maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

11 מילים שאתם צריכים להפסיק לומר לעצמכם

מילים הן בעלות עוצמה רבה, ויש להן את היכולת לבנות דבר מה חיובי או להרוס אותו במחי יד. לכן, בכל פעם שאתם מנסים לדרבן את עצמכם לפעולה שתקדם אתכם לעבר הגשמת המטרות שלכם, עליכם להימנע ממילים שליליות שעשויות לעכב את ההתקדמות שלכם ואף למנוע את תחילת המסע, ולהתמקד במילים חיוביות שיעזרו לכם לכבוש את היעדים שהצבתם לעצמכם. תוכלו לעשות זאת בדרך הנכונה, בין אם תרצו להתחיל להתאמן, להפסיק לעשן, לסדר את הארון, להתחיל לקרוא יותר וכדומה, לאחר שתפסיקו להשתמש ב-11 המילים הבאות כחלק ממשפטים נפוצים שאתם נוהגים לומר בחיי היומיום, מבלי להבין שהם מונעים מכם התקדמות והצלחה. 

מילים שעליכם להפסיק לומר
 
1. "שמן" או "מכוער"
 
נשים וגברים כאחד עשויים לגנות את עצמם בעקבות חוסר סיפוק מהמראה החיצוני שלהם, באמצעות משפטים קצרים שמסתכמים ב"אני נראה שמן היום", "אני לא יכולה לצאת מהבית כשאני נראית כך", וכן הלאה. גישה שלילית זו, שנוגעת לתפיסת העצמית של האדם, נובעת בדרך כלל מדרישות היופי הלא הגיוניות שמאפיינות את העידן המודרני, אשר יוצרות ריחוק אינסופי בין הגוף שלנו במציאות, לבין הדוגמנית השדופה המתנוססת על גבי כרזה ענקית. לכן, הצעד הראשון שחשוב לנקוט בו בכדי ליצור דימוי עצמי טוב יותר, הוא זניחת התיאורים השליליים ככל הניתן. בוורלי פלקסינטון, מחברת הספר "דיבור עצמי למען הרגיעה שלך", טוענת כי אין כל צורך לקשור את עצמנו עם מונחים שליליים, וברגע שאנו מבינים שמתבצעת שיחת תבוסה עצמית, עלינו לעשות בחירה מודעת ולשנות את צורת הדיבור לחיובית יותר; במקום "מכוער", לומר "אני יפה בדרך שלי". ברגע שתסתגלו לדבר בצורה חיוביות, תוכלו לבנות את עצמכם ולקבל את מי שאתם בצורה הטובה ביותר. 
 
2. "מזל"
 
אין ספק שהיו לא מעט ימים בהם הרגשתם ברי מזל, וזה נהדר, אבל אינכם צריכים להשתמש במזל כתירוץ לדברים שקשה לכם להשיג, או בכדי להכפיש את הצלחתו של אדם אחר באומרכם "היה לו מזל". אמנם יש פעמים בהן אכן מדובר במזל, בעת הטלת קוביות במשחק קופסה למשל, אך במרבית הפעמים יש צורך בעבודה קשה ובמאמץ רב בכדי להניב פירות, או כפי שנאמר "אני מאמין גדול במזל, והבנתי שככל שאני עובד קשה יותר כך אני זוכה בו יותר". לכן, עליכם להימנע מהשוואתכם לאנשים אחרים, בעיקר בעידן הדיגיטלי בו המידע נגיש לעין כל, ולהזכיר לעצמכם שהם נאלצו לעבוד קשה בכדי להשיג את הקריירה, הגוף או ההשכלה שלהם, וכמוהם כך גם אתם תוכלו לכבוש את המטרות והיעדים שלכם. 
 
מילים שעליכם להפסיק לומר
 
3. "צריך"
 
בכל פעם שאנו עומדים לבצע דבר מה שאיננו נהנים ממנו, בדרך כלל נאמר: "אני צריך לצאת לריצה", מה שבאופן ישיר מוביל לתחושת אשם במידה שלא תעשו את הפעילות הגופנית אותה תכננתם. במקום מילים אלו השתדלו לאמץ את המשפט "אני מתכוונת לצאת לריצה היום", או "אני בוחר שלא לצאת לריצה היום". אותן האפשרויות הינן מעצימות יותר, ומשיבות לכם את הסמכות הנדרשת בעת קבלת החלטות, בזמן ששימוש במילה "צריך" גורמת לנו להרגיש ולהאמין שמדובר במשימה לא רצויה ומשעממת. לכן, בפעם הבאה שאתם בוחרים לעשות דבר מה, בין אם מדובר בהליכה לחדר כושר, הפסקת עישון, הקדמת שעת השינה וכך הלאה, תציגו לעצמכם את המשימה כדבר שאתם רוצים לעשות, עם בחירת מילים, כגון: "רוצה", "יכול", "בוחר" וכדומה. 
 
4. "יותר מדי" או "לא מספיק"
 
קל מאוד לחשוב ולהאמין שאנו שוגים יותר מדי ולא נוהגים לבצע את הדבר הנכון והרצוי, אך מדובר בצורת חשיבה שחשוב שתמגרו מחייכם. זאת מאחר שברגע שהנכם שואלים את עצמכם "למה אני לא מספיק?" המוח מתחיל לחפש באופן טבעי ללא כל הנחייה מוקדמת את הסיבה לכך, מה שיגרום לכם למצוא את מה שאתם מחפשים – תשובה שלילית. לכן, במקום להניח שאינכם טובים מספיק, נסחו את השאלות שלכם מחדש כך שיגרמו למוח שלכם לחפש תשובות טובות יותר, למשל: "מדוע אני כן מספיק טובה?". זה ידריך את מוחכם לחפש את התשובה בנתיב הנכון והחיובי, ואין ספק שתהיו מופתעים לטובה מתוצאות החיפוש שהוא יניב. 
 
מילים שעליכם להפסיק לומר
 
5. "טיפש"
 
אין ספק שעליכם להימנע לחלוטין משמות תואר שליליים באופן כללי, מכיוון שהמחשבות והאמונות שלכם משפיעות באופן ניכר על ההצלחות והכישלונות שלכם, וברגע שראשכם מלא במחשבות שליליות, הכישלון לא יאחר להגיע. לכן, עליכם להתמקד בנקודות החוזק וביכולות שלכם, ובמקום לומר "איך שוב פעם חזרתי לעשן? אני כל כך טיפש", אמרו: "אני מספיק חזק בשביל להחליט שאני מפסיק לעשן". 
 
6. "כישלון"
 
אם אתם נוהגים להתייחס לעצמכם ככישלון, אתם עונים על כל הדרישות שיבטיחו שלא תצליחו בכל מה שתעשו, מה שמוכר כ"נבואה שמגשימה את עצמה". לכן, אם אתם מעוניינים להיות המאמנים האישיים הטובים ביותר של עצמכם, רצוי שתוותרו על המשפט: "אני לא מספיק טוב" ותאמרו בגאון במקום: "אני טוב, ואני הולך לעשות זאת ובגדול". במקום לומר "אני כישלון" אמצו את המשפט: "אמנם נכשלתי בעבר, אבל גם לא פעם הצלחתי ובפעם הזו אני אצליח!". רצוי לציין שחשוב מאוד לא להרחיק לכת עם הגישה הזו, וכי יש להישאר מציאותיים ולהשאיר מעט מקום לאכזבה, כאמור "תצפה לטוב מכל, אך בו זמנית תתכונן לגרוע מכל". זאת מאחר שציפיות מושלמות ללא כל דופי יובילו לכישלון שתתקשו לקבל. בכל מקרה זכרו להיות סבלניים, וכמובן לסלוח ולאפשר לעצמכם מספיק מקום בשביל לגדול ולצמוח. 
 
מילים שעליכם להפסיק לומר
 
7. "לא מסוגל" / "לא יכול"
 
כפי שצוין קודם לכן, עליכם להתרחק משפה שלילית בזמן שאתם מנסים לשנות דבר מה, ולמלא את המוח בגישה חיובית שתואמת לרצונות ולתשוקות שלכם. הימנעו משימוש בצירוף המילים "לא יכול", והתמקדו במה שאתם רוצים ומסוגלים לעשות באמצעות משפטים כגון: "אני יכול לאכול ארוחת שחיתות אחת בשבוע", "אני יכולה לרדת במשקל כי אני מסורה לשגרת האימונים שלי", וכך הלאה, ובמהרה תבחינו בשינוי.
 
8. "מחר"
 
אם תמשיכו לדחות למחר את הדברים שאתם יכולים להתחיל כבר היום, ישנה אפשרות שלעולם לא תמצאו את הזמן המתאים לבצעם. משפטים מוכרים כמו "ממחר אני אפסיק לעשן", "מחר אני אתחיל להתאמן" או "מחר אסדר את הבלגן שבארון", מאפשרים לנו לעכב את מה שאנו צריכים להתחיל ליישם, מה שמצד אחד מנחם, אך מצד שני יעורר את המצפון בהמשך. במקום זאת, בחרו תאריך התחלה ואף קבעו את השעה המדויקת, מה שיסייע לכם לדבוק בתכנון. יתרה מזאת אתם גם יכולים להיעזר בסיבה שתספק לכם מוטיבציה, ובמקום לחשוב "איך אעשה זאת", עליכם לחשוב "למה כדאי לעשות את זה", ומי ירוויח בנוסף אליכם בזמן שאתם מהווים דוגמה ראויה לחיקוי. 
 
מילים שעליכם להפסיק לומר
 
9. "לעולם לא" / "אף פעם"
 
הפתגם הישן אשר גורס "לעולם אל תגיד לעולם", נכון במיוחד כאשר מדובר בעמידה ביעדים, מאחר ושימוש בצמד המילים "לעולם לא" או "אף פעם" יחבלו בהכרח בתהליך ההתקדמות שלכם. ד"ר קייט קומנס, פסיכולוגית קלינית המתמחה בנוירופסיכולוגיה ובפסיכולוגיה רפואית, מסבירה שלוקח לא מעט זמן להגיע למטרה המיוחלת, ובזמן הזה חשוב שתקפידו לחזק את עצמכם במשפטים חיוביים ובמילות עידוד, תוך כדי סבלנות, נחישות והתמדה. תוכלו לכתוב הערות על המראה, ליד המאפרה או בשולחן העבודה, כגון: "כל הכבוד לך, את אישה בריאה וחזקה", "אתה מצליח בדיוק כמו שחלמת, המשך כך!".
 
10. "רק"
 
כמה פעמים יצא לכם להצהיר: "הספקתי לקרוא רק שלושים עמודים מהספר", או "רצתי רק שלושה קילומטרים"? אם תשובתכם הינה פעמים רבות, הגיעה העת שתחדלו מהרגל זה. הפרופסור לפסיכולוגיה, אמילי בלסדיס, מאוניברסיטת ניו יורק מוסיפה ואומרת שיש להימנע מלהסתכל על כל יום כמבחן שבודק את האישיות שלכם, ובין שהצלחתם לרוץ שלושה קילומטרים או 500 מטרים בלבד, לא מדובר בהצהרה שלילית עליכם כאנשים. במקום זאת, התייחסו אל כל יום כהזדמנות מחודשת להתקדם ולהצליח קצת יותר, מאחר שאנשים שמשיגים מטרות עם הלך רוח חיובי ולא כמבחן שמכריע מהו האופי שלהם, לא רואים בכישלונות כחוסר הצלחה, אלא כהזדמנויות לפתח את הכישורים הקיימים וללמוד הרגלים טובים יותר. לכן, ביום שבו לא הספקתם להשיג את המטרה במלואה, זכרו שהניסיון והמאמץ טובים יותר מאשר אם הייתם בוחרים לא לבצעה כלל. 
 
מילים שעליכם להפסיק לומר
 
11. "עסוק מדי"
 
מאמינים לעובדה שאתם עסוקים מדי בכדי ללכת למכון הכושר או בשביל לבלות זמן איכות רב יותר עם הילדים? אם תשובתכם הינה חיובית, כדאי שתשקלו אותה שוב, מאחר שהדרך הקלה ביותר להתחמק מביצוע דברים היא באמצעות תירוצים. לכן, במקום לשאול את עצמכם מדוע אתם כל כך עסוקים, שאלו: "מדוע יש לי מספיק זמן לבצע את מה שאני רוצה לעשות?", כשהתשובות האפשריות עשויות להיות "כי יש לי כישורים טובים בניהול לוחות זמנים", או "מכיוון שהחלפתי משהו שאינו חיוני בדבר שחשוב לי יותר לעשות", מה שישפיע עליכם ללא כל ספק ויגרום לכם להיות יעילים ומועילים יותר. 
 

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: