maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

9 משפטים שכדאי להגיד יותר בעבודה

  אמון הוא אחד הדברים החשובים ביותר עבור כל סוג של צוות שעובד יחדיו, ובמיוחד כשזה נוגע למקום העבודה שלכם ולמידת ההצלחה שלכם בו. האמון עוזר ליצור שיתופי פעולה פוריים, מגביר את הרצון של כל המעורבים "להיכנס לעניינים" ומוביל לתוצאות טובות בכל התחומים. אם כך השאלה הנדרשת היא איך יוצרים מצב שכזה במקום העבודה? התשובה היא בעזרת תקשורת בריאה, ולכן אם אתם רוצים לזכות בו ובמקביל גם ליהנות מהערכה והצלחה, כדי שתתחילו לשים לב לכך. זה לא משנה אם אתם המנהלים של הצוות או עובדים רגילים, 9 המשפטים הבאים יכולים לעשות פלאים להרגשה שלכם ושל עמיתיכם במקום העבודה, ומומלץ שתתחילו להשתמש בהם יותר הן עבור הגברת האמון במקום העבודה והן עבור הגברת האמון בכם, כחלק מהצוות.
 
משפטים שצריך להגיד יותר בעבודה: ידיים של אנשים מונחות אחת על השנייה
 

1. "זו הייתה אשמתי"

בני אדם עושים טעויות מדי פעם, ובניגוד למה שאתם עלולים לחשוב, הודאה בטעות עוזרת למעסיק שלכם לסמוך עליכם יותר, ולא ההפך. פול זק, חוקר אמריקאי שכתב שלל ספרים על נושא האמון בין אנשים, אומר כך: "אנשים שאינם מושלמים מושכים אותנו יותר מאלו שנראים מושלמים", והוא לא מדבר בהכרח רק על משיכה מינית, אלא על תחושה טובה שהם משרים עלינו עקב כך שניתן לסמוך עליהם ולתת בהם אמון.

2. "אני רוצה שתדע ש-[משהו שקשור לתפקוד בעבודה] חשוב לכולנו"

הכרה בכך שאחרים עושים עבודה מאתגרת או מבצעים את תפקידם כמו שצריך היא קריטית עבור המוטיבציה של הצוות. עלינו להראות לעמיתינו ולפעמים גם למנהלים שלנו שאנחנו שמים לב לעבודה הקשה שהם משקיעים, אז שבחו את האנשים שעובדים לצדכם ואמרו דברים כמו "אני רוצה שתדע שהתדרוך האישי שעשית לכל עובד חדש עזר מאוד לתפקוד שלהם. למעשה, כל הצוות התחיל לעבוד טוב יותר אחרי שעשית זאת". המפתח הוא לקשר את המחמאה לדבר מה פרטני שקשור לתפקוד בעבודה, על מנת שתהיה לה השפעה יעילה.
משפטים שצריך להגיד יותר בעבודה: צלליות של אנשים מדברים
 

3. "אהבתי את הדרך שבה התמודדת עם הבעיה הזו"

דרך אחרת לחלק תשבחות יעילות היא על ידי הדגשת תכונת אופי או יכולת מסוימת שעזרה לעמית לעבודה, או אפילו למנהל, להתמודד עם מצב בעייתי בעבודה. בעזרת תשבחות שכאלה, אשר קשורות לאופי של האדם, אתם תחזקו התנהגות שמועילה להרגשה הכללית וליעילות במקום העבודה. הנה דוגמה ברורה לכך: "אהבתי את הדרך שבה התמודדת עם המשבר בשבוע שעבר, היית רגוע ובטוח בעצמך. במקום שאנשים ילחצו ויאשימו אחד את השני, הגישה שלך עזרה לצוות להתמקד במציאת פתרון שימנע את המצב בעתיד".

4. "אני צריך את העצה שלך"

אנשים חושבים, ולא בצדק, שבקשת עצה מעידה על חוסר יכולת, אך למעשה ההפך הוא הנכון. במחקר שפורסם בשנת 2015 נמצא כי אנשים שמבקשים עזרה הם כאלה שנתפסים כבעלי יכולת גבוהה יותר. בקשת עזרה מעידה לא על חוסר יכולת, אלא על צניעות, וזוהי תכונה של מנהיגים אשר מסייעת ליצור אמון בינם לבין אחרים.
משפטים שצריך להגיד יותר בעבודה:

5. "אני שמח לראות אותך!"

במשפט הזה העדיפו להשתמש אחרי שלא ראיתם עמית לעבודה במשך זמן רב, ועשו זאת עם חיוך אמיתי וכן. אתם תעזרו לאותו אדם לחוות תחושה חיובית ולהרגיש שהוא רצוי במקום שבו לא היה במשך זמן מה ואולי פספס כמה דברים. המשפט הקטן הזה משדר את המסר: "אתה חשוב, ויש לנוכחות שלך משמעות".

6. "אני סומך על שיקול הדעת שלך"

אמון הוא דבר הדדי, ועל ידי כך שתתנו אותו לאנשי הצוות שלכם, יש סיכוי גבוה יותר שתקבלו אותו בחזרה. בפעם הבאה שאתם נותנים למישהו משימה או מדריכים עובד אחר בנוגע למטלה מסוימת, האמינו בלב שלם שיש לו את היכולת לבצע אותה היטב, ושחררו את הצורך לשלוט בדברים או את הפחד שמשהו ישתבש.

7. "לא יכולתי לעשות זאת בלעדיך"

המשפט הזה הוא פשוט דרך יפה ונעימה יותר להגיד "תודה" על כך שמישהו עשה מעל ומעבר כדי לעזור לכם, ואף לגרום לכם להיראות טוב מול הבוס או מול עמיתים אחרים. אם תגידו את זה מול עובדים אחרים תשדרגו את התודה אף יותר, ותאפשרו לעמיתכם לחוות תחושת גאווה גדולה. במרבית המקרים מחמאות שכאלו גם ימצאו את דרכן בחזרה אליכם, והדבר רק ישפר את התדמית שלכם במקום העבודה.
משפטים שצריך להגיד יותר בעבודה: צללית של אדם עוזר לאיש אחר לטפס על הר

8. "איך אני יכול לעזור?"

המשפט הזה יכול להזיז הרים כשיש מועד סיום של פרויקט כזה או אחר שצריך להספיק לבצע דברים רבים לקראתו – הלחץ גבוה, המוטיבציה של העובדים יורדת וקשה לשמור על קור רוח, מה שמעיב על התחושה של כולם. אם תגידו את המשפט הזה אתם תראו לעמיתיכם שיש מי ששומר עליהם שלא יפלו, אפילו אם יגידו לכם שאין צורך בעזרה, ואם תשתמשו בו בזמנים הנכונים, אתם תיצרו אט אט אדוות של עזרה הדדית בין כל העובדים במשרד.

9. "ספר לי למה..."

זה לא סוד שאנשים אוהבים לדבר על עצמם, ועל ידי כך שתבקשו לשמוע מה הסיפורים שלהם, אתם תיצרו קשר חזק ביניכם. קרוליין ווב, מחברת הספר "איך לזכות ביום טוב" אומרת שהעלאת שאלות כנות בנוגע לאדם אחר מפעילה אצלו את מנגנון הפרס של המוח. זהו מאורע מיוחד עבורם – שהם עומדים מול אדם אחר שסקרן לגביהם. במחקרים נמצא שאנשים סקרנים הם בעלי מערכות יחסים טובות יותר, ואנשים אחרים נמשכים אליהם יותר ואף מרגישים יותר קרובים אליהם. דוגמה להמשך המשפט יכולה להיות: "ספר לי למה התחלת לעבוד כאן, אני סקרן לשמוע מה מעניין אותך".

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו