם מומחים ובעלי מקצוע שאין להם שום מטרת רווח אישית.

איך פונים לשי"ל?

ניתן להתקשר למוקד 118 או לפנות באופן ישיר (בטלפון או בהגעה) לאחת מ-86 תחנות שי"ל שפזורות בכל רחבי הארץ. לחצו כאן כדי לצפות ברשימת תחנות שי"ל - תוכלו לכתוב את עירכם בשורת החיפוש כדי למצוא במהירות את התחנה שבעירכם או שקרובה אליכם. שימו לב שלכל תחנה יש שעות קבלת קהל אחרות, אז מומלץ להתעדכן בנוגע לכך לפני שמגיעים – לחצו על "פרטים נוספים" כדי לראות את שעות קבלת הקהל.
 
פרט לכך, לשי"ל יש גם דף פייסבוק שאפשר לבצע בו פניות, וכן ניתן להירשם לדף כדי לקבל עדכונים לגבי זכויות, הודעות של הביטוח הלאומי והגופים הממשלתיים הרלוונטיים, ומדריכים ומערכות סיוע שיתכן שתזדקקו להם.
מידע על ארגון שיל: אנשים במוקד טלפוני

רוצים להתנדב בשי"ל? גם זו אפשרות

הארגון מופעל על ידי מתנדבים, והוא תלוי בהם לצורך מתן סיוע לאזרחים, לכן אם יש לכם ידע ומומחיות באחד התחומים שהארגון עוסק בהם, אתם יכולים להתנדב בעצמכם ולסייע לאנשים אחרים לפתור בעיות ולמצות את זכויותיהם. ההתנדבות כוללת משמרת אחת בשבוע של 4 שעות והשתתפות בהשתלמויות והדרכות. כדי להתחיל תוכלו לפנות לארגון בטלפון 118 או בדואר אלקטרוני ישיר לממונת שי"ל הארצית, אסתי סיני, בכתובת EsterS@Molsa.gov.il.
 
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.