maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

למה כדאי לייבש את השיער לפני השינה וכיצד תגנו עליו מנזקים?

 אם אתם מהאנשים שמתקלחים בשעות הערב או הלילה, סביר להניח שפעמים רבות אתם מתמודדים עם הצורך של ייבוש השיער לפני הכניסה למיטה כדי למנוע ממנו נזקים ולמנוע מעצמכם מראה שיער לא מחמיא שיחכה לכם בבוקר יחד עם תחושה של קור. הבעיה היא שאין לנו תמיד את הסבלנות והזמן לייבש את השיער לפני שאנחנו הולכים לישון ופעמים רבות אנחנו נאלצים לוותר לעצמנו למרות התוצאות הצפויות. אם מאוחר או רועש לכם מדי להפעיל את מייבש השיער ואתם כבר בדרך למיטה, עצרו רגע וקראו מה הם הנזקים שנגרמים לכם משינה עם שיער רטוב וכיצד תוכלו למנוע אותם בלי להפעיל לרגע את הפן. 
 
נזק של שינה עם שיער רטוב ומניעתו: אישה עם מגבת סביב שיערה מביטה בפליאה
 

למה שינה עם שיער רטוב מזיקה לכם?

שבירה של השיער ואיבוד ברק 

כאשר השיער שלנו רטוב או לח הוא נמצא בשלב החלש ביותר שלו ונוטה יותר להישבר. אחת מהסיבות לכך היא שהוא נושא משקל רב של מים שספוגים בו וגורמים למשיכה וקריעה של השיער כאשר אנחנו מסתובבים בזמן השינה באופן בלתי נשלט. השיער שנפגוש בבוקר ייראה מקורזל, חסר חיות, יבש ובעל מראה בלתי אחיד שלא יחמיא לנו. הברק של השיער שלנו מגיע מהלחות שנוצרת מהשמנים שיוצאים מבלוטות החלב בעור הקרקפת, כאשר אנחנו מניחים את השיער הרטוב על ציפית הכרית, הבד סופג את הלחות הזאת מהראש וגורם לו לאבד את הברק.

היווצרות קשרים

כאשר השיער שלנו רטוב הוא נוטה ליצור הרבה יותר קשרים, והמאמץ לשחרר אותם בבוקר, יגרום לנו לנזק נוסף. כפי שכבר ידוע לרובנו, אחד מהדברים שלא כדאי לעשות עם שיער רטוב הוא לסרק אותו, ולכן למדנו להימנע מכך, הבעיה היא שגם ללכת לישון עם שיער רטוב ולא מסורק – זה מתכון לבעיות ולמברשת שתתקע לכם בזמן סירוק השיער. הבשורה הטובה היא שיש לכך פתרון ותגלו אותו בהמשך הכתבה.
נזק של שינה עם שיער רטוב ומניעתו: אישה ישנה במיטה עם כלב קטן
 

היווצרות קשקשים

קשקשים נוצרים ממגוון רחב של סיבות כמו קרקפת יבשה, אקזמה, פסוריאזיס או התפתחות של פטריות. כל המצבים האלו יכולים להחריף כאשר אנחנו ישנים עם שיער רטוב וגורמים להגברת כמות הקילופים והגירודים בעור. הדבר בולט במיוחד במצב של נוכחות של פטריות או חיידקים בעור הקרקפת שמשגשגות בסביבה חשוכה, לחה וחמימה, בדומה לזו שמתרחשת כאשר אנחנו הולכים לישון מבלי שייבשנו את השיער.  

איבוד חום הגוף

אם נשים לרגע בצד את הנזק שנגרם לשיער שלנו כפי שפירטנו כבר, אנחנו מודים שבמזג אוויר לוהט, שינה עם שיער רטוב יכולה להישמע כמו רעיון טוב למדי שיגרום לגוף שלנו להישאר צונן ונעים יותר למשך כל הלילה. ברגע בו מזג האוויר משתנה ונעשה קריר יותר, שמירה על ההרגל של שינה עם שיער רטוב, תגרום לגוף שלנו לאבד הרבה מהחום שלו דרך הראש הרטוב והקר שלנו, יחשוף אותנו להידבקויות מוגברות לווירוסים, יזיק לאיכות השינה שלנו ויגרום לנו להתעורר בבוקר כשאנחנו קופאים מקור. 
נזק של שינה עם שיער רטוב ומניעתו: אישה רדומה שוכבת במיטה, עטופה בשמיכה

טיפים לשינה עם שיער רטוב:

הימנעות

הטיפ הראשון שלנו הוא להמליץ לכם לשקול ככל הניתן הימנעות מחפיפות שיער מאוחרות. זה בעיקר יצריך מכם ניהול נכון יותר של זמן וניסיון לשמור את המקלחות שלכם לשעות הבוקר או לשעות הערב המוקדמות, ובמידת הצורך גם שימוש במייבש שיער. אם אתם נכנסים למקלחת מאוחר בלילה ויודעים שלא יהיה לכם חשק או אפשרות לייבש את השיער לאחר מכן, שטפו את גופכם ואל תחפפו את שיערכם. עדיף לכם להשתמש במוצר שנקרא "שמפו יבש", שמגוון חברות מייצרות כיום, כדי להעניק לשיער שלכם עוד כמה ימים נעימים ללא חפיפה, מאשר להרטיב את שיערכם לפני השינה מבלי לייבשו. 

ייבוש מירבי ומריחת לחות

אם בכל זאת חפפתם את השיער ואינכם יכולים או רוצים לייבש אותו במכשיר פן לפני השינה, הדבר החשוב ביותר שתוכלו לעשות עבורו הוא לייבש אותו ידנית במגבת לכל אורכו כדי להפוך אותו ללח במקום לשיער רטוב. ברגע שהשיער שלכם מגיע למצב שהוא לח בלבד, מירחו עליו את מוצרי ההזנה הייעודיים שאתם נוהגים להשתמש בהם והקפידו לעטוף בהם את קצוות השיער. חשוב לציין שלא מומלץ לישון עם בד מגבת כרוך סביב הראש, מפני שהבד המחוספס של המגבת יגרום לשבירות נוספות של השיער. אגב, אם אינכם חובבים של מייבשי שיער, בחודשי הקיץ תוכלו להסתפק בלשבת מול מאוורר שמזרים אוויר קר, ולקבל ייבוש וריענון בו זמנית.
נזק של שינה עם שיער רטוב ומניעתו: אישה שוכבת על מיטה עם מצעי סאטן

שינה על ציפיות מבד סאטן-משי

את ההמלצה הזאת אתם פשוט חייבים לאמץ לחייכם, בין שאתם נוהגים לישון עם שיער רטוב ובין ש"סתם" בא לכם להימנע מקמטים מיותרים בפנים ולמנוע הזדקנות מוקדמת. ההמלצה החשובה היא  להחליף את ציפיות המיטה לציפיות סאטן העשויות מבד משי אמיתי וטבעי. הסיבים הצפופים בבד הסאטן ודרך האריגה המיוחדת שלו הופכת אותו לחלק ועמיד יותר ותימנע את החיכוך המוגבר שבין הציפית לשיערכם וגם את זה שבינה לבין הפנים שלכם, ותחסוך מכם נזק אסתטי.

איסוף השיער

כדי להקטין את שטח החיכוך של השיער הרטוב שלכם עם הכרית ולמנוע מכובד משקלו לגרום לכם לנזק, העיקרון שעליכם להיצמד אליו הוא איסוף של שיערכם תחת מספר כללי ברזל: אתם יכולים לאסוף את השיער לצמות, לקוקו או לתסרוקת מוגבהת-"גולגול", אבל הדבר החשוב ביותר שחשוב שתישמרו עליו הוא שהאיסוף לא יהיה צמוד, אלא מעט רופף וכזה שרוב השיער יהיה מורם בו. כלומר, אל תסתפקו בקוקו או קוקיות רגילים, אלא אספו גם את קצוות השיער בגומיות נוספות במרווחים קבועים של 2.5 סנטימטר כפי שניתן לראות בתמונה הבאה:
נזק של שינה עם שיער רטוב ומניעתו: אישה בתסרוקת קוקיות
אפשרות מומלצת נוספת היא כאמור תסרוקת "גולגול" שנאספת קרוב למצח ותתאים גם לבעלי שיער חלק וגם לבעלי תלתלים כפי שניתן לראות בתמונה הבאה. התסרוקת שומרת את רוב השיער מורם ומוגן מחיכוך עם הכרית, איננה מפריעה לשינה שלכם ואפילו משיגה תוצאה עיצובית מקסימה, כך שהיא מומלצת במיוחד. הקפידו לאסוף את השיער עם גומיות רכות ועטופות בד או סיכות סבתא.
נזק של שינה עם שיער רטוב ומניעתו: אישה עם תסרוקת אסופה למעלה, בגבה למצלמה

החלקת השיער בקשירה וגלגול

כדי "להרוג שתי ציפורים במכה אחת", מה שנקרא, למה שלא תשלבו את הצורך בייבוש השיער תוך כדי איסופו יחד עם הרצון לקום עם שיער מעוצב בבוקר ותשתמשו בשיטות ותיקות ויעילות לעיצוב שיער לח, שכבר הוכיחו את עצמן אצל דורות רבים והספיקו להשתדרג מאז. שיטה אחת היא שימוש ברולים - אל דאגה, אם תשתמשו ברולים גדולים ביחס לשיער שלכם, לא תקומו עם תלתלים אלא עם שיער חלק עם גל קטן בסופו. ללכת לישון עם רולים נשמע אולי כמו הדרך הבטוחה להישער ערים כל הלילה, אבל כיום ישנם רולים רבים שעשויים ספוג רך שלא תחושו כלל בנוכחותם. אפשרות נוספת לעיצוב השיער במשך הלילה היא להשתמש בשיטת "האבו עגילה" שיטת הליפוף ההדוק הנושנה להחלקת השיער תוך כדי שינה, אותה תוכלו ללמוד בסרטון הבא:
 

שמירה על תלתלים בקשירת השיער בחולצה

הטיפ הבא מתאים במיוחד לבעלי שיער מתולתל שרוצים לשמור על התלתלים שלהם מלוכדים, קופצניים ומלאי חיים גם כשהם הולכים לישון עם שיער רטוב. העיקרון החשוב של השיטה הוא שימוש בחולצה מ-100% כותנה. לאחר שאתם יוצאים מן המקלחת, הספיגו את עודפי המים במגבת ומירחו את מוצרי הטיפוח שאתם אוהבים על השיער שלכם. פרסו חולצה על המיטה, הרכינו את ראשכם כלפיה ותנו לשיערכם לגלוש כלפי מטה – לכיוון מרכז החולצה. קשרו את שני הקצוות התחתונים של החולצה סביב צווארכם וקפלו לאחר מכן גם את החלק הקדמי העליון של החולצה כלפי הצוואר.
 
נזק של שינה עם שיער רטוב ומניעתו: סרטון על כריכת השיער בחולצה
 
קשרו את שרוולי החולצה סביב המצח שלכם, תוך כדי שאתם מרימים את ראשכם חזרה. לכו לישון עם החולצה קשורה סביב ראשכם.
 
נזק של שינה עם שיער רטוב ומניעתו: סרטון של כריכת שיער במגבת
בבוקר שחררו את החולצה הקשורה וגלו תלתלים יבשים, מעוצבים ומלאי חיות. 
 

מקור התמונות: wikihowbuzzfeed

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: