print header

7 נקודות לחיצה לטיפול בדיכאון

  דיכאון הוא לא בעיה שפשוט להתמודד איתה, ורבים סובלים ממנה בשקט בלי שאחרים ידעו זאת עליהם, משום שמצב שכזה נתפס כדבר שיש להתבייש בו. עם זאת, מאות מיליוני אנשים בעולם סובלים מדיכאון ברמה כזו או אחרת, ולא מדובר כיום בדבר נדיר כלל בארצנו הקטנה – רק בישראל 34% מבני ה-20 ומעלה דיווחו בסקר שנערך בשנת 2017 כי הם חשים מדוכאים מדי פעם, בעוד ש-9% דיווחו כי הם מרגישים כך לעיתים קרובות. בעוד שכדי לטפל בבעיה ביעילות צריך לפנות למומחה, ישנן גם נקודות לחיצה שיכולות לעזור לכם להיפטר מהתחושה המעיקה, ולפניכם 7 שתוכלו לעסות כבר עכשיו או בכל הזדמנות שבה הדיכאון מכה בכם.

1. SP6

נקודות לחיצה לטיפול בדיכאון: SP6
את הנקודה הזו תמצאו בחלק הפנימי של הרגליים, במרחק עובי 4 אצבעות מעצם הקרסול, והיא ידועה ביכולתה לעזור אפילו למי שסובל מדיכאון קליני. עסו אותה למשך 1-2 דקות בכל רגל, ובנוסף היא גם תוכל לעזור לכם להיפטר מעייפות כרונית, חשק מיני נמוך ותופעות לוואי של טיפולי כימותרפיה.

2. ST41

נקודות לחיצה לטיפול בדיכאון: ST41
נקודה נוספת שמומלצת לעיסוי למי שסובל מדיכאון קליני נמצאת בצומת שבין חלקה העליון של כף הרגל והשוק, קרוב לחלקה הפנימי של הרגל, בין שריר פושט האצבעות הארוך לבין שריר כופף הבוהן הארוך. עסו אותה למשך 1-2 דקות בכל רגל, ובנוסף היא תוכל גם למנוע כאבי ראש, צלצולים באוזניים וסחרחורות.

3. LI11

נקודות לחיצה לטיפול בדיכאון: LI11
הנקודה הזו נמצאת בחלק העליון החיצוני של המרפק, וכדי להגיע אליה עליכם לקפל את המרפק והיא תמצא למעשה בקצה הכפל שנוצר. עסו את הנקודה למשך 1-2 דקות וכך תוכלו לטפל גם בתסמיני אלרגיה, כאבים במרפק וחום גבוה.

4. CV12

נקודות לחיצה לטיפול בדיכאון: CV12
את הנקודה הזו תמצאו באמצע הדרך בין הטבור לעצם החזה, במרחק עובי 5 אצבעות מהטבור. עסו אותה למשך 1-2 דקות, ופרט לטיפול בדיכאון והעלאת מצב הרוח היא תעזור לכם גם לטפל בכאבי בטן, הקאות ושלשולים.

5. P6

נקודות לחיצה לטיפול בדיכאון: P6
את הנקודה הזו קל מאוד להרגיש – פשוט הניחו 3 אצבעות מתחת לשורש כף היד ותמצאו אותה מיד אחריהן, במרכז חלקה התחתון של האמה. עיסויה למשך 1-2 דקות יסייע לכם גם להפחית תיאבון, להרגיע התקפי חרדה ואפילו להתמודד עם התמכרות לעישון, אלכוהול או סמים.

6. HT7

נקודות לחיצה לטיפול בדיכאון: HT7
גם הנקודה הזו נמצאת באזור שורש כף היד, ממש על פניו, מתחת לאזור הזרת. עסו את הנקודה למשך 1-2 דקות, ובכך תוכלו גם לסייע לעצמכם להפחית עצבנות ולחץ כמו למשל לפני טיסה מתוכננת או נאום שעליכם להעביר, כמו גם לזכות בשינה רגועה יותר על ידי הפחתת הזעות לילה, סיוטים ונדודי שינה.

7. Ear Shenmen

נקודות לחיצה לטיפול בדיכאון: Ear Shenmen
נקודת הלחיצה הזו נמצאת באוזן. כדי למצוא אותה במדויק, הניחו אצבע על פתח האוזן, עלו איתה אל מעל ל-2 הקיפולים שמעליו ולחצו על האזור שבו מתחיל השקע בחלק הרחב של האוזן. יש לעסות נקודה זו למשך 1-2 דקות, וביצוע פעולה זו תעזור לכם גם להירגע לפני פגישה חשובה או מבחן מכריע, וגם למנוע חשקים למזונות.

מקור התמונות: herbalshop 1, 2, 3, wakowa, qmagnets, selfhelphealth, homehealthyrecipes

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.