print header

על מהפכות הלואו קוסט בחיינו

מבצעים אישיים, חבילות בהתאמה ייחודית, הצעה התפורה למידותיך, כאן תשלם בדיוק על מה שאתה צריך. אלו אינן סתם סיסמאות, כי אם ביטוי למגמה הולכת ומתרחבת של צרכנות חכמה. בעידן בו ההיצע רחב וזמין לכל, מותגים מוצאים דרכים יצירתיות ויעילות, שמשכללות את התחרות ומסייעות לצרכנים ליהנות יותר מההכנסה הפנויה שלהם. אז מהי בעצם מהפכת הלואו קוסט? באילו ענפים היא כבר באה לידי ביטוי? ואיך היא עוזרת לנו לחסוף כסף?

מהפכת הלואו קוסט: מטוס

מהי מהפכת הלואו קוסט? 

מהפכת הלואו קוסט היא מגמה צרכנית השמה את הצרכן במרכז. יותר ויותר מותגים מבינים, שעל מנת לשפר את חווית הקניה עליהם לשכלל את ההצעה השיווקית שלהם. מהלך שבא לידי ביטוי ביצירת חבילות בהתאמה אישית בהתאם לביקוש ולסקרי שוק.

כיצד באה לידי ביטוי מהפכת הלואו קוסט? 

המהפכה הצרכנית באה לידי ביטוי בשיטת התמחור, כאשר על כל הצעת שירות בסיסית ניתן לקבל הרחבות בתשלום נוסף. חברות המשכילות להבין שהצרכן יודע מה הוא רוצה וכמה הוא יכול לשלם בעבור שירות או מוצר מסוים מרחיבות את ההיצע שלהן ומציעות שלוש רמות סיווג: רמת בסיס, רמת ביניים ורמת מוצרי או שירותי יוקרה. בכך הן למעשה מפלחות את השוק לפי כוח הקנייה שלו ודואגות להבטיח, שבכל הצעה תשמר רמת שירות נאותה.
 
מה הן משיגות באמצעות המהלך הזה? בראש ובראשונה הן משיגות רמת אמון. הצרכן מקבל שלוש הצעות מחיר שקופות ובוחר מתוכן את ההצעה המתאימה לצרכים וליכולת הפיננסית שלו, חופש הבחירה וצורך לתחושת ההוגנות של ההצעה המגוונת.

באילו ענפים ניתן כבר למצוא ביטוח למהפכה הצרכנית?

בענפי הטיסות, חבילות הנופש, המלונות וכן ממש לאחרונה גם בענף הביטוחים. בענף הטיסות, כמובן שמדובר בטיסות החסך של החברות השונות, אשר מציעות כרטיסי טיסה משתלמים במיוחד עם רמת שירות בסיסית, שאינה כוללת אפשרות לבחירת מקום במטוס או תשלום על הסעת המזוודה במסגרת מחיר הכרטיס. עבור אנשים אשר בוחרים לנסוע עם מזוודת יד בלבד, מדובר בבשורה של ממש, שחוסכת להם עשרות ואף מאות שקלים (בהתאם ליעד) ואלו שאדישים למקום בו ישבו במטוס חשים, שהצעת הלואו קוסט הוגנת יותר ומתאימה לצרכים שלהם. 

לואו קוסט בתחום הביטוחים

בעולם הביטוחים ניתן למצוא שלוש הצעות שונות לדוגמה: ביטוח רכב, אשר מציע חבילת כיסויים בסיסית שבאה לידי ביטוי בשירותי דרך, החלפת שמשות, מוקד חירום, חבילה מורחבת יותר, המציעה גם רכב חלופי מלא במקרה של נזק, שירותי VIP במקרה של תאונה, בהם נציג של חברת הביטוח מטפל במקרה ומזמין מונית למבוטח ועוד. כאשר רמת השירות הגבוהה ביותר מתייחסת לרכבי הפרמיום ומאפשרת גם השתתפויות עצמיות נמוכות, כיסויים לשמשות מקוריות ועוד.
 
כך למעשה כל חבילה מרחיבה את רמת השירות הקודמת ומוסיפה עליה. כאשר הלקוח חשוף להצעה מפורטת, שמקלה עליו בהשוואה, הוא מצליח לקבל החלטה ברורה יותר וחש מידה רבה של הוגנות ושקיפות. בעולם ביטוחי הבריאות למשל ההבדל בין החבילות השונות נובע ממצב בריאותי: ישנן פוליסות המתייחסות למקרים בהם יש צורך בכיסוי טיפולי למחלות מסוימות וישנן פוליסות המתייחסות לאנשים בריאים ומאפשרות אף לקבל פיצוי על קיום אורך חיים בריא והתמדה בו.

גם בתי המלון מציעים חבילות לואו קוסט

ענפי התיירות השונים מושפעים באופן ישיר מהוזלת הטיסות ומציעים כבר היום חבילת אירוח בסיסית הכוללת לינה בלבד או לינה וארוחת בוקר תוך מתן אפשרות חופשית ללקוח לבחור אילו שירותים נלווים הוא רוצה לרכוש ובהתאם לתקציבו. ממש בדומה לענף הטיסות גם למועד רכישת השירות יש ערך כלכלי. לקוח הבוחר לרכוש עסקה מבעוד מועד, נהנה ממחירים נמוכים לעונה (ולפעמים מהנחות בגובה חמישים אחוזים), לקוח בר מזל שמוצא מקום במלון ברגע האחרון עשוי אף הוא ליהנות ממחירים נמוכים מהשוק. 
 
לסיכום, מהפכת הלואו קוסט מאפשרת לכולנו - לקנות, לנפוש, להבטיח את העתיד וליהנות מהיצע רחב יותר. ההצעות מבוססות על מחיר בסיס, שעליו נוספות הרחבות. המהפכה חולשת כבר על עולם הטיסה והמלונות, חבילות הנופש והדילים של הרגע האחרון וממש לאחרונה נכנסה אף לענף הביטוחים והוזילה משמעותית הצעות לביטוח רכב, שבעבר נחשבו ליקרות. בזכות מהפכת הלואו קוסט כל אחד יכול לבחור את רמת השירות שמתאימה לו בהתאם לכיסו , צרכיו ויכולתו. 
 
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.