print header

6 תועלות מדהימות שיש לשינה בחדר קריר

 מכירים את הלילות בהם אתם לא מצליחים להירדם מרוב חום? ובכן, במדינתנו הקטנה והמדברית, רגעים שכאלו מגיעים לעיתים תכופות וקשה לעבור תקופות ארוכות בסביבה שאינה ממוזגת. למרות שגם אני חוויתי כמה לילות מיוזעים ונטולי שינה לא פעם, במשך שנים נמנעתי מלהירדם עם מזגן פועל מכיוון שידעתי כי הרגל שכזה עלול לגרום לי להיות חולה למחרת. לאחרונה גיליתי שעובדה זו אינה נכונה כלל, ולמעשה יש לחדר קריר יתרונות רבים שיכולים לסייע בשמירה על הבריאות. אם אתם חוששים כמוני לישון עם מזגן דלוק, אתם יכולים להפעיל אותו לכמה דקות עד שתלכו לישון, או לקרר את עצמכם בדרכים אחרות כמו שימוש במאוורר, שינה בעירום, סגירת חלונות למניעת כניסת חום בקיץ ושתיית מים במהלך הלילה. אם אתם לא מאמינים לי שאכן כדאי לישון בחדר ממוזג, אתם מוזמנים להכיר את 6 היתרונות הבריאותיים שטמונים בהרגל שכזה...
שינה בחדר קריר: בחורה ישנה ומכוסה

1. הירדמות מהירה ושינה ערבה

טמפרטורת גופנו יורדת לקראת השעה בה אנחנו נוהגים ללכת לישון, ובכך עוזרת לנו לעבור את כל מחזורי השינה כראוי ולגייס כוחות חדשים לקראת היום שמצפה לנו למחרת. עוד בטרם ההירדמות, גופנו מתכונן לקראת שינה על ידי נידוף חום, ובכך יכול לסייע לנו לחוש עייפות, אך תהליך זה בסביבה שהיא חמה מדי הופך לאיטי יותר מכיוון שגופנו מתאמץ כדי להוריד את הטמפרטורה, וכתוצאה מכך אנו נשארים ערים או מתקשים להירדם. בשל כך, כדי לזכות בשינה ערבה, עלינו לקרר את חדרנו עוד בטרם הכניסה למיטה.

2. העלאת רמות מלטונין

שינה בחדר ממוזג ונעים תורמת להעלאת רמות המלטונין, הורמון שמסייע בוויסות מחזורי העירות והשינה. הוא מיוצר בבלוטת האצטרובל שבמרכז המוח, וגורם לתחושת נמנום והורדת טמפרטורת הגוף בשעות הלילה. עם זאת, כשישנים עם טלוויזיה או מנורות דלוקות שמחקות אור יום, מוחנו מניח שהגיע הבוקר ולכן עלינו להתעורר, וכתוצאה מהרגלים שכאלו, שינה ופעולת המלטונין עלולות להיהרס. בנוסף, רמות גבוהות של הורמון זה עשויות לסייע בשמירה על בריאות המוח ולהילחם במחלות לב וסוגים שונים של סרטן. הן גם יכולות לעזור לכם בשמירה על מראה עור צעיר ובוהק, על ידי הפחתת נזקי קרני שמש.
 
שינה בחדר קריר: בחורה צעירה יושבת על כסא בים ומחייכת

3. שיפור חילוף חומרים

לחילוף החומרים יש תפקיד חשוב בחיינו, מכיוון שהוא מהווה חלק מתהליך שמספק לגופנו אנרגיה. שינה בסביבה ממוזגת מעלה את כמות השומן החום בגוף, שבין היתר מסייע בתהליכי שריפת קלוריות, הוצאת סוכר עודף מהדם ושמירה על אנרגיה ושחרורו בשעת הצורך. לכן, בזמן שכולנו בטוחים שצריך להיפטר משומנים כדי לרזות, כדאי לנו דווקא לשמור על סוגם החום, מכיוון שהוא דווקא עוזר באתגר שכזה.

4. עידוד הפרשת הורמון הגדילה

ודאי שמעתם לא פעם בצעירותכם שעליכם לישון טוב בלילה כדי שתוכלו לגדול, וודאי היו לכם כמה בקרים בהם חשתם גבוהים יותר בגיל ההתבגרות. ובכן, יש לכך הסבר מעולה, לפיו שינה בחדר קריר מעודדת הפרשת הורמון גדילה, תהליך אשר קורה בעיקר עד גיל 21, ולכן היא מומלצת במיוחד לילדים ומתבגרים. הורמון זה מופרש באופן טבעי מבלוטת יותרת המוח ומסייע בהתפתחות שרירים, כמו גם בריפוי טוב יותר של שברים. בנוסף, הוא גם יכול להוריד סיכון להתפתחות מחלות לב וכלי דם ובעיות נפשיות כמו לחץ ודיכאון, ולכן יכול לעזור לילדכם להיות מפותח ושמח יותר.
 
שינה בחדר קריר: מתגברת ישנה

5. שמירה על בריאות איברי מין נשיים

לשינה בעירום בחדר ממוזג יש יתרונות רבים, כשאחד מהם הוא שמירה על נרתיק האישה נקי ומאוורר. הסיבה לכך היא שחום, שלא נובע רק מטמפרטורה גבוהה ומלחות אלא גם מחסימת הגעת אוויר על ידי לבישת בגדים, מעודד היווצרות פטריות על איבר זה. לכן, כדי להימנע ממצב שכזה שעלול להביא ליצירת דלקות, מומלץ לישון בעירום בחדר מקורר.

6. שיפור מצב הרוח

בגלל שחדר ממוזג משפר איכות שינה, הוא יכול לגרום לאנשים לקום רגועים, ערניים ובתחושה כללית יותר טובה. בנוסף, בעת שינה משתחרר מוליך עצבי בשם סרוטונין, שלא רק מסייע בייצור מלטונין שהזכרנו קודם לכן, אלא הוא גם בעל תפקיד חשוב בוויסות מצבי רוח. שילוב בין מוליך זה למלטונין עוזר לנו לישון טוב יותר וכתוצאה מכך מסייע בשיפור מצב הרוח. בשל כך, אם אתם רוצים להיות שמחים ומאושרים בחלקכם וגם בריאים יותר – הקפידו לישון בחדר ממוזג.
 
שינה בחדר קריר: אישה נשענת על שיח, פורשת את ידיה לצדדים ומחייכת

האם יש סיכון בשינה בחדר ממוזג?

מעבר לכך ששינה בחדר קר מדי עלולה להפריע לכם לישון, אין לכך מניעה ממשית שעלולה להזיק לכם באופן משמעותי. עם זאת, כדאי לבדוק את הטמפרטורה בחדר שינה של תינוקות, מכיוון שהם לא יכולים להתחמם מעט עם שמיכות מסוימות, עימם הם עלולים להסתבך וחלילה לחנוק את עצמם בטעות. כמו אצל מבוגרים, טמפרטורה נמוכה מדי עלולה למנוע מהם לחוות מחזור שינה תקין. מעלות גבוהות מדי, לעומת זאת, יכולות לגרום לחום ולמחלות, לכן חשוב לשמור על טמפרטורת חדר נעימה.

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו