maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

6 סיבות נפוצות להשמנה במהלך יום עבודה

האם העבודה שלכם גורמת לכם להשמין? קרוב לוודאי שכן. סקר מקיף שנערך באתר CareerBuilder.com מצא את הסיבות העיקריות שגורמות להשמנה. למרבה המזל, מומחים אומרים כי יש שפע של טריקים וטיפים שניתן להשתמש בהם כדי להילחם בעלייה במשקל בזמן העבודה - לקרוא ולהפנים!

אכילה במשרד

1. ישיבה

על פי הסקר, 54% מהמשיבים משמינים בזמן ישיבה במשרד.

יום עבודה ארוך המורכב ברובו מ-9 שעות ישיבה עלול להיות מאוד משמין. הדבר הפשוט ביותר לעשות הוא להזיז את עצמכם, אומרים המומחים. עשו לעצמכם הרגל בכל שעה עגולה קחו 5 דקות הפסקה וקומו מהכסא; לא כדי להכין קפה ובוודאי לא כדי לעשן סיגריה, אלא כדי להפעיל את השרירים ולחלץ את העצמות. לכו במסדרון, עלו במדרגות, צאו החוצה ועשו קפיצות באוויר, או התנדבו ללכת לדואר.

הבעיה עם ישיבה ממושכת היא לא רק שאנחנו שורפים פחות קלוריות אלא שזה מנוון ומוריד את מצב הרוח, מה שעשוי לעורר דכדוך ולהגביר אכילה רגשית.

אפשרויות נוספות - קיימו שיחות בעמידה או הניחו משקולות על השולחן, כך שבזמן שאתם בשיחת טלפון או ממתינים למענה, פשוט בצעו כמה כפיפות.

2. אכילה מתוחה

37% מהנשאלים השיבו שאכילה כתוצאה מלחץ בעבודה היא גורם עיקרי להשמנה.

מומחים אומרים שיש 2 אפשרויות להתמודדות עם אכילה רגשית:

1. לנסות ולשלוט בלחץ. מתח הוא אלמנט נפוץ במקום העבודה ולא תמיד אנו יכולים לשנות את הנסיבות שיוצרות אותו, אבל אנחנו כן יכולים ללמוד כיצב להגיב אליו. בכל פעם שמתעורר מתח, הזכירו לעצמכם לקחת 5 נשימות עמוקות ואיטיות.

2. לא להתנגד לנשנוש אך לתעל אותו לאפשרויות מזינות. הקפידו לשמור בהישג יד חטיפים בריאים, פירות וסוכריות ללא סוכר. כך שכשתרגישו מתוחים ותשתוקקו להקהות את התחושה, לא תחפשו נחמה בממתק או סיגריה.

3. אכילה בחוץ

קצת יותר מ-20% מהמשיבים בסקר העידו כי הם אוכלים בחוץ באופן קבוע וסבורים שזו הסיבה לעלייה במשקל.

יכול להיות שאכילה בחוץ היא חלק מהתרבות הארגונית של המשרד; כל העובדים יוצאים יחד להפסקת צהריים, פוקדים את מסעדת המזון המהיר הקרובה או חדר האוכל של הארגון, אוכלים בזריזות וחוזרים לשיגרה. נכון, קשה להתנגד להתנהלות כזו, אבל אפשר להפוך אותה למדודה.

מומחים ממליצים להיצמד לתפיסה המכונה 80/20, לפיה - כל אדם צריך לעשות לעצמו חשבון נפש בו הוא מקפיד כי 80% מהזמן הוא משגיח מבחינה בריאותית ותזונתית וב-20% מהזמן הנותר הוא יכול להרשות לעצמו לבחור מה שבתפריט בלי ייסורי מצפון.


4. דילוג על ארוחות

19% מהמשיבים בסקר אמרו כי הם נאלצים לוותר על ארוחות בשל אילוצי זמן.

מומחים טוענים שזה תירוץ שחוק. אפשר תמיד לשמור בהישג יד פרי, יוגורט ואפילו כריך ולמצוא זמן בין ישיבות וטלפונים כדי לאכול. תזונה בריאה מבוססת בראש ובראשונה על תכנון ארוחות והקפדה על אכילה מסודרת. אנשים שמדלגים על ארוחות וחושבים שבכך הם חסכו לעצמם קלוריות, מכניסים את הגוף לסטרס בו לא רק שהוא מתקשה לשחרר עודפי שומן אלא הוא נאחז ואוגר אותם. מה גם שדילוג על ארוחות מגביר אכילה רגשית וגורם לבליסה לא מבוקרת בלילה.

אם ידוע לכם כי לפניכם יום עבודה ארוך ולא יהיה לכם זמן להפסקת צהריים מסודרת, הקפידו לפחות על ארוחת בוקר עשירה בסיבים תזונתיים ועל ארוחות ביניים מזינות.

5. חגיגות

ימי הולדת, הרמות כוסית, השקות או שאריות של מתוקים מישיבת הבוקר הם הגורמים האשמים העיקריים ל-18% מההשמנה של המשיבים.

נכון, זה נורא כיף לנשנש באמצע היום איזו עוגה שאחת הבנות הביאה או להמיר את ארוחת הצהריים במתוקים של הרמת הכוסית, אך כאשר החגיגות הופכות לאירוע יומיומי, צריכת הקלוריות מכפילה את עצמה.

במידה ובתרבות הארגונית נהוג להביא עוגות לימי הולדת, הציעו לערוך חגיגה מרוכזת אחת לחודש, כך תוכלו להקפיד על אכילה מדודה.

6. צנצנת עוגיות

למרות שזה נראה כמו עיצוב שולחן נחמד או פיתרון שמבטל רעב, 16% מהעובדים טוענים כי צנצנת הממתקים שמונחת במשרד היא הפיתוי שתורם לעלייה במשקל.

מומחים אומרים כי אפשר למלא בדיוק את אותה צנצנת דקורטיבית באגוזים או בפירות יבשים, ולא בהכרח בסוכריות גומי ונחשים. אופציה נוספת היא להניח על השולחן כוס גדולה או בקבוק מים ולשתות לעיתים תכופות.

רוב הפעמים, זה לא הרעב שמדגדג לנו בבטן אלא השעמום או הצמא, כך שמים קרים יכולים להרגיע את התחושה ולמנוע קלוריות מיותרות. זכרו, רחוק מהעין רחוק מהקיבה.


יש לכם הצעות נוספות כיצד להימנע מהשמנה במהלך יום העבודה? שתפו אותנו!

 

מקור תמונה: FreeDigitalPhotos.net

עריכה: טל עזר

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: