maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

15 טריקים שכדי לדעת על הגוף

גוף האדם הוא מכונה מופלאה שאפילו אנחנו עדיין לא מבינים אותה במלואה. אך עם הזמן, המדע מגלה עוד ועוד מידע חדש לגבי הגוף שלנו, ואנחנו יכולים להשתמש במידע הזה כדי להפעיל אותו בצורה היעילה ביותר. אם אתם רוצים ללמוד כיצד לנצל את גופכם עד למיטב יכולתו, הכירו את 15 הטריקים הבאים. 

טריקים לגוף

 

1. אם מדגדג לכם בגרון, גרדו באוזן

לפעמים לכחכך בגרון לא באמת מעביר את הגירוד. הנה דרך טובה יותר להתמודד עם "דגדוגים" בגרון: "כאשר העצבים שבאוזן מגורים, זה יוצר רפלקס בגרון שיכול לגרום לעיוות שרירים", אומר דוקטור סקוט שפר, ראש מחלקת אף אוזן גרון בבית חולים בניו-ג'רזי. "העיוותים האלה מקלים על הדגדוג". אז פשוט גרדו באוזן.

2. שפרו את השמיעה שלכם ברגע

אם יצא לך לפגוש חבר ותיק במקום רועש וברצונכם להתחיל לפטפט, עדיף להפנות אליו את האוזן הימנית. זאת משום שהיא מסוגלת לעקוב אחר שטף הדיבור טוב יותר, על פי חוקרים בבית הספר לרפואה באוניברסיטת קליפורניה. מצד שני, אם אתם מנסים לזהות שיר שקט שמתנגן ברקע, עדיף לכם להפנות לכיוון את אוזן שמאל. זאת משום שהיא טובה יותר בהגברת טונים מוסיקלים.

3. התגברו על הדחף לרוץ לשירותים

צריכים לרוץ להטיל את מימכם, אך אין שירותים באופק? פשוט פנטזו על מושא מיני נחשק. "חשיבה על סקס מעסיקה את המוח שלכם, כך שלא תרגישו אי נוחות רבה", אומר דוקטור לארי ליפשולץ. 

4. מנעו מעצמכם כאב

חוקרים גרמנים גילו כי שיעול בזמן זריקה מפחית את הכאב. לדברי טאראס יוסיצ'נקו, מחבר המחקר על התופעה, השיעול גורם לעלייה פתאומית-זמנית בלחץ שבתוך החזה ועמוד השדרה, מה שמדכא את מוליכי הכאב של עמוד השדרה.

5. נקו את הגודש שבאף בקלות

שכחו מכל הכדורים והטיפות. דרך קלה, מהירה וזולה יותר להקלה על הלחץ בסינוסים, היא דחיפת הלשון כנגד גג הפה, ולאחר מכן הקשה בין הגבות עם אצבע אחת. "זה גורם לעצם האף, שמחוברת דרך מעברי האף לפה, להתנדנד קדימה אחורה", אומרת ליסה דסטפנו, עוזרת פרופסור במכללת מישיגן. תנועה זו משחררת את הגודש באף. אחרי 20 שניות, אתם תרגישו את הסינוסים שלכם מתחילים להתנקז.

טריקים לגוף

 

6. הפסיקו את הצרבות

אם אתם סובלים מצרבת מדי לילה, "לכו לישון על צד שמאל", אומר דוקטור אנתוני, פרופסור לגסטרואנתרולוגיה. מחקרים הראו כי אנשים שישנים על צד שמאל נוטים פחות לסבול מחומציות. הוושט והקיבה קשורים בזוית, וכאשר אתם שוכבים על צד ימין, הקיבה גבוהה יותר מאשר הוושט, דבר המאפשר לחומצה שבקיבה להחליק אל הגרון. מאידך, כאשר אתם שוכבים על צד שמאל, הקיבה נמוכה יותר מהוושט, כך שכוח הכבידה משחק לטובתכם.

7. היפטרו מכאב השיניים

שפשפו קרח על גב ידכם, על השטח הקרומי בצורת V שבין האגודל לאצבע המורה. מחקר שנערך בקנדה מצא כי טכניקה זו מפחיתה את כאב השיניים ב-50%. מסלול העצב שבמרכז ה-V מעורר שטח במוח שחוסם את אותות הכאב מהפנים והידיים.

8. העלימו כוויות

כשאתם שורפים את האצבעות שלכם על הכיריים בטעות, במקום להשתמש בקרח - נקו את העור והפעילו לחץ קל עם כריות האצבעות של היד שלא נפגעה. "הקרח יקל על הכאב שלכם מהר יותר", ד"ר דסטפנו אומר, "אך השיטה הטבעית מחזירה את העור שנשרף לטמפרטורה נורמלית, כך שהסיכון לשלפוחיות קטן".

9. גרמו לעולם להפסיק להסתובב

שתיתם יותר מדיי והכל מסתובב? שימו את היד על משהו יציב. החלק באוזן שאחראי על האיזון, צף בנוזל בעל אותה הצפיפות כמו של הדם. כאשר האלכוהול מדלל את הדם, גם החלק האחראי על האיזון צף יותר, וזה מבלבל את המוח. כאשר אתם אוחזים במשהו יציב, המוח קולט את זה, מקבל "חוות דעת שנייה", ואתם תרגישו מאוזנים יותר. בגלל שהעצבים ביד כה רגישים, זה עובד טוב יותר מאשר הפעולה המקובלת של הנחת רגל על הרצפה.

10. די לכאבי הריצה

אם אתם כמו רוב האנשים, כאשר אתם רצים, אתם נושמים בזמן שהרגל הימנית שלכם פוגעת בקרקע. דבר זה מפעיל לחץ כלפי מטה על הכבד שלכם (שנמצא בצד ימין), אשר לאחר מכן מושך את הסרעפת ויוצר כאב בצד הגוף. איך מתקנים את המצב? פשוט תנשמו בזמן שהרגל השמאלית שלכם פוגעת בקרקע.

טריקים לגוף

 

11. החזירו את הלב לקצב נורמאלי

מנסים לשכך עצבנות של דייט ראשון? הכניסו את האגודל לפה ותנשפו. "העצב התועה, אשר מסדיר את קצב הלב, ניתן לשליטה באמצעות נשימה", אומר בן אבו, מומחה לרפואת חירום. כך תוכלו להחזיר את קצב הלב שלכם לקדמותו.

12. מנעו קיפאון מוח

שתיתם מהר מדי שתייה קרה? מרגישים כאילו המוח שלכם קפא? הצמידו את לשונכם לגג הפה. "כיוון שהעצבים בגג הפה שלכם קפאו בפתאומיות, הגוף שלכם חושב שהמוח קופא", אומר אבו, "כפיצוי, הוא מתחמם יתר על המידה, מה שגורם לכאב ראש חזק". ככל שתלחצו חזק יותר עם הלשון על גג הפה, כך יחלפו כאבי הראש מהר יותר.

13. העירו את היד שנרדמה

"אם היד שלכם נרדמת בזמן שאתם נוהגים או יושבים בתנוחה מוזרה, נדנדו את הראש מצד לצד. זה יחזיר את התחושה ליד ללא כאב", אומר ד"ר דסטפנו. עקצוצים ביד לעיתים קרובות נגרמים מלחץ בפקעת העצבים שבצוואר שלכם, הרפיית שרירי הצוואר משחררת את הלחץ.

14. שפרו את הזיכרון שלכם

רוצים לשפר את הזיכרון שלכם? "אם אתם צריכים לזכור משהו ליום שלמחרת, עברו עליו לפני השינה", אומר קנדי היימגארטנר, מרצה למדעי הביולוגיה באוניברסיטת איידהו. גיבוש הזיכרון הטוב ביותר קורה במהלך השינה. דבר שתקראו או תחשבו עליו לפני השינה, תקדדו בזיכרון לטווח הרחוק בצורה טובה ויעילה יותר. 

15. נשמו זמן רב מתחת למים

אם אתם מפרכסים תוך 2 שניות כשאתם מתחת למים, נסו את הטריק הבא: לפני שאתם צוללים, קחו הרבה נשימות קצרות כדי לגרום לנשימת יתר. למעשה, לא החוסר בחמצן הוא הדבר שגורם לכם לרצות נואשות לנשום, אלא הצטברות של פחמן דו-חמצני אשר מעלה את רמת החומציות בדם שלכם, דבר המאותת לגוף שדבר מה אינו כשורה. "כאשר אתם עם נשימת יתר, שטף החמצן מוריד את רמת החומציות בדם", אומר דוקטור ג'ונתן ארמברוסטר, "זה טריק שיגרום למוח שלכם לחשוב שיש לו מספיק חמצן". זה יקנה לכם עוד 10 שניות לפחות, ואפילו יותר אם תתמידו.

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: