print header

8 עצות לשיפור התדמית והמעמד במקום העבודה

כדי להתקדם במקום העבודה שלכם או בעולם הקריירה באופן כללי, זה לא מספיק להיות טובים בתחום המקצועי שלכם, אתם גם צריכים לטפח תדמית חיובית ולמתג את עצמכם בצורה נכונה מול הסביבה והממונים עליכם. אנשים מתחנפים למנהלים שלהם יוצרים לעצמם אויבים לא מעטים ולפעמים גם מפילים את עצמם בפח ואנחנו חלילה לא אומרים שאסור לנסות להתחבב על אנשים או להחמיא להם - אבל יש עוד הרבה דברים אחרים שמאפשרים לייצר תדמית מנצחת. אם תאמצו גישה שכזאת ותנצלו את 8 העצות שבכתבה הבאה, תגלו כעבור זמן קצר שאנשים מתייחסים אליכם טוב יותר, שאתם מקבלים משובים חיוביים יותר ואולי גם שטוב לכם יותר במקום העבודה שלכם מבעבר.

1. בקשו דעות ולא רק עזרה או עצות

כאשר אתם פונים לממונים עליכם או לאנשים שאיתם אתם עובדים ומבקשים מהם עזרה או עצה, עלול להיווצר אצלם הרושם שאתם לא טובים מספיק בעבודתכם או תלותיים. לעומת זאת, אם תמסגרו את השאלות והבקשות שלכם כרצון לשמוע את דעתם כי אתם מעריכים אותה, זה יהיה סיפור אחר לחלוטין. מצד שני, כאשר אתם מבקשים עצות או עזרה במינון הגיוני, אתם תורמים ליצירת תחושת שותפות ותמיכה הדדית - כל עוד תקפידו כמובן לספק מענה דומה לבקשות מהסביבה. כדי ליהנות מתדמית מנצחת במקום העבודה כדאי לגוון בשימוש בשלושת האפשרויות האלו; דעות, עזרה ועצות, בהתאם לאדם אליו אתם פונים, לצפיות מכם ולאירועים שהתרחשו בעבר.
 
טיפים לתדמית מנצחת במקום העבודה: שתי נשים מול מחשב במקום עבודה

2. הציעו מספר פתרונות לבעיות

לעיתים קרובות מנהלים ואנשים בעמדות בכירות במקומות עבודה מפתחים חוסר נוחות ואף חרדה בשל אובדן השליטה שלהם בביצוע פעולות מסוימות ובפתרון בעיות ברמה המעשית. לכן, מומלץ לנסות להציג מולם מספר פתרונות או דרכי התמודדות לבעיות שאתם ניצבים מולן במקום העבודה, כאשר זה אפשרי. סיפוק אפשרויות בחירה לממונים עליכם תמנע מצב שבו הם ירגישו תסכול וחוסר שליטה, אפילו אם אתם יודעים שיש פתרון אחד שהוא בוודאות הטוב ביותר. תוכלו כמובן להציג את דעתכם לגבי הפתרון המועדף מבין האפשרויות שתעלו, ואם הממונים עליכם יחשבו באותו האופן זה בהחלט יאיר אתכם באופן חיובי.

3. הימנעו מישיבה ברגליים משוכלות

כאשר אתם בפגישה עם המנהלים שלכם או עם לקוחות חשובים, רצוי שתימנעו מישיבה עם רגליים משוכלות (כפי שמוצג בתמונה). לא רק שזה לא בריא, זה גם עלול לשדר מסר שיאיר אתכם באור שלילי בתת המודע של המתבונן. במקום, נסו לאמץ תנוחת ישיבה בה שתי הרגליים שלכם מונחות ביציבות על הקרקע. התנוחה הזאת תעניק לכם יציבות פיזית ומנטלית שתעזור לכם לענות על שאלות קשות, להעביר תדמית אמינה יותר ולהימנע מלשדר קלות דעת. לצד הטיפ הזה יש לזכור שלחיקוי שפת גוף יש לפעמים יתרונות רבים, אז אם האנשים שאיתם אתם מדברים יושבים עם רגליים משוכלות ייתכן שזה צעד חכם לנהוג כמוהם, אך זה תלוי מאוד בטון ובנושא של השיחה.
טיפים לתדמית מנצחת במקום העבודה: אנשים יושבים עם רגליים משוכלות

4. כאשר אתם חולקים על הממונים עליכם, הדגישו סיבה חיובית לכך

מי שרוצה לייצר תדמית חיובית במקום העבודה שלו ממש לא חייב להסכים עם כל מה שאומרים לו ולתמוך בכל רעיון שמגיע מלמעלה - למעשה ברוב המקרים ההפך הוא הנכון. מנהלים טובים יודעים להעריך עובדים שמפגינים חשיבה ביקורתית ולא מפחדים להביע את דעתם, אם כי יש דרך מומלצת לעשות זאת שעוזרת למנוע את החיכוכים האפשריים שהתנהגות שכזאת לפעמים עלולה לייצר. חשוב להדגיש שחוסר ההסכמה שלכם לא מגיע ממקום אישי, אלא מתוך מחשבה על טובות החברה והארגון שלכם. אם המנהלים שלכם חולקים על ההיגיון הזה נסו להסביר אותו בקצרה תוך הדגשת התועלת למקום העבודה שבנקודת המבט שלכם, אך אל תתעקשו על הנושא כי לרוב זה יגרום יותר נזק מתועלת.

5. תחגגו ניצחונות - אישיים ומקצועיים

כדי ליהנות מתדמית מנצחת, אתם צריכים לשדר ניצחון, ואם אין אחד בנמצא, לפעמים אפשר להאדיר את הקיים כדי לייצר אחד. אם עברתם את היעדים שלכם בחודש מסוים, זו בהחלט סיבה לתחושה טובה שאתם יכולים לחלוק עם הסביבה, וגם אם בסופ"ש חגגתם אירוע משפחתי משמח במסעדת יוקרה. לא עמדתם ביעדים ולא חגגתם שום דבר מיוחד? נסו בכל זאת למצוא משהו חיובי שראוי לציין: חברה לעבודה שהשיקה פרויקט מוצלח, קבלת מחמאה מלקוח או דברים שקשורים לחיים האישיים שלכם כמו תעודת הצטיינות בלימודים שקיבל מי מילדיכם או שבירת שיא אישי במרחק ריצה. למה כדאי לעשות את זה? פשוט מאוד: מחקרים חברתיים רבים הראו שרגשות חיוביים הם "מדבקים". אם אנשים חוגגים ניצחונות במקום העבודה שלהם, הסובבים שלהם מושפעים מהאווירה החיובית וכך נוצרת להם תדמית של אנשים מנצחים שנעים להיות במחיצתם. רק זכרו שלא להגזים יותר מדי עם ההתנהגות הזאת כדי לא לעורר קנאה ולהפוך למעיקים על הסביבה. 
טיפים לתדמית מנצחת במקום העבודה: אנשים בלבוש עסקי חוגגים הצלחה

6. במצבי מיקוח, התמקדו בתועלת של הצד השני

גם אם זה לא דיון על שכר או תנאי העסקה באופן כללי, במקומות עבודה רבים אנשים מנהלים מצבי מיקוח סביב סוגיות שונות - החל מעניין שעות העבודה הנדרשות ועד לבחירה בין כמה דרכי פעולה אפשריות. כדי לשמור על תדמית חיובית במקום העבודה ועדיין להטות את הכף לטובת הטיעון שאתם מעלים כאפשרות העדיפה מבחינתכם, נהלו את ה"משא ומתן" תוך הדגשת התועלת שהצד השני מקבל. במקום, "תנו לי עוד משאבים ואוכל לבצע את המשימה הנדרשת" הציגו את העמדה מהכיוון ההפוך "אפשר לבצע את המשימה ולשפר את התפוקה של המחלקה באמצעות משאבים נוספים". זו כמובן דוגמה כללית שאולי נראית לכם זניחה, אך לפי מחקרים שונים, כמו זה שנערך בגרמניה בשנת 2015, שינוי גישה קטן שכזה משפר משמעותית את סיכויי ההצלחה שלכם במצבי מיקוח. בנוסף הוא גם יגרום לצד השני להרגיש הרבה יותר בנוח עם קבלת העמדה שלכם וכך לא לפתח כלפיכם רגשות שליליים.

7. הרחיבו אופקים אל השוק שבו פועלת החברה שלכם

פיתוח אישי הוא חלק חשוב מביסוס תדמית מנצחת במקום העבודה, אך רצוי שלא תתמקדו רק בהיבטים שיכולים לשפר את העבודה בתחום שלכם או בהבנת הנעשה במחלקות אחרות בחברה. לרוב, מעטים הם האנשים שמרחיבים אופקים עוד יותר ובודקים מה קורה בשוק הרחב בו פועלות המתחרות של החברה שלכם - ומדובר בעולם ידע יקר ערך. אם למשל תגיעו לפגישות עבודה עם מידע על מה שעושות חברות אחרות הדומות במהותן לחברה שבה אתם עובדים, וגם תוכלו להגיד בקווים כלליים האם זה עוזר להן או לא - ישנו סיכוי גבוה שתבלטו לטובה ושהאחראים עליכם יעניקו יותר תשומת לב וחשיבות לדברים שאתם אומרים באופן כללי. 
טיפים לתדמית מנצחת במקום העבודה: פגישת עבודה בבית קפה

8. ספקו מענה לשאלות לפני שהן עולות

זאת הרגשה טובה לעמוד מול הממונים עלינו או מול לקוחות ולספק להם מענה בלי להתחיל לבדוק נתונים או לברר מול גורמים נוספים. אך זאת הרגשה טובה אף יותר כאשר יודעים לחזות את הנושאים שהכי חשובים לאדם שאיתו מדברים, ומראש להציג את כל המידע והתשובות שירגיעו אותו. לא רק זה, כאשר תנהלו שיחות שכאלה במקום העבודה שלכם, אנשים יבינו מהר מאוד שאתם יודעים מה העיקר ומה הטפל, שולטים בנושא המדובר ויכולים לחסוך מהם זמן ואנרגיה ש"מבוזבזים" בשאילת שאלות, ב"פינג פונג" של מיילים ובצורך בעדכונים שוטפים בנוגע להיבט מסוים של העבודה. כדי ליישם את הטיפ הזה צריך זמן ויכולת להבין מה חשוב למנהלים שלכם, לפעמים גם קצת ניסוי וטעייה. אל תחששו לנהל שיח פתוח על הנושא ופשוט לשאול את מי שאתם מתנהלים מולו, מה הדברים שהוא הכי צריך לדעת על נושא מסוים או על היבט כלשהו של ההתנהלות שלכם כדי לשפר את העבודה המשותפת שלכם בעתיד. 
 
מקור התמונות: depositphotos.com
 
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.