maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

3 טיפים שיעזרו לכם להישאר רגועים בתקופת הקורונה

  "אנחנו לא שולטים בכל דבר שקורה לנו בחיים, אך אנו כן שולטים בדרך שבה אנו מגיבים" – המשפט הזה נכון היום יותר מתמיד, כשהקורונה מדביקה מדי יום יותר ויותר אנשים ברחבי העולם, וכל הבריאים שבינינו, וגם החולים, מודאגים ובצדק. מדברים על זה כל היום בחדשות וברשתות החברתיות, ובדיוק כמו התפשטות המחלה, כך מתפשטים גם לחץ, חרדה ואי הוודאות. אלו זמנים שבהם איש לא יודע מה יהיה ביום למחרת, אך בכל זאת עלינו להישאר חזקים למען עצמנו ולמען אחרים. לשם כך צריך להיות קשובים לעצמנו ואובייקטיביים, והמטרה היא לא להתעלם מהמצב, אלא להיות נוכחים ברגע, מודעים אליו, לבחון אותו בראייה רחבה שתעזור להרגיע אותנו ולפעול בהתאם. אז איך להישאר רגועים בתקופה המלחיצה הזו? הנה 3 טיפים חשובים שיעזרו לכם לשמור על קור רוח.
 
איך להירגע בתקופת הקורונה: צללית של אישה עושה מדיטציה

1. דעו על מה אתם כן יכולים לשלוט

בדיוק כמו המשפט שהצגנו בתחילת הכתבה, יש דברים שאי אפשר לשלוט עליהם כמו הימצאות הקורונה בעולם, אך יש דברים שכן אפשר לשלוט עליהם, למשל התגובה שלנו אליה. תוכלו לשבת בחיבוק ידיים ולפחד, או להתחיל לפעול לפי הצעדים הבאים כדי להתגונן מפני הקורונה:

הגנה פיזית: גם אם לא הספקתם לרכוש ג'ל לחיטוי ידיים או מסיכות, עדיין יש לכם בבית מים וסבון, וזה כל מה שאתם באמת צריכים. הישארו בבית, הזמינו מצרכים דרך הרשת וצאו החוצה רק אם אתם חייבים.

הגנה חברתית: חשוב שתימנעו ממפגשים חברתיים, אפילו אם מדובר במשפחה קרובה. דווקא האוכלוסייה המבוגרת היא הפגיעה ביותר, ואם אתם סבא או סבתא וקשה לכם שלא להתראות עם הנכדים, דברו איתם בשיחות וידאו באופן יומיומי ושמרו על קשר עם המשפחה דרך הסמארטפון.

הגנה משפחתית: גם בני המשפחה שחיים איתכם בבית צריכים להגן על עצמם כדי שאתם תוכלו להגן על עצמכם. דברו איתם על החשיבות של שטיפת ידיים וציות לחוקים הזמניים של בידוד ושמירת מרחק מאנשים אחרים. אם יש לכם הורים מבוגרים, ודאו שהם לא יוצאים מהבית וערכו בשבילם קניות באינטרנט במידת הצורך.

איך להירגע בתקופת הקורונה: משפחה מצוירת על אצבעות

הגנה כלכלית: דברו עם הבוס שלכם בנוגע לאפשרות של עבודה מהבית ובדקו שיש לכם את כל הציוד הנדרש לכם כדי לעשות זאת. אם אינכם יכולים לעבוד מהבית הגיע הזמן שתשאלו את עצמכם על מה אתם יכולים לחסוך במקרה חירום שכזה ולמי תוכלו לפנות לעזרה במקרה שתכלו את כל המשאבים שלכם – בני משפחה, חברים או אפילו המעסיק שלכם.

הגנה על הכושר: אם התרגלתם ללכת למכון הכושר, אל תפסיקו כעת להתאמן רק מכיוון שהוא נסגר ואתם בבית. המשיכו לבצע את האימונים שלכם בביתואמנם הם לא יהיו דומים לאלו שעשיתם במכון הכושר, אך הם ישמרו עליכם בריאים ופעילים במיוחד בתקופה שבה אתם כנראה כמעט ולא זזים מהכיסא.

איך להירגע בתקופת הקורונה: ציוד כושר בסלון

2. התרכזו בדברים הנכונים

האם אתם צופים בחדשות 24/7, מתעדכנים בנוגע למספרים בכל רחבי העולם שמראים כמה נדבקו, כמה נרפאו וכמה מתו ומדברים עם העמיתים, החברים והבני המשפחה רק על נושא הקורונה? אתם בטח חוששים להידבק בקורונה בעצמכם ועקב כך להדביק את ילדיכם או את ההורים שלכם, אך למעשה, החרדה שלכם כבר הספיקה להדביק אותם.
 
הנושא שתתרכזו בו יותר הוא זה שהתודעה שלכם לגביו תתגבר, ואם תתרכזו אך ורק בחשש מקורונה זה מה שיציף את המוח שלכם – פחד. מאידך, אם תתגוננו כפי שהוצע בסעיף הקודם, תוכלו להזכיר לעצמכם שאתם עושים את כל מה שצריך כדי להימנע מקורונה ומההשלכות השליליות שלה על חייכם, וכך התודעה שלכם תהיה רוויה במחשבות חיוביות יותר שיזכירו לכם שאתם בטוחים. מומלץ גם שתמציאו לעצמכם מנטרה מסוימת שתחזרו עליה בכל פעם שהחשש מזדחל למחשבותיכם, למשל: "אני בטוח, אני בריא, ואני אצא מזה בשלום".
 
יחד עם זאת חשוב שתצמצמו כמה שיותר את החשיפה שלכם למידע מדאיג תמידי בנוגע לקורונה. כולנו רוצים לשמוע סוף סוף שהתגלתה תרופה, אך לעת עתה מדברים כל הזמן רק על מספרים מדאיגים, ותוכלו להיות בטוחים שהמצב לא ישתנה מהיום למחר. במקום לשמוע על כך כל דקה, פשוט כבו את הטלוויזיה ובחרו להעסיק את עצמכם בדרך מועילה אחרת. אם אתם מתעניינים בנושא, חקרו אותו לא מתוך פחד, אלא מתוך רצון להשכיל וללמוד, וחפשו מידע מעשיר ולא סטטיסטיקות. היו בטוחים שאם תימצא תרופה, אתם תשמעו על כך גם אם לא תראו חדשות.
איך להירגע בתקופת הקורונה: איור של רופא מול מפת עולם ווירוס עליה

3. טפלו בגופכם, בנפשכם וברווחתכם

אף על פי שכולנו רוצים להאמין שאנחנו שומרים על בריאותנו בתקופה זו, רבים נוטים להזניח את שאר הרבדים שקשורים לבריאותם בזמן שהם מתגוננים מפני הקורונה. עליכם לשמור על מערכת חיסונית חזקה, ולשם כך יש לבצע את הדברים הבאים:

שנו טוב: שינה היא אחד הדברים המשמעותיים ביותר בכל הנוגע להשפעה על המערכת החיסונית. ככל שתישנו פחות, כך תהיו חשופים יותר למחלות וגופכם ייחלש, לכן דאגו לישון לפחות 7-8 שעות מדי לילה. אם אתם מתקשים להירדם במהלך הלילה, נסו לישון במהלך היום למשך שעה או שעתיים, או נסו את השיטה הצבאית להירדמות מהירה.

אכלו טוב ושמרו על כושר: כבר המלצנו קודם לכן על שמירה על כושר, אך חשוב לציין ולהדגיש את זה שוב, במיוחד לצד צריכת מאכלים בריאים שתורמים למערכת החיסוניתאלה יחדיו ישמרו על הגוף שלכם חזק ובריא, כך שגם במקרה הגרוע שבו תחלו בקורונה, גופכם יוכל להילחם בה עם סיכויים טובים יותר להחלמה.

שמרו על נפשכם: בדרך כלל אומרים את המשפט הזה בהקשר של אזהרה, אך כאן אנחנו מתכוונים אליו באופן מילולי. אתם ככל הנראה דואגים לצרכים של כל בני משפחתכם, אך גם לנפש שלכם יש צרכים, לכן קחו לעצמכם מספר דקות כדי ליהנות מאמבטיה חמה או עשו כל דבר בשביל עצמכם מדי יום, כדי שתוכלו לסיים את היום בידיעה שמישהו דואג גם לנפש שלכם.

עשו מדיטציה: יש שיגידו שמדיטציה פשוט לא מתאימה להם, אך זה רק כי הם לא מצאו את טכניקת המדיטציה שהתחברו אליהלמעשה, גם כמה דקות של נשימות עמוקות יכולות לעזור, ממש כמו לאדם שיוצא לסיגריה כדי "להרגיע את העצבים". כמובן שממש לא מומלץ להתחיל לעשן, הנשימות עצמן הן מה שיעזרו להרגיע אתכם.

איך להירגע בתקופת הקורונה: אישה עושה מדיטציה
העולם המודרני עוד לא ראה תופעה מדאיגה כמו הקורונה, אך בסופו של דבר גם היא תעבור כמו כל דבר אחר, והאנושות תצא מזה חזקה יותר מתמיד. אנשים חכמים רבים עמלים יומם ולילה בכל רחבי העולם כדי לחפש תרופה ופתרון ולדאוג לשלומם של אחרים, ולעת עתה כל מה שאתם צריכים לעשות זה להישאר בבית ולהיות רגועים ככל הניתן. אתם יכולים לעשות את זה, אז בחרו להשקיע את המאמצים שלכם בדברים שחשובים באמת. הישארו בטוחים, בריאים ורגועים – אתם תעברו את זה בשלום.

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו