maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

מידע שכדאי להכיר על רפורמת התחבורה הציבורית

אף על פי שיש לא מעט טענות שמפנות אצבע מאשימה למשרד התחבורה בנוגע לתדירות הנסיעות וזמני ההגעה של התחבורה הציבורית, אי אפשר להתעלם מרפורמת התעריפים החדשה שלא רק מוזילה משמעותית את המחירים, אלא גם מאפשרת לנו שימוש נוח יותר בכל אמצעי תחבורה שבו נבחר. מאחר שאנו הישראלים נוטים להיות מעט חשדניים בכל הנוגע לכוונות טובות שמציעות לנו לחסוך את כספנו, ישנה אפשרות שאתם או ילדיכם מפספסים הזדמנות משתלמת, וזו הסיבה שרצוי שתתוודעו לרפורמה, תכירו את הדרכים שיאפשרו לכם לבדוק האם התוכנית משתלמת לכם, ותלמדו כיצד תוכלו להצטרף אליה ללא כל עלות.

מידע על רפורמת התחבורה הציבורית
 
אם עד היום התרגלתם לשלם לכל אמצעי תחבורה ציבורי בנפרד לפני או בעת העלייה אליו, או שיש ברשותכם מספר כרטיסים שכל אחד מהם מיועד לחברת תחבורה שונה, הגיעה העת שתכירו את רפורמת התעריפים החדשה שמציעה מחיר נמוך באופן משמעותי מהסכום שנהגתם לשלם עד כה ל"חופשי חודשי" וכפי שכבר צוין קודם לכם, תסייע לכם לחסוך כסף, ואף תציע לכם מגוון של דרכי נסיעה במחיר הכלול. 
 
השיטה החדשה מחלקת את המדינה ל-4 מטרופולינים; תל אביב והמרכז; ירושלים; באר שבע והדרום; וחיפה והצפון. לכל אחד מהאזורים הללו יש 3 "טבעות" שהן למעשה אפשרויות נסיעה שמסמנות את האזורים שנמצאים באותו טווח נסיעה. לדוגמה, אם אני נוסעת מרחובות לתל-אביב, האזור שרלוונטי לגביי הינו תל-אביב והמרכז, ועליי לבדוק איזו טבעת עליי לבקש, כך שתכלול גם את תל אביב וגם את רחובות. לאחר שבדקתי בקישור זה, אני רואה שתל אביב נמצאת תחת "טבעת 1", ושרחובות מופיעה תחת "אזור 2.3" אשר ב"טבעת 2". לכן, כשאני מטעינה את כרטיס הרב קו שלי עליי לבקש את טבעת 1 ו-2.3, ואם תרדו מעט במסמך שפתחתם קודם לכן, תוכלו לראות את הסכומים שמוצעים בהתאם לבחירתכם; חופשי חודשי, חופשי שבועי או חופשי יומי – כשהבחירה שלי היא גוש דן מורחב, ומאחר שאני נוסעת בכל יום, כמובן שארכוש את החופשי חודשי.
 
דרך נוספת לבדוק זאת היא להיכנס למחשבון תעריפי מנויי הנסיעה החדשים, לבחור את נקודת המוצא ואת היעד, והוא יחשב עבורכם באופן אוטומטי את התעריפים ויציג לכם את היעדים שכלולים באותו האזור. זאת אומרת שאם למשל רכשתם חופשי שבועי, תוכלו לנסוע במשך כל השבוע לכל היעדים שמצויים בטבעות אלו, ולא רק ליעד אחד בלבד. לדוגמה: בבוקר אני נוהגת לנסוע מרחובות לתל-אביב באוטובוס, ועם הרפורמה החדשה אני אוכל לנסוע אחרי העבודה לראשון-לציון ברכבת, ולאחר שאבלה שם מעט, לשוב לביתי ברחובות – וכל זאת באותו הסכום!
 
מידע על רפורמת התחבורה הציבורית
 
בכדי שתוכלו לקבל את התמונה המלאה, יש לציין שאת אותה הנסיעה היומיומית, במשך 5 ימים בשבוע מרחובות לתל אביב ביצעתי גם קודם לכן, לפני הרפורמה, ונהגתי לשלם בעבור הנסיעה לא פחות מ-300 שקלים לחודש, שגם הגבילו אותי לחברת תחבורה אחת בלבד. כך שאם הייתי מעוניינת לנסוע ברכבת, או בחברת תחבורה אחרת, הייתי משלמת אף יותר מהסכום שאותו נהגתי לשלם. אי לכך חבל שתבזבזו יותר ממה שאתם אמורים להוציא, בזמן שכאמור תוכלו לנסוע בכל חברת אוטובוס שבה תבחרו וגם ברכבת, ועדיין לשלם את אותו הסכום – שבמקרה שלי עומד על 243 שקלים, כמעט 100 שקלים של חיסכון בחודש.
 
אם אינכם מתעניינים במחיר הנסיעה, מאחר שיש לכם החזר מלא מהעבודה, חשוב שתדעו שהמעסיקים מחויבים לשלם לכם את הסכום הנמוך ביותר שדורש מכם להגיע מביתכם לעבודה. כך שאם הם יבררו את המחירים החדשים לפי אותה הרפורמה, הם יוכלו לשלם פחות ממה מהסכום אותו אתם מוציאים, אם לא רכשתם את האפשרות הזולה ביותר עבורכם. זאת אומרת שאם אתם נוהגים להגיע ברכבת בכל יום לעבודה, והמחיר הוא לדוגמה 30 שקלים ליום, במידה שהמעסיקים יתוודעו לעובדה שנסיעה שכזו יכולה לצאת בשקלול המצטבר 20 שקלים ליום, 10 השקלים הנותרים ישולמו מכיסכם. 
 
מידע על רפורמת התחבורה הציבורית
 

אם אין ברשותכם כרטיס רב-קו, אתם יכולים לגשת לתחנה המרכזית שבעירכם, ולקבל שם תוך מספר דקות כרטיס ללא כל עלות. את אותו הכרטיס עליכם להטעין בהתאם לתכנית שתמצאו כמשתלמת ביותר. את כרטיס הרב-קו תוכלו להטעין לא רק באוטובוס או בתחנה אלא גם באמצעות אפליקציה חינמית במכשיר החכם, או שתוכלו לרכוש קורא כרטיסים ב-10 שקלים ממוקד השירות הקרוב לביתכם, ולבצע הטענה דרך המחשב. 

דבר נוסף שחשוב לציין הוא שמכיוון שהרפורמה הינה חדשה, ישנה אפשרות שנותני השירות במוקדים הפרושים ברחבי הארץ אינם בקיאים לחלוטין במחירים, ועובדה זו עלולה להוביל לטעות בחישוב המסלול שאותו תבקשו. לכן, חשוב מאוד שתגיעו מוכנים ושתבדקו מבעוד מועד את האזור אותו אתם צריכים ואת המחיר שעליכם לשלם, בכדי להימנע מוויכוחים וטעויות. אם התברר לכם ששילמתם מחיר גבוה יותר בגלל אי הבנה או טעות שבוצעה בעת הרכישה, חשוב שתתעקשו ותדרשו את ההפרש. אם נותן השירות יבקש מכם לצלצל אל מוקד פניות הציבור, הסבירו לו בנימוס שפעולת החיוב בוצעה מעמדתו, ועל כן אתם מבקשים שהוא יצור קשר עם האחראי לנושא בעמדה, על מנת שזה ידאג להחזיר את סכום הכסף ששילמתם לשווא. דעו שגם אם ביצעתם את העסקה באשראי, תוכלו לדרוש שהסכום יושב לכם במזומן. כמו כן, יש לציין שאם הנכם נוסעים רק פעם אחת בשבוע ליעד מסוים ונוהגים לעשות זאת באותו קו האוטובוס ישנה אפשרות שהרפורמה לא תשתלם לכם, ולכן יהיה עדיף שתמשיכו לשלם עבור כל נסיעה בנפרד.

מידע על רפורמת התחבורה הציבורית
 
כמה מילים לסיום...
 
כפי שכנראה שמתם לב, העומס שעל הכבישים רק מחמיר משנה לשנה, ואין כל סיבה שלא נהנה משירותי התחבורה הציבורית לאור הרפורמה החדשה והנוחה שתחסוך לכם הרבה כסף וזמן. אתם מוזמנים להיכנס לאתר של רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית, ותוכלו לקבל שם עוד חומרי הסברה שונים, שיעזרו לכם להחליט האם מדובר בדרך היעילה והנוחה ביותר עבורכם, כמו גם עבור ילדיכם. 
 

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: