maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

3 תרגילי נשימה מיוחדים לטיפול בגלי חום

  ההתבגרות מביאה עמה תובנות רבות על החיים וגם רוגע מסוים, אך לא כל השינויים שאנשים עוברים במהלך עשורי חייהם הם חיוביים. עם ההגעה לגיל המעבר, נשים רבות חוות תופעות לא נעימות כאשר אחת מהן מקשה עליהן ביותר ומשבשת את סדר יומן – גלי חום. התופעה הזו גורמת לכך שטמפרטורת העור מגיעה לעתים ל-40 מעלות ומסבה להן סבל רב מן החום היוקד. גלי החום הללו לא גורמים לסבל רק לנשים שחוות אותם, אלא גם לבני המשפחה וחבריהן שנאלצים לראות אותן במצב גופני שהוא בהחלט לא קל. למרבה השמחה, יש בשורה עבור נשים הסובלות מגלי חום והיא לא דורשת שימוש בתרופות או כימיקלים אחרים. במחקר שנערך במחלקה לרפואה פנימית במרפאת מאיו שבארה"ב, חוקרים מצאו שתרגילי נשימה מסוימים מובילים לרגיעה של מערכת העצבים המרכזית ומווסתים את ההורמונים שגורמים לגלי חום. 3 התרגילים שלפניכם עוזרים במידה ניכרת להקלה בתופעת גלי החום ויכולים לסייע לכן או לנשים בסביבתכם להרגיש הרבה יותר טוב.
 
תרגילי נשימה לטיפול בגלי חום: גפרור מוצת
 

1. נשימות אנאפאנה

מקורה של שיטת הנשימה הזו טמון במדיטציה בודהיסטית, וכדי להפיק ממנה את המיטב, חשוב שתתמקדו בתחושה של האוויר הזורם באזור שבין הנחיריים לבין השפה העליונה בזמן שאיפה ונשיפה.
 

אופן ביצוע תרגיל הנשימה:

1. התחילו את התרגיל עם ביצוע נשימות רגילות בקצב קבוע. התרכזו בהן ובתחושות שלכן.

2. הישארו ממוקדות, והרגישו כיצד האוויר נכנס ויוצא מהנחיריים. נסו לחוש כיצד האוויר מניע את השערות הקטנות שבאפכן. התמקדו באופן שבו האוויר נכנס לאפכן כשהוא צונן ויוצא חמים.

3. המשיכו לבצע את הנשימות הללו במשך כחמש דקות או יותר במידת הצורך, והתמקדו בתחושות האוויר הנכנס ויוצא מאפכן. 

4. אם תתחילו להרגיש שהמחשבות שלכן נודדות, הניחו להן לחלוף והחזירו את תשומת הלב שלכן לנשימות הקטנות שבין האף לשפה.

תרגילי נשימה לטיפול בגלי חום: אישה צעירה בתנוחת לוטוס

2. נשימות איטיות

שיטת הנשימה הפשוטה הזו עוזרת לשמור על המוח נקי ממחשבות טורדניות ומלחיצות, בייחוד כאלו שנגרמות בגלל גלי חום.
 

אופן ביצוע תרגיל הנשימה:

1. הצמידו את הלשון שלכן לחך העליון, הניחו אותה בין השיניים ועגלו את השפתיים שלכן, כמו שעושים כששורקים.

2. הכניסו אוויר לריאות שלכן דרך האף והוציאו אותו דרך השפתיים הקפוצות.

3. כאשר אתן שואפות פנימה, ספרו לאט עד 4 תוך מילוי הריאות באוויר. בעת הנשיפה ספרו שוב עד 4 עד שריאותיכן יתרוקנו.

4. בסוף הנשיפה, עצרו את הנשימה שלכן וספרו עד 6. חזרו על תרגיל הנשימה הזה 4 פעמים ולא יותר, תוך שמירה על הלשון צמודה לחך.

תרגילי נשימה לטיפול בגלי חום: אישה לוקחת נשימה עמוקה ברחוב

3. נשימות קצובות

שיטת הנשימה הזו יכולה לעזור מאוד לנשים הסובלות מגלי חום. היא מתבססת על שאיפות עמוקות של אוויר שאותו מחזיקים בריאות לפרק זמן קצר, ומבצעים 6-8 פעמים בדקה. לאורך הזמן, התרגיל הזה יוריד את התדירות והעוצמה של גלי החום, מה שבהחלט יקל על התופעה הזו שכל כך פוגעת באיכות החיים בגיל המעבר.

 

אופן ביצוע תרגיל הנשימה:

1. שאפו אוויר וספרו עד 5 תוך כדי. לאחר שתרגישו שהריאות שלכן מלאות, נשפו החוצה באותו קצב וספרו עד 5.

2. כדי לשמור על המיקוד של המחשבות שלכן בנשימה, אמרו "1" עם תום השאיפה, "2" עם סיום הנשיפה וחוזר חלילה.

3. בצעו את התרגיל הזה פעמיים ביום למשך זמן כולל של 15 דקות.

 
מקור תמונה: krembo1
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו