maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

7 מנהגים פשוטים שיכולים לשנות לכם את החיים

  קל לנו יותר לעזור לאחרים מאשר לעצמנו, וכשחבר נמצא בצרה או סובל ממצב רוח רע רובנו נתנדב מיד לעזור לו, אך כשזה נוגע אלינו, למרבה הצער לא קשה לנו לפגוע בחיינו בשלל מנהגים מזיקים ושליליים. יתכן שאתם קמים מדי בוקר ומקווים לשינוי בחיים שאינו מגיע, והסיבה לכך קשורה אך ורק לכם ולמנהגים שסיגלתם לעצמכם – קל מאוד להישאר במקום ולהמשיך לעשות את מה שמוכר וידוע, אפילו אם זה לא מועיל ואף מזיק לנפש ולרמת האושר. לכן הבאנו בפניכם 7 מנהגים קטנטנים שאמנם נראים פשוטים, והם אכן כאלה ברמת העשייה שלהם, אך ביכולתם לשנות את חייכם תוך פחות מחצי שנה ולהגביר את רמת האושר שלכם פי כמה וכמה. נסו להתמיד לפחות בכמה מהם תחילה, ואט אט השקיעו מאמץ בשילוב כולם בחיי היומיום שלכם – הנפש שלכם תודה לכם על כך.
 
מנהגים יומיומיים שיכולים לשנות לכם את החיים: אישה מחייכת ומסתכלת אל מחוץ לחלון
 

1. עשו דבר אחד בלבד בכל רגע נתון

האם אתם מביטים בסמארטפון בזמן ישיבות בעבודה או עם חברים? האם אתם אוכלים את ארוחת הערב מול הטלוויזיה? האם אתם בודקים הודעות בטלפון בזמן נהיגה? פרט לכך שהמעשה האחרון הינו מסוכן ביותר, המנהג הזה של פילוג תשומת הלב גורם לתפקוד וליצרנות שלכם לדעוך, מה שבטווח הארוך ישאיר אתכם לא מסופקים. כשאתם מחלקים את תשומת הלב שלכם בין שתי פעילויות, אף אחת מהן לא מקבלת את תשומת לבכם המלאה והמוח שלכם נהיה תשוש בעקבות זאת. 
 
נסו לחשוב על זה כך: אם תכוונו זכוכית מגדלת לערימת עלים ותזיזו את העדשה בין עלה לעלה, אף עלה לא יישרף, אך אם תשאירו את זכוכית המגדלת ממוקדת על עלה אחד, כל הערימה תעלה באש. לכן, אם אתם מנסים להשלים משימות מרובות בו זמנית או נוהגים לחלק את תשומת הלב שלכם כך, מומלץ שתפסיקו ותפתחו לעצמכם מנהג של עשיית דבר אחד בלבד בכל רגע נתון.
 

2. שטפו כלים במקום להניח אותם בכיור – וזו רק ההתחלה

זה אמנם טיפ קטנטן, אך זה יכול לעשות שינוי רציני בכל סדר היום שלכם. פשוט דאגו שלא להשאיר כלים מלוכלכים בכיור או על השיש ושטפו אותם מיד בתום השימוש. כשתעשו זאת באופן קבוע במשך שבוע כבר תבחינו בכך שהמטבח שלכם נקי יותר, אך זה רק הצעד הראשון בדרך לשינוי המנהגים שמזיקים לנפש שלכם בטווח הארוך.
 
אחרי שתתמידו בפעולה הזו, התחילו לקפל בגדים ולהניח אותם בסל הכביסה ברגע שאתם מסירים אותם מגופכם, ולאחר מכן הוסיפו יותר ירקות לארוחת הערב שלכם, ולאחר מכן תתחילו לעשות כפיפות בטן מדי בוקר – הטריק הוא לבחור דבר אחד בלבד, להתמיד בו למשך זמן מה עד שהוא הופך להרגל טבעי עבורכם, ולאחר מכן להמשיך למנהג הבא. אם אכן תעשו זאת, החיים שלכם יכולים להשתנות מקצה לקצה ברמה שלא תאמינו.
מנהגים יומיומיים שיכולים לשנות לכם את החיים: ידיים שוטפות כלים
 

3. כתבו ביומן במשך 15 דקות מדי יום

ג'יי קיי רולינג, הסופרת שכתבה את סדרת ספרי הארי פוטר, כתבה יומן באופן קבוע, וכך גם אופרה וינפרי ועוד אנשים מוצלחים רבים. הסיבה לכך שהמנהג הזה חשוב היא שכתיבה ביומן עוזרת לנו להבין אילו חלקים בחיינו עלינו לשנות, על ידי כך שאנחנו מביעים את הרגשות והחוויות שלנו במילים ויכולים לראות ולהבין אותם יותר בבירור.
 
היומן שתכתבו יוכל לשמש אתכם כמפה עבור מסלול החיים שבחרתם; תוכלו לכתוב מה עשיתם היום, מה ניסיתם להגשים, אילו טעויות עשיתם וכל דבר אחר שעולה לראשכם. כשתיצרו בהירות בחייכם תוכלו להתפתח ולהפוך לגרסה הטובה ביותר של עצמכם, וזה גם יעזור לכם לתקשר טוב יותר עם אחרים ולהסביר להם את הרגשות והמחשבות שלכם במילים מובנות יותר.

4. תגידו תודה לפני שאתם הולכים לישון

זו לא בריא לנפש לפספס את הדברים הטובים שיש בחיים ולהתעלם מהם, ואף אדם לא יכול להיות מאושר אם הוא לא מודה באופן מודע על הדברים הטובים שיש לו בחיים. בכל ערב, כשאתם נכנסים למיטה כדי לישון, חשבו על הדברים ששימחו אתכם במהלך היום או אפילו כתבו אותם ביומן מהסעיף הקודם. כתבו תיאור קצר במשפט או שניים לחוויה, ותנו לה לשקוע בתודעה שלכם. 
 
במחקר שנערך בנושא התבקשו המתנדבים שהשתתפו בו לעשות בדיוק את זה, ואחרי שבוע אחד בלבד הם כבר דיווחו על כך שהרגישו מאושרים יותר, ומשבוע לשבוע הם המשיכו לדווח על כך שרמת האושר שלהם עולה. למרבה ההפתעה, הנחקרים התבקשו להודות כך מדי ערב רק במשך שבוע, אך הם בחרו להמשיך עם המנהג משום שהוא באמת ובתמים עזר להם להרגיש טוב יותר.
מנהגים יומיומיים שיכולים לשנות לכם את החיים: אישה ישנה עם ילדה על דשא

5. צאו להליכה מדי ערב, עדיף אחרי העבודה

את מנהג הכרת התודה תוכלו לבצע גם במהלך מנהג אחר, יציאה להליכה נינוחה בת 15-30 דקות מדי ערב בסביבת מגוריכם. לא רק שזה יעזור לכם להפעיל את הגוף אחרי שככל הנראה ישבתם כל היום על כיסא במשרד, אלא שזה גם ישפר את הריכוז שלכם אחרי יום עבודה מתיש, מה שיאפשר לכם לפנות את המחשבות ותשומת הלב שלכם לבני משפחתכם.
 
דרך נהדרת לשלב את המנהג הזה עם חייכם היא פשוט לבצע הליכה הביתה מהעבודה, אם זה מתאפשר. אם מקום העבודה שלכם רחוק מביתכם, רדו בתחנת אוטובוס רחוקה יותר מהבית ולכו את שאר הדרך, או אם אתם נוסעים במכונית, אחרי שתחנו את הרכב מתחת לבית צאו להליכה של 15-30 דקות לפני שתיכנסו לבית.
 

6. תנו לעצמכם פרסים

זהו מנהג נוסף שתעשו בסוף כל יום, ומומלץ מאוד שתבצעו אותו לאחר שתעשו משהו שאתם גאים בו ושדרש מכם מאמץ מסוים, למשל אחרי שביצעתם את מנהג ההליכה מהסעיף הקודם או כל פעולה חיובית אחרת. הפרס יוכל להיות באיזו צורה שתרצו; תוכלו לפנק את עצמכם עם מאכל טעים ומיוחד, לצפות בפרק של הסדרה האהובה עליכם או לבלות זמן עם ילדיכם – כל דבר שגורם לכם להרגשה טובה.
 
זכרו עם זאת שעליכם להימנע מכל דבר שקשור לעבודה או שגורם לכם לחוות לחץ כדי באמת ליהנות מהפרס, לכן פנו לעצמכם זמן עבור הנאה מהפרס, וכמו שהומלץ בסעיף הראשון, אל תנסו לחלק את תשומת הלב שלכם בין הפרס שהענקתם לעצמכם לבין מחויבויות אחרות.
מנהגים יומיומיים שיכולים לשנות לכם את החיים: אישה צופה בטלוויזיה ואוכלת פופקורן

7. קבעו פגישות גם עם חברים

אנחנו דואגים לקבוע פגישות בעבודה ועושים כל שביכולתנו כדי לקיים אותן בזמן, זאת על מנת לדאוג לפרנסה שלנו, אך למה רוב האנשים לא דואגים לקבוע פגישות ביום ושעה מסוימים בשבוע עם חבריהם עבור הנפש שלהם? במחקרים התגלה ש-70% מרמת האושר שלנו מושפעת מהיחסים שלנו עם אנשים אחרים, ואפילו התגלה שאנשים שהולכים באופן קבוע לכנסייה בכל יום ראשון למשל הם מאושרים יותר לאו דווקא בשל העיסוק בתפילה ופולחן דתי, אלא בעיקר בזכות הקשר שהם חווים עם החברה שסביבם.
 
אם אתם חוששים מכך שאין לכם מספיק כסף כדי לשלם על ישיבה בבית קפה באופן קבוע, קבעו עם חבריכם שתיפגשו מדי שבוע ובכל פעם מישהו אחר ישלם – על פי הפרופסור הישראלי דן אריאלי, זה מעניק הרבה יותר סיפוק ואושר מאשר לשלם בכל פעם חלק מהחשבון. רוצים לחסוך עוד יותר בכל זאת? הזמינו חבר או חברה למנהג ההליכה שהומלץ לכם לאמץ לעצמכם – זה גם יעזור לכם להתמיד במנהג בקלות רבה יותר.

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו