maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

9 טיפים שיעזרו לכם לאהוב את גופכם יותר

בתרבות שבה אנו חיים יש אובססיה אחת שמשפיעה לעתים באופן הרסני על רבים מאתנו ועל ילדינו הקטנים. מדובר באובססיה שנוגעת למבנה הגוף ולמשקל שלנו, אשר גורמת לנו להיקלע לעיתים קרובות לרצף של מחשבות שליליות שבמקרים קיצוניים עלולות לגורם לנזק של ממש לגופנו. כמובן שיש לשמור על הבריאות ועל משקל גוף תקין, אך אם אינכם מרוצים ממראה הגוף שלכם בשל סיבה שאינה בריאותית, בין בשל השוואה לאחרים ובין בשל השוואה למבנה שהיה לגופכם עד לפני מספר שנים, חשוב שתכירו את 9 הטיפים הבאים, שיעזרו לכם להיות הרבה יותר שלמים עם גופכם ולזכות בנחת ושלווה.
 
דימוי גוף
1. הילחמו במחשבות שלכם, לא בגופכם
חשבו לרגע על הפעמים האחרונות שבהן צחקתם מכל הלב והרגשתם חופשיים, אותם רגעים שבהם לא חשבתם כלל על מצב גופכם. ברגעים האלה הייתם בתוך אותו גוף שבו אתם נמצאים עכשיו, אך הצלחתם להיות מאושרים משום שלא התרכזתם במחשבות שלכם לגביו. קל מאוד לחשוב שהגוף הוא הבעיה, אך אם אתם מצליחים לזכות ברגעי אושר בגופכם ולאחר מכן מרגישים נורא בתוכו, כנראה שהבעיה שלכם היא לא הגוף, אלא החשיבה. כמובן שאם גופכם אינו בריא עליכם לעשות שינויים כדי לרפא אותו, אך שורש רוב הסבל שאנו חווים בקשר לגופנו קשור בעיקר למחשבות שמעיקות עלינו.
 
זו הסיבה לכך שיש אנשים שבעינינו הם בעלי גוף מושלם, ולמרות זאת הם תמיד יטענו שהם לא מרוצים ממנו, בעוד שאחרים שהיינו מגדירים כבעלי משקל עודף למשל, ירגישו חופשיים ונינוחים בגופם. במהלך השבועות הבאים הבחינו ברגעי האושר והשלווה שאתם חווים, ולאחר מכן, כשתמצאו את עצמכם תקועים תחת עומס המחשבות השליליות בנוגע לגופכם, הזכירו לעצמכם את הסיבה לכך, שנעוצה בתפיסתם השלילית ולאו דווקא במצב הגוף.

2. קבלו את גופכם כפי שהוא

אנשים רבים מבלים זמן לא מבוטל בניסיון לשנות את צורת הגוף שלהם. יש דברים שאנחנו לא מנסים מראש משום שאנו יודעים שלא יצליחו, כמו למשל הרצון שיהיו לנו עיניים בצבע שונה או כפות רגליים קטנות יותר, אך כשזה נוגע לדברים אחרים, כמו למשל לצורת הבטן שלנו, נקבל את המצב הקיים כפי שהוא רק לעיתים רחוקות. קבלת הגוף כפי שהוא פירושה להפסיק את הוויכוח שיש לנו עם הטבע שלנו. אם אתם אוכלים יותר מדי או פחות מדי, או נמנעים מביצוע פעילות גופנית, כנראה שאתם לא נמצאים בתוך הגוף שהייתם רוצים ויכולים להיות בו, אך שנאה עצמית לא תעזור לכם לזכות בו. אהבה עצמית, טיפוח וקבלה ללא תנאים לעומת זאת, הם הדברים שיעזרו לכם לראות אותו אחרת.
דמיינו שהייתם מקבלים בברכה את גופכם כפי שהוא ושאלו את עצמכם מה הייתם מרוויחים מכך? כמובן שאין צורך להזניח אותו מבחינה בריאותית, אך אם המטרה שלכם היא להתנגד למצב הטבעי של גופכם, יתכן שתרוויחו יותר מקבלתו ללא תנאים.
דימוי גוף

3. שמרו על נקודת מבט רחבה יותר

עבור אנשים רבים, חוסר הסיפוק מגופם הופך להיות מרכז חייהם ומזיק לשלוותם ולמערכות היחסים שלהם. עבור אחרים, הדעה שמכתיבה החברה בנוגע למושגי היופי עשויה להסיח את הדעת ולהפריע לחייהם. בכל אחד מהמקרים השנאה העצמית גורמת לאנשים לפספס את מה שיש לחיים להציע להם, שכן במשך רוב הזמן המחשבות שלהם טרודות בנושא זה, אך השאלה שאותם אנשים צריכים לשאול את עצמם היא האם המשקל או מבנה הגוף שלהם חשובים להם יותר מהבריאות או מהחיים עצמם?
 
מעבר למבנה הגוף שלכם, מה באמת חשוב לכם בחיים? דמיינו שכעת מתחיל החודש האחרון לחייכם ותמו כל התקוות בנוגע לשינוי מבנה הגוף – כיצד הייתם מבלים את זמנכם? על מה הייתם חושבים כעת? התשובות יחשפו בפניכם את הדברים שחשובים לכם יותר.

4. הפכו לחברים הטובים ביותר של גופכם

גופנו עובד ללא הפסקה ומבצע אינספור פעולות שמסייעות לנו לחיות, אך עם זאת רוב האנשים שוכחים להודות לגופם ולהעריך אותו, ואפילו מתעלמים ממנו או מזיקים לו. עליכם להיות החברים הטובים ביותר של גופכם ולא "בריונים" שמתעללים בו. אם אתם נוהגים לבקר את גופכם ולהשוות אותו בצורה שלילית לגופם של אחרים, מומלץ מאוד שתקדישו מעט זמן כדי להודות על כל הדברים הנפלאים שגופכם עושה עבורכם מבלי שאתם אפילו מבקשים.
 
אמרו תודה לגופכם מדי יום. חשבו על המערכות והאיברים שעובדים בו 24 שעות ביממה. הודו על חוש הראייה, המישוש, הריח, השמיעה והטעם שעדיין קיימים בכם והעריכו אותם, משום שאלו הם הדברים החשובים ביותר שגופכם מספק לכם על מנת שתוכלו לחיות את חייכם. עזרו לו לשמור על אותם החושים ועל כל התהליכים הפנימיים שעובדים בו ועל ידי כך תעזרו לעצמכם לחיות את חייכם כמו שאתם אמורים.
דימוי גוף
5. בדקו האם השנאה העצמית עוזרת לכם
שנאה עצמית היא כמו וירוס שמשתלט עליכם ויוצר בעיות רבות. במצב שכזה אתם רגישים למחשבות שליליות נוספות שיגרמו לבעיות אשר ירחיקו אתכם מריפוי המצב שהתחיל את הכל – השנאה העצמית. תחושה זו גורמת לנו לחשוב שהיא מה שידרבן אותנו לעזור לעצמנו ויחדיר בנו מוטיבציה, אך אם השנאה העצמית באמת הייתה עוזרת לנו להפחית במשקל, רוב האנשים היו הופכים לרזים בן לילה.
 
שאלו את עצמכם: אם השנאה העצמית שממנה אתם סובלים עוזרת לכם להרגיש טוב יותר, למה אינכם מרגישים טוב יותר כבר עכשיו? נסו לראות האם אהבה עצמית וכנות עשויות לתמרץ אתכם יותר. התייחסו לעצמכם כמו שהייתם מתייחסים לילד אהוב, וטפחו רגשות חיוביים במקום שליליים.

6. אתגרו את הרעיון שלפיו אנשים רזים מאושרים יותר

תעשיית הדיאטות מסתמכת על המיתוס לפיו אנשים רזים מאושרים יותר, אך חשבו על כך: האם אתם מכירים אנשים רזים שאינם מאושרים כל הזמן? האם אתם מכירים אנשים מלאים שמרוצים מחייהם רוב הזמן? התשובה לשתי השאלות האלו היא כנראה "כן". הרעיון שלפיו רזון מספק אושר מאותגר מדי יום על ידי מישהו שהפחית ממשקלו בעזרת דיאטה כזו או אחרת והעלה את הכל בחזרה לאחר זמן קצר, דבר שקורה לפחות מחלק מהאנשים שהיו בדיאטה. אם רזון היה מספק אושר, האנשים שאיבדו את המשקל העודף שלהם היו חיים באושר לנצח. אנשים יכולים להיות מאושרים או מאוכזבים בכל מידת גוף, והאושר שלכם תלוי הרבה יותר במערכת היחסים שלכם עם עצמכם מאשר בכל דבר אחר.
 
האם אתם יכולים למצוא משהו בחייכם שמסב לכם אושר ברגע זה ושאינו קשור למבנה גופכם? האם אתם מצליחים לראות שברמה הבסיסית של החיים כולנו בעצם דומים זה לזה? כולנו מפחדים מדברים מסוימים, כולנו רוצים אהבה, כולנו כאן באופן זמני בלבד, לכולנו יש בעיות וכולנו יודעים זמנים טובים וזמנים רעים. בפעם הבאה שתשוו את עצמכם למישהו שרזה או שרירי יותר מכם, אמרו לעצמכם שאתם רק ממציאים סיפור לגבי האושר של אותו אדם ושלמעשה אין לכם מושג בנוגע למה שקורה במחשבותיו.
דימוי גוף

7. זכרו: המחשבה הראשונה היא שלהם, והמחשבה השנייה היא שלכם

אנחנו לא תמיד אחראיים למחשבות שמגיעות לראשנו ממקורות חיצוניים, וזוהי אינה אשמתנו שנולדנו לתוך תרבות שאובססיבית בנוגע למראה החיצוני, רזון ושלמות. כשקופצות לראשכם מחשבות כואבות בנוגע לגופכם, אתם לא אשמים בכך; איש לא חושב לעצמו, "בעוד 5 דקות אשווה את עצמי למישהו אחר, אחשוב שאני שמן וארגיש נורא במהלך כל אחר הצהריים כתוצאה מכך". מחשבות שליליות בנוגע למבנה גופנו מגיעות באופן אוטומטי כשאיננו מוכנים אליהן, אך אתם יכולים להשתפר ביכולת שלכם לקלוט ולזהות אותן, וזוהי האחריות שלכם בנושא. יתכן שלא תצליחו להימנע ממחשבות שליליות לחלוטין, אך תהיו אלו שמחליטים מה לעשות איתן ברגע שהן מגיעות, בזכות המודעות שלכם.
 
הבחינו במחשבות השליליות שעולות בראשכם בנוגע לגופכם, וברגע שתתפסו אחת שבחו את עצמכם על כך. לאחר מכן נסו לשלול את אותה המחשבה על ידי אי הסכמה איתה או מחיקתה מראשכם. הזכירו לעצמכם שאם אותן המחשבות היו מסייעות לכם, הן היו אמורות לגרום לכם להרגיש טוב יותר עד עכשיו, אך העובדה היא שהן לא.

8. הבחינו בין דימוי עצמי לדימוי גוף

לאנשים בריאים יש זהות שמורכבת מדברים רבים. לדוגמה, הזהות שלהם יכולה להיות מבוססת על היותם אדיבים, טובים ונאהבים, בהתאם למה שהם יודעים או חושבים על עצמם. אנשים מסוימים יעריכו יותר את היותם הורים, סטודנטים או חברים טובים, או את הכישרונות, התחביבים, תחומי העניין והתשוקות שלהם. יש הרבה דברים שבונים את הזהות של האדם אשר עשויים לתרום לתחושת ערך. מעבר לכל זה, לכולנו יש גם גוף שעלינו לטפל בו ולחיות בתוכו. כשאדם סובל מדימוי גוף רע, לרוב הוא לא ירגיש תחושת סיפוק מעצמו וינסה להיאחז ברזון כמטרה שעליו להשיג. הדימוי העצמי של אותו אדם ודימוי הגוף שלו מסתבכים אחד בשני, וזה גורם לכך שהוא חושב שהזהות שלו טובה רק כל עוד המראה החיצוני שלו טוב.
 
חשבו על כל הדברים שמיוחדים וערכיים בכם אשר לא קשורים בכלל למראה שלכם. דמיינו מה הייתם מרגישים אם הייתם יודעים שאתם טובים בדיוק כפי שאתם. אל תתנו לדימוי העצמי שלכם להסתבך עם דימוי הגוף – הגוף שלכם לא עושה אתכם אנשים טובים או מצליחים יותר או פחות.
דימוי גוף

9. חשפו ופתרו את הבעיות היסודיות שלכם

אובססיה לגבי מבנה הגוף היא דבר כואב, אך בו זמנית היא מסיחה את הדעת מהדאגות החשובות יותר שבחיינו. פתירת בעיות דימוי הגוף דורשת נכונות לעבוד גם על בעיות אחרות, כאלה שנמצאות עמוק יותר בתוככם ולא קשורות לכמות הקלוריות שאתם צורכים או הכושר שאתם עושים ביום. חשיפת בעיות ומחשבות שכאלה מצריכה עבודה קשה, אך כך גם שנאה עצמית. החדשות הטובות הן שכשאתם לומדים כיצד להתמודד עם הרגשות והתחושות שלכם בצורה טובה יותר, תתחילו להרגיש טוב יותר בלי קשר למבנה גופכם.
 
מאילו נושאים אתם חושבים שמבנה הגוף שלכם מסיח את דעתם? בפעם הבאה שאתם מוצאים את עצמכם עומדים מול המראה ולא מרוצים ממה שאתם רואים, שאלו את עצמכם: "על מה הייתי חושב עכשיו אם לא על הגוף שלי?"

כמה מילים לסיום

ריפוי דימוי הגוף הוא תהליך מתמשך. אף אחד לא עובר בן רגע משנאה לאהבה עצמית. נדרשים סבלנות ואימון רבים כדי למחוק את כל המחשבות השליליות שנמצאות בראשנו ולהזין אותו במחשבות חיוביות ואדיבות יותר, אך זה אכן אפשרי. אם אתם רוצים להשתחרר משנאת הגוף שלכם, החליטו כבר עכשיו שהמטרה שלכם היא לחיות את החיים במלואם ובשלווה, בלי קשר לגוף שבו אתם נמצאים.
 
מקור התמונות: Samantha Webber, Romel, lauren rushing, drewzviewz
 
 
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: