maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

השוואת ביטוח רכב - לעשות את זה נכון

 השוואת ביטוח רכב וההחלטה האם להישאר עם אותה החברה שבטחה את הרכב בשניים עשר החודשים האחרונים היא אחת הפעולות המאתגרות שעומדות על סדר היום של כל נהג פעם בשנה, יחד עם זאת, היא יכולה להיות משתלמת במיוחד. חלק מהנהגים מעדיפים לא לטרוח כלל ברכישת ביטוח הרכב ומטילים את המשימה על סוכן הביטוח, אך רבים אחרים מעדיפים לוודא שהביטוח שנבחר יהיה המשתלם ביותר ויעניק כיסוי מקסימלי - תוך נקיטת יוזמה ובדיקת הנתונים השונים על מנת לבחור ביטוח רכב משתלם. אך האם אנחנו באמת יודעים לערוך את ההשוואה? בימינו המידע נגיש ביותר ולכן ישנה תופעה של ריבוי אתרים שעורכים עבורנו השוואות לביטוח רכב ומתיימרים להקל לנו על החיים ולסייע במטלה. אך האם אתרים אלה באמת פותרים לנו את הבעיה?
 
השוואת ביטוח רכב: קופת חיסכון על מכונית

אתרים לעריכת השוואות בביטוח 

קיימים מגוון פרמטרים אליהם מומלץ לשים לב בעת רכישת ביטוח הרכב כגון: גובה ההשתתפות העצמית, מוסכי הסדר, אילו כיסויים בסיסיים כולל הביטוח ואילו תוספות אנחנו יכולים להוסיף לפוליסת ביטוח הרכב. חלק מהאתרים אכן מציעים לנו השוואה קלה - אך לא כל הנוצץ זהב הוא - כצרכנים איננו יכולים לדעת מה שיטת החישוב המתבצעת מאחורי הקלעים באתרים הללו. למעשה, אין לנו את הדרך לדעת האם ההצעות שקיבלנו תואמות את הצרכים המדויקים שלנו ללא בחינה מפורטת של הפרמטרים השונים.

לא תמיד אתרי האינטרנט המבצעים השוואת מחירים אכן אובייקטיביים

הכלים השונים לעריכת השוואת ביטוחים למיניהם מציגים תמונה שעלולה להיות תמונה שגויה כאשר הם מציגים עצמם כאובייקטיביים או בלתי תלויים באף חברה מבטחת. בפועל, במקרים רבים חברות הביטוח משלמות לאתרי השוואת מחירים על מנת שייצוג מרכיבי הפוליסות יפורט בהם - ואלה אף יטו את התוצאות לטובת החברה המשלמת. למעשה, הפגיעה עלולה להיות כפולה משום שהחברות שלא ערכו הסכם מול האתר לא יוצגו בו כלל. אם תיכנסו לאתרים האלו לרוב תוכלו לשים לב שבעמוד הראשי שלהן מופיעים הלוגואים של חברות הביטוח מולן נערך הסכם, כי בכל זאת... מדובר על עוד מקור פרסום רחב.

אוספים את המידע של רוכשי פוליסות רכב

האם הבחנתם לאחרונה כי לפתע אתם מקבלים שיחת טלפון ממוקד מכירות של חברת ביטוח כלשהי המציעה לכם לרכוש פוליסת ביטוח אטרקטיבית למרות שמעולם לא השארתם את פרטיכם באתר החברה? פעמים רבות מאחורי המיזם התמים של כלי עריכת השוואת הביטוחים עומדת חברת ביטוח שמטרתה לקבל מידע על לקוחות פוטנציאליים ולעשות שימוש במידע זה לצורך קידום מכירות.

אז מה הפתרון?

בסופו של יום, דבר אינו מחליף בירור ישיר מול חברת הביטוח שתפרט לנו מה כולל הביטוח אותו אנחנו רוצים לרכוש. על מנת לחסוך שיחה ארוכה מול נציג מכירות מיומן, ניתן לבצע את ההשוואה אונליין באתר החברה. כך לדוגמה באתר האינטרנט של אחת מחברות הביטוח ניתן לבנות ביטוח רכב בהתאמה אישית כמעט לכל סעיף בפוליסה. היתרון בשיטה זו היא שכך תדעו בדיוק על מה אתם משלמים וכמה, כמובן שתוכלו גם לרכוש את הביטוח אונליין. כדי לעשות השוואה מדויקת, חינמית ואובייקטיבית מומלץ לעשות את אותה פעולה באתרי חברות הביטוח השונות ללא צורך בגורם שלישי כך תוכלו לדעת מה בדיוק מוצע לכם. את הביטוח בדרך כלל ניתן להאריך כל שנה באותם התנאים וכך אין צורך לבצע את ההשוואה מחדש כל שנה.

קיימת תחרות גבוהה בענף? זהו היתרון הגדול שלכם כצרכנים

התחרות בענף ביטוח הרכב היא עצומה. בשל מספר גדול של מתחרים בשוק, תוכלו לזכות בהצעות מחיר טובות יותר אם תפעלו נכון. עם זאת, על מנת להשוות בצורה מושכלת בין הפוליסות חשוב להשוות לא רק את המחיר אלא גם את תוכנה של כל פוליסת ביטוח רכב. לדוגמה, אם אתם נהגים זהירים רוב החברות ישמחו לבטח אתכם במחיר נמוך יותר - אך לפני הכל חשוב לדעת האם ההנחה נובעת מסיכוי סטטיסטי נמוך לתאונה כאשר אתם נמצאים ליד ההגה או בשל הפחתת גובה הפיצוי שתקבלו בהשוואה לפוליסה שמחירה יקר יותר.
 
לסיכום, כיום בעידן הטכנולוגי קל למצוא את הנתונים המלאים כדי להבין על אילו תנאים חותמים ומהם הסעיפים שמומלץ להכליל בפוליסת ביטוח הרכב שלנו. המידע זמין אונליין ובאמצעות כניסה לאתרי חברות הביטוח עצמן תוכלו להשוות את הפוליסות בהתאם לפרמטרים המדויקים המופיעים בהם.
 
מקור תמונה ראשית: www.123rf.com
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו