print header

10 דרכים לשפר את מצב הרוח הכללי שלכם

  אם אתם מרגישים שהחיים שלכם נמצאים בירידה או שמצב הרוח שלכם מעט ירוד בימים האחרונים, יתכן שאתם סובלים מפגיעה ברווחה הנפשית שלכם. זה לאו דווקא אומר שהחיים שלכם באמת בדרך לכישלון כמו שאתם חשים או שאתם סובלים מבעיה של דיכאון. אתם אולי פשוט חווים כמה ימים או אפילו סתם כמה רגעים שבהם איבדתם את אנרגיית החיים שלכם, אך יש דרך להחזיר אותה ולדאוג שתישאר איתכם תמיד. ברגע שבו אתם שמים לב שתחושה שכזו מתגנבת לנפש שלכם, עליכם לעזור לה להגיע לאיזון - מה שניתן לעשות בעזרת 10 הטיפים הבאים.
 

1. אכלו דבר מה

שינויים ברמות הסוכר בדם מקושרים לשינויים במצב הרוח ובאנרגיה. כשאוכלים בשעות קבועות בדרך כלל קל לשמור על רמות נורמליות של סוכר בדם, אך אם פספסתם ארוחה ואתם חשים עייפים, עצבניים, לחוצים ושקשה לכם להתרכז, יתכן שזו הסיבה לכך. הטיפ שלנו הוא לא לדלג על ארוחת הבוקר, ואחריה לאכול כל 3-4 שעות, בה בעת שאתם נמנעים ממזון מהיר ומעדיפים לצרוך פירות, ירקות והרבה נוזלים. במקביל, נסו לשמור על זמני ארוחות אחידים כדי שלא לשבש את מקצב היום של הגוף.
טיפים לשיפור הרווחה הנפשית: צלחת שעליה יש אוכל בצורת פרצוף מחייך

2. הפעילו את הגוף

פעילות גופנית משחררת אנדרופינים, שבהחלט יכולים לשפר את מצב הרוח שלכם. עם זאת כשאתם מרגישים שמצב הרוח שלכם ירוד, יתכן שתפסיקו לעסוק בדברים שאתם אוהבים – אפילו אם זה פעילות גופנית. דאגו להעסיק את הגוף שלכם באופן פעיל, אפילו אם אין לכם חשק לכך. תנו לעצמכם דחיפה אחת קטנה ואתם תראו שהפעילות תשאב אתכם לתוכה ותהפוך את היום שלכם לטוב יותר. אפשר למשל לשים ברקע שיר קצבי אהוב ופשוט להזיז קצת או הגוף עם הקצב, לצאת לעבוד בגינה או לבצע מתיחות מול הטלוויזיה.

3. אל תגזימו עם אלכוהול

על אף שאלכוהול נתפס כרכיב במשקה משמח, הוא למעשה חומר מדכא שמגביר תחושת דיכאון, מעורר חרדות, ובצריכה מוגזמת גם גורם לתחושה לא נעימה בלשון המעטה. האלכוהול יכול גם מגביל את היכולת שלכם להגיב לאירועים רבים ושונים באופן מיידי ובאופן מיטבי, לכן זכרו שגם אם נראה כי אלכוהול יהווה פתרון פשוט לבעיית מצב הרוח שלכם, הוא לא באמת יסייע לכם לצאת מהמצב.

4. תנו לעצמכם אפשרות להתבטא

יש אנשים שאוהבים לקרוא ולחקור על העולם או לברוח לעולמות אחרים, אנשים מסוימים מעדיפים לבטא את תחושותיהם דרך אומנות, ואחרים מעדיפים לדבר עם חברים על מה שהם מרגישים. לא משנה מה הדרך שבה תבחרו, ודאו שיש לכם דרך לבטא את עצמכם. זה יעזור לכם לגלות עוד על עצמכם ולחשוף את הזהות האמיתית שלכם ואת האדם שאתם רוצים להיות.
טיפים לשיפור הרווחה הנפשית: איש מצייר על קנבס

5. הסיחו את הדעת שלכם

אם אתם מרגישים שאתם מוצפים בגלל בעיה שצצה בחייכם, תנו לעצמכם כמה דקות של מנוחה ממנה ועשו משהו אחר לחלוטין שלא קשור אליה. כשתחזרו לחשוב על אותה בעיה בפעם אחרת המוח שלכם יוכל להסתכל עליה אחרת ולחשוב בקלות רבה יותר על פתרונות יצירתיים, או שהיא תיראה לכם פשוטה יותר ממה שחשבתם תחילה. זה בסדר להסיח את הדעת – זה לא נחשב לברוח מהבעיות שלכם, אלא זו דרך מצוינת להפסיק לחשוב עליהן יותר ממה שצריך.

6. בקשו עזרה מאחרים

איך הייתם מרגישים אם חבר היה ניגש אליכם לקבלת עזרה או עצה או סתם כדי לדבר? סביר להניח שהייתם גאים בכך שבחרו בכם כאנשים שניתן לבטוח בהם, ותחושת הערך העצמי שלכם הייתה עולה. לכן כשאתם סובלים ממצב רוח ירוד, לחץ וחרדה או פשוט נוטים לחשיבה שלילית, אל תתביישו לבקש עזרה או תמיכה מאנשים שאתם סומכים עליהם. אתם תופתעו לגלות שהתגובה שלהם תהיה חיובית, ושאכן יש להם את היכולת לעזור לכם לצאת ממצב הרוח הרע.

7. הרשו לעצמכם לקחת קצת זמן להירגע

לכל אחד מאיתנו יש דרך אחרת להירגע מגורמי הלחץ הרבים שצצים בחיינו. זה יכול להיות אמבטיה חמה, האזנה למוזיקה, צפייה בסרט, עיסוק בתחביבים או כל דבר אחר שעוזר לכם להטעין את עצמכם באנרגיה חדשה. מה שחשוב זה שהפעילות תהיה מרגיעה ותגרום לכם לחוש סיפוק מסוים, וחשוב לא פחות שתשלבו אותה בשגרה שלכם כך שתעסקו בה באופן קבוע מדי פעם.
טיפים לשיפור הרווחה הנפשית: אישה שוכבת על ספה עם חתול

8. עשו דבר מה שמסב לכם הנאה

לכל אחד מאיתנו יש גם דרך אחרת ליהנות מהחיים, ויתכן שאיבדתם את שלכם או ששכחתם מה באמת גורם לכם לחייך וליהנות. לכן ההמלצה שלנו היא לנסות כמה שיותר דברים מבלי לשפוט אותם לפני שחווים את מה שיש להם להציע. ממשחקי מחשב דרך נגינה, ריקוד או שירה ועד לרכיבה על אופניים, יש שלל דרכים לעשות דברים מהנים, וכל רגע של הנאה יעזור לכם להתחבר להיבטים חיוביים יותר של החיים.

9. זכרו את נקודות החוזק שלכם

לכל אחד יש צדדים חיוביים ושליליים, ואף אחד מאיתנו אינו מושלם. קל לחשוב שאחרים מוכשרים או מוצלחים יותר מאיתנו, או אף שיש להם יותר מזל והזדמנויות בחיים מאשר לנו, אך אי אפשר לדעת איך כל אדם מרגיש בפנים, וזה לא משנה מה הוא משדר החוצה. הזכירו לעצמכם שגם לכם יש דברים שאתם טובים ומוצלחים בהם, וחפשו לכך ראיות שתוכלו לראות בברור על מנת לאזן את החשיבה העצמית הביקורתית שלכם, שנוטה להתגבר ככל שאתם לחוצים יותר.

10. קבלו השראה מאחרים

קראו סיפורים מעצימים מרחבי הרשת, ספרים מעצימים או שלל משלים שקיימים אצלנו באתר – זה יעזור לכם להסתכל מחדש על עצמכם ועל חייכם. יש אנשים שמעדיפים סיפורים עלילתיים שנוגעים בנושאים שכאלה ואילו אחרים מעדיפים לשמוע על חוויות אמיתיות של אנשים אחרים. לא משנה באיזו דרך תבחרו ובין אם זה יהיה בעזרת ספר, פודקאסט או סרט, תוכלו לקבל הרבה כוחות מלראות אנשים אחרים מתמודדים עם צרות משלהם שיתכן כי דומות מאוד לצרות שלכם.
 

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.