maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

סודות קידום אתרים

 מי מאיתנו שעוסק בקידום אתרים או שהתנסה בכך, בוודאי כבר עסק בעבר בניסיון לקדם את אתר העסק שלו או של חבר במנועי חיפוש, ולבטח גם יצא לו לחשוב כיצד עולים לעמוד התוצאות הראשון בגוגל בעזרת הביטויים הכי חמים של הרגע. כדי לעזור לכם לעשות זאת, המאמר הבא ייתן לכם כמה כלים טובים שרוב חברות קידום האתרים לא יספרו לכם עליכם וכדאי מאוד שתכירו. שימו לב כי מאמר זה מיועד למביני עניין אמיתיים בתחומי ה-SEO וקידום PPC במערכת גוגל אדס.

כלים ל-SEO: אדם יושב מול מחשב ועוסק ב-SEO

פקודת "site:"

הכלי הראשון שאני רוצה לספר לכם עליו כאן הוא הפקודה site:"" שנועדה למקדמי אתרים שמחפשים מקורות לקישורים בגוגל. נניח שאנו מחפשים מקורות לקישורים שהם דומיינים (שמות מתחם) ישראליים שנגמרים בסיומת ".co.il" ; כמו כן נגיד שאנו מחפשים מקורות לקישורים מתחום מסוים – תחום X נקרא לו - ובנוסף נניח שנרצה לדעת שמדובר באתר שניתן לשלוח אליו תגובות (comments). במקרה הזה הפקודה תראה כך: ite:.co.il X allinanchor:comments - במילים פשוטות, הפקודה הזו אומרת "מצא את כל האתרים שמסתיימים ב-.co.il אשר מוזכר בהם תחום X, אבל חפש בהם גם את הפקודה comment שמוזכרת במילת קישור כדי לוודא שניתן לשלוח תגובה". לפעמים נרצה לחפש מקורות לקישורים בכל סוגי האתרים המסתיימים ב-com. בכל תחום; כאן הפקודה תיראה כך: site:.COM allinanchor:comment – זכרו את הפקודה הזאת, היא מאוד שכיחה בתחום ה-SEO.

בדיקות הכרחיות

כעת נעבור לשלב הבא - נניח שמצאנו מקור איכותי לקישורים, ונניח שהכתובת של הדף אליו אנחנו רוצים להכניס את הקישור שלנו היא Y. כאן אנו צריכים לבדוק האם הדף אכן יתרום לנו כוח משמעותי כאשר נכניס אליו קישור שיצביע לאתר שלנו. לשם כך צריך לבצע מספר בדיקות:

1. בדיקה ראשונית ומאוד בסיסית היא האם בכלל גוגל מתייחס לתוכן שבדף; הבדיקה שנבצע תיראה כך: cache:X.com/Y כאשר הדף Y נמצא תחת הדומיין שמצאנו X.com. הפקודה cache היא פקודה שאומרת לנו מה מצוי במטמון של גוגל עבור אותו הדף. אם גוגל לא קוראת את הדף, תתקבל הודעת 404 שהתוכן אינו זמין, אבל אם הדף אכן נקרא אזי תתקבל תוצאה שבה יוצג הדף כשבראשו תאריך המציין את הפעם האחרונה שהדף נסרק (במצב האופטימלי, כל עמוד אינטרנט נסרק אחת ל-3 ימים).

2. הדבר הבא שחשוב לבדוק הוא האם הקישור באתר הוא nofollow - כלומר קישור שאכן מפנה לאתר שלכם, אבל לא מספק לו כוח, ולכן סביר להניח שלא יתרום הרבה למיקומו תחת הביטויים הרלוונטיים. הפקודה שאומרת לו לא להפנות כוח לאתר שלנו תיראה כך:<a href="https://P.COM/" rel="nofollow">ABCD</a> כאשר p.com הוא האתר שלנו. אם הפקודה rel="nofollow" לא הייתה בקישור, אזי קטע הקוד היה כתוב כך: <a href="https://P.COM/" >ABCD</a>.

3. הדבר החשוב הבא שאתם צריכים לעשות הוא לבדוק שהדומיין אכן סמכותי, דהיינו שיש בו מספיק עוצמה כדי לתרום לאתר שאתם מקדמים. הכלי הכי וותיק שיכול לעזור לנו במקרה זה הוא Majestic –שיכול לתת לנו מדד די מדויק האם ציון האתר בפרמטר של Trust Flow הוא גבוה, וכמו כן האם האתר אמין. הציון על אמינות האתר נקרא Citation Flow, וגם פרמטר זה חייב להיות גבוה, אחרת עוצמת הדומיין לא ממש תעשה את העבודה כשנוציא קישור לאתר שלנו, אפילו כאשר מדד ה-Trust Flow גבוה. הבעיה היחידה כאן היא שMajestic- עולה כסף (למרות שיש תקופת התנסות קצרה בחינם), ולכן אולי תעדיפו להשתמש בכלי החינמי של Moz –שמזהה מהו הדירוג של האתר בעולם, על פי מדד שנקבע לפי דירוג של מקדמי אתרים שהתקינו את השרת של moz אצלם בדפדפן; ניתן לומר שזה כלי ממש איכותי ודי אמין.

בסיומן של כל הבדיקות הללו, הגענו למצב שניתן להכניס קישור – אבל האם כאן הסתיימה העבודה? התשובה בהחלט לא! רבים ממקדמי האתרים מכניסים קישורים לכל מיני אתרים, פורומים וכדומה, אבל לא בודקים האם הקישור נסרק על ידי גוגל (זוכרים? cache:) ובכך שוגים; אז  זכרו שרק אם הכנסנו קישור אחרי שביצענו את כל הנאמר לעיל, רק אז אין ספק שהוא יעשה את העבודה.

הישמרו מפני Noindex

לפעמים אנו מגיעים לאתרים מבלי שעשינו את הבדיקה cache:X.co.il/Y לדף, וסבורים בכל זאת שהדף מתאים להכנסת קישור, למרות שגוגל עדין לא אינדקסה את הדף Y בדומיין X.co.il. אז הכנסנו קישור, ולאחר זמן מה אנו רואים שהוא עדין לא נסרק. הסיבה יכולה להיות אחת מן ה-2 האפשריות הבאות:

1. הדף אכן עדין לא נסרק ולכן גם פקודת cache: לדף תגרום להופעת הודעת שגיאה 404.

2. הדף לא נסרק ולא יסרק אף פעם, כי בעל האתר הכניס בחלקו העליון של ה <meta> של הדף את הפקודה הבאה <meta name="googlebot" content="noindex" /> שבעצם אומרת לbot- של גוגל לא לסרוק את האתר. בדומה לחסימה הזאת, ישנן פקודות חסימה למנועי חיפוש שונים בהתאמה.

לסיכום את אתם אוהבים את התחום של קידום אתרים seo – קידום אתרים בגוגל אז עשו את הקידום בצורה מקצועית, אל תעבדו לחינם. שמחתי לעזור!

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו