print header

איך עסק קטן עם תקציב קטן יכול לצמוח בזכות האינטרנט

 הכוח של האינטרנט הוא נכס שערכו לא יסולא בפז, ומרבית העסקים בישראל כבר משקיעים בפרסום אונליין לקידום המותג והעסק שלהם. עם זאת, אנו עדים ללא מעט עסקים שנסגרים או כאלה שפושטים רגל. חלק מאשימים את המיסים הגבוהים, אחרים את הלקוחות, ויש את אלו שאת העובדים. יתכן כי כמה מהתלונות מוצדקות וכמובן שגם לאותם בעלי עסקים יש אשמה במצב העסק לטוב ולרע. למרות הכל, אלפי עסקים חדשים קמים בישראל מדי שנה, ואנו רוצים לעזור להם לקדם את עצמם באמצעות האינטרנט גם אם יש להם תקציב פרסום יחסית קטן, וללמד אותם כיצד להתקדם בצורה נכונה.

אפיונים ראשונים לבניית אסטרטגיה

הדבר הראשון שאתם רוצים לעשות עם חברת הקידום והפרסום שלכם היא לאפיין את העסק, השירותים והמוצרים שהוא מציע, קהל היעד שאליו הוא מכוון והיכן לקוחות אלו נמצאים באינטרנט. כל אלה ומשתנים נוספים שתצטרכו לבחון בשלב אפיון העסק, חשובים כדי לבנות אסטרטגיית פרסום נכונה עבורו. למשל, שאלה כמו "היכן הקהל המיועד עשוי להימצא באינטרנט?" צריכה להשפיע על בחירת טכניקת הפרסום העיקרית שתרצו להשקיע בה את רוב המשאבים שלכם בהתחלה. בנוסף, חשוב להקצות תקציב לפרסום, כיוון שלא משנה אם תצטרכו לשלם לגוגל או לפייסבוק עבור קמפיין ממומן או לחברת הפרסום עבור עבודה שתבצע עבורכם – אלו הוצאות שיש לקחת בחשבון. עם תקציב של 500 ש"ח בחודש אין לכם יותר מה לעשות, אך סכומים של 1,000-1,500 ש"ח בחודש שנחשבים לתקציבים קטנים יחסית, יכולים לסייע לבנות משהו לאורך זמן עבור עסקים קטנים עם מטרות צנועות. ככל שתצמחו תוכלו להשקיע יותר ולהרוויח יותר.
 
קידום עסק קטן: ציור של סמארטפונים וסמלים של אפליקציות

התמקדו בטכניקת פרסום אחת בהתחלה

הטיפ שלנו אליכם הוא להשקיע את המשאבים והכסף בטכניקת פרסום אחת בתור התחלה. הסיבה לכך היא שכל טכניקת פרסום דורשת זמן, משאבים וכסף. במקום זאת, עדיף להתמקד בטכניקה אחת שתניב תוצאות, מאשר לפזר את התקציב לכמה תקציבים ממש קטנים שלא יספיקו כדי להניב תוצאות.

בצעו פעולות חינמיות שעוזרות לקידום העסק

  • צרו שת"פ עם אנשים ושירותים אחרים בתחום שלכם או בתחומים קרובים, וחפשו דרכים להתפרסם יחד או בנפרד דרך כתבות. בנוסף, כדאי שתשקלו חלוקת שוברי הנחה לשירות משלים של אותה חברה שמשתפת איתכם פעולה, בידיעה שגם היא תחלק קופונים שלכם.
  • כתבו מאמרים בעצמכם לאתר שלכם ו/או לפיזור ברשת כדי לחסוך בעלויות הפרסום.
  • למדו היטב טכניקת שיווק מסוימת, ואם אתם עובדים בשיתוף פעולה עם חברת פרסום, השקיעו גם בפרסום העסק בפלטפורמה נוספת שלא קשורה אליה.
  • שאלו את חברת הקידום מה עוד אתם יכולים לעשות כדי לסייע לקידום מהיר יותר, בהתאם לטכניקת הפרסום שבה אתם משקיעים.

חשבו כיצד לייעל ולהתרחב

המחשבה מאחורי הפרסום והעבודה שלכם עם האינטרנט כדי לקדם את העסק, צריכה להתמקד באופנים שבהם תוכלו להרחיב את הפרסום, את הפריסה ואת ההכנסה שלכם. בהתאם לצבירת הלקוחות וההכנסות תוכלו גם לפנות בהמשך תקציב נוסף לטיפול בפלטפורמות פרסום נוספות. חשבו כיצד לייעל את אחוזי ההמרה מגולש ללקוח באתר, להרחיב את מעגל השירותים/מוצרים שלכם, לספק עוד שירותים משלימים ולהגדיל את ממוצע העסקה שלכם. בנוסף, הבינו איך עליכם לתת ללקוחות שירות טוב יותר, להגיע ליותר לקוחות ואולי לפנות לקהל יעד נוסף.

ואז – להתרחב לפלטפורמות פרסום נוספות

לאחר שתשחו כבר בטכניקת פרסום אחת ותעבדו איתה בשוטף, תצברו מעט לקוחות ותגדילו את ההכנסות בעסק, יהיה כדאי להתחיל להשקיע בפלטפורמת פרסום נוספת. לדוגמה, אם בהתחלה השקעתם בקמפיין ממומן, תוכלו לשלב כעת קידום אורגני, שיווק ברשתות חברתיות או אפילו פתיחת ערוץ ביוטיוב. 
 

מקור התמונה: freepik

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו