maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

12 דרכים להפחתת החשיפה לקרינה הסלולרית

בשנת 2011 הכריזו מדענים מארגון הבריאות עולמי שקרינה סלולרית נמצאת באותה קטגוריית "מסרטנים", בה נמצאים גם עופרת, פליטת מנוע רכב, וכלורופורם. עדיין לא נעשו מספיק מחקרים ארוכי טווח שהגיעו למסקנות ברורות בנוגע לרמת הבטיחות בשימוש במכשירים הסלולריים והסכנה בקרינתם, אך קיים מספיק מידע כדי לדעת שהשימוש אכן לא בטוח. וודאי תתפלאו לשמוע שיש עוד מכשירים בסביבתכם שפולטים קרינה כמעט שווה לקרינה הסלולרית, ואם אתם מודאגים מהקרינה שמכשיריכם פולטים ומעוניינים להימנע ממנה, הנה 12 דרכים להפחית את החשיפה לקרינה המסוכנת.

תמונות קרינה
Knyaz-1988

1. אל תסמכו על הדיבורית ברכב.

הדיבורית ברכב היא פיתרון נוח ובטוח לשיחות ברכב, המכשיר הסלולרי נמצא רחוק ואין כל סכנה. האמנם? מחקר שנעשה באוניברסיטת קליפורניה מצא שכאשר המכשיר הסלולרי נמצא במקום סגור המוקף במתכת, הוא יוצר מלכודת קרינה אדירה. הימנעו משימוש במכשיר הסלולרי במעלית, ברכב, ברכבת או במקומות דומים. 

2. שמרו על התינוק שלכם.

מכשירי הבייבי מוניטור החדשים משחררים קרינה כמעט זהה לקרינה של הטלפונים הסלולריים. בדרך כלל היצרנים ממליצים להניח אותן מתחת למזרן של התינוק, אולם שם המכשיר גורם לנזק הרב ביותר. מחקרים רבים מקשרים בין החשיפה לקרינה לבין ירידה בתפקוד המערכת החיסונית, ומשום שהמערכת החיסונית של התינוק אינה חזקה כמו שלנו, מומלץ שלא להשתמש במכשירים האלה לידם.

3. קנו מכשירים סלולריים בעלי דירוג קרינה נמוך.

ישראל משתמשת בתקן האירופאי לדירוג הקרינה המותרת במכשירים הסלולריים. וודאו ששיעור הספיגה הסגולית (SAR) של מכשירכם אינו עובר את 2. רק כדי שתקבלו מושג למספרים, שיעור הספיגה הסגולית של מכשיר האייפון 6 הוא 1.6 (כמעט ולא עומד בתקן האמריקאי), ושל הסמסונג גלקסי S5 הוא 1.47.

4. המנעו משימוש במכשיר הסלולרי כשהקליטה נמוכה.

בדיוק כמו בן אדם שעובד קשה ומתחיל להזיע, כך גם המכשיר הסלולרי פולט יותר קרינה כשהוא הוא עובד יותר קשה. כשהקליטה הסלולרית של המכשיר נמוכה, הוא צריך להתאמץ יותר כדי לתפוס אותה, ולכן הוא משחרר יותר קרינה בעצמו. נסו שלא להשתמש במכשיר הסלולרי כשאין לו קליטה מלאה. 

תמונות קרינה
David Levy

5. אל תצמידו את המכשיר הסלולרי לאוזן.

כשאתם מדברים במכשירכם הסלולרי מומלץ להשתמש ברמקול, כשהמכשיר הסלולרי נמצא במרחק כף יד מכם. אפשרות אחרת יכולה להיות שימוש באוזניות, והאפשרות האחרונה שמומלץ לבחור בה היא אוזניות בלוטות'. אוזניית הבלוטות' שולחת רמות נמוכות יותר של קרינה מאשר המכשיר הסלולרי עצמו, אך היא עדיין יותר מזיקה מהשימוש באוזניות רגילות.

6. שלחו יותר הודעות טקסט.

המכשיר הסלולרי משחרר יותר קרינה כשאתם מתקשרים או מקבלים שיחה. שליחת הודעות לעומת זאת היא פעולה פשוטה שיכולה לחסוך מכם את הכמות הגבוהה של הקרינה. עשו לעצמכם הרגל לשלוח הודעות במקום להתקשר עבור שיחות קצרות שיכולות להסתיים במשפט אחד. 

7. השתמשו בטלפון הקווי.

אמנם המכשיר הסלולרי תמיד זמין ונוח מתי שרק נצטרך אותו, אך כשאתם בבית, עדיף שתשתמשו בקו הביתי כדי לחסוך מעצמכם נזק מיותר לבריאותכם. זכרו שגם טלפון אלחוטי משחרר קרינה בעוצמה דומה לטלפון סלולרי.

8. היזהרו ממגני קרינה.

יש הרבה סוגים של מגנים לסלולרי המתהדרים בהיותם "מגני קרינה". היזהרו מהם. את הקרינה אי אפשר לספוח, אלא רק לכוון למקום אחר. המגנים האלה מכוונים את הקרינה שסובבת את מכשירכם לכיוון אחד (כמו ארובת עשן) מה שאמור להפחית את הנזק שנגרם מהשימוש במכשיר הסלולרי במידה ואינכם מכוונים לגופכם את החלק שממנו יוצאת הקרינה. אך מה שלא מספרים לכם הוא שבו זמנית המגן מגביר את כמות הקרינה שמייצר המכשיר הסלולרי, והדבר עלול להזיק אם אתם שומרים את המכשיר עליכם במשך היום. 

תמונות קרינה

9. הימנעו משימוש במכשירים אלחוטיים.

החידוש הטכנולוגי של מכשירים אלחוטיים מקל על החיים של כולנו, אך בו זמנית פוגע בנו עם קרינה מזיקה. מחקר של אוניברסיטת אלבני מניו יורק שפורסם השנה אישר סופית את הקשר בין שימוש במכשירים אלחוטיים לבין עליית הסיכון לחלות בסרטן. אם קיים אצלכם בבית נתב אינטרנט אלחוטי, מקמו אותו בחדר שאתם ממעטים להשתמש בו. מומלץ להשתמש באינטרנט חוטי אם המחשב נמצא ליד נקודת הגישה לאינטרנט, ולהמעיט את השימוש במקלדת, עכבר ומדפסת אלחוטיים.

10. כבו ונתקו מכשירים חשמליים כשאתם הולכים לישון.

כשאתם ישנים, מכשירים חשמליים רבים עדיין ערים, ועדיין עובדים ומשחררים קרינה. מומלץ שלא לישון באותו החדר בו נמצא מחשב דולק, נתב אלחוטי או מכשיר סלולרי, ולא ליד שקעים שמחוברים אליהם מכשירים, במיוחד טלפון סלולרי בהטענה. 

11.  שמרו מרחק מהמכשיר הסלולרי שלכם.

ברגע שאנו יוצאים מהבית, רובנו טומנים את המכשיר הסלולרי בכיס ולא מוציאים אותו משם עד שאנחנו משתמשים בו, ואז הוא חוזר למקומו בכיס. את רוב היום הוא מבלה צמוד לגופנו, ואין זה דבר מומלץ, לכן נסו שלא להשאיר את המכשיר הסלולרי בכיס במהלך היום. במקום זאת הניחו אותו בפינת השולחן במשרד או בתוך התיק. 

12. היזהרו מקרינת מחשבים ניידים.

מחשבים ניידים פולטים קרינה אלקטרומגנטית חזקה מאוד, וניתן להרגיש זאת על ידי תחתיתם המתחממת. אם אתם משתמשים במחשב נייד, כבו את אפשרויות הבלוטות' והאינטרנט האלחוטי כשאתם לא משתמשים בהם ואל תניחו אותו על רגליכם לעולם. עבדו אתו רק כשהוא מונח על משטח אחר כמו שולחן.

מקור: גבריאל דורפמן
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: