print header

מדריך לביטוח? לכו על בטוח

 אחד התחומים שאנשים הכי נוטים להעלים מהם עין ולהזניח בשל סיבות כאלה ואחרות, זה ביטוח. בשיחה עם נציג המכירות של חברת הביטוח זה אולי נשמע כאילו שקל מאוד לסגור את הסיפור הזה ושהכל פשוט, אז משפטים כמו "יש לך ביטוח מקיף לרכב" יכולים לגרום לנו בקלות לחשוב שעל כל דבר שחלילה יקרה לרכב שלנו, הביטוח ישלם - אבל זו טעות. אם תפתחו ותראו את הפוליסה המלאה ששולחת חברת הביטוח לאחר השלמת העסקה, תבינו שיש בה הרבה סעיפים, תתי סעיפים ואותיות קטנות שנועדו, בעיקר, להגן על החברה שמבטחת אתכם. הרי חברות ביטוח הן חברות שמטרתן ליצור רווחים, והמטרה שלהן היא בסופו של דבר לשלם לכם כמה שפחות במקרה שאתם מגישים תביעה. הפוליסה, למעשה, היא חוזה שנכתב על ידי עורכי דין ומומחים מטעם החברות המאפשרת להן, בקרות אירוע ביטוחי, לשלם לכם בדיוק את מה שרשום בה, לא שקל אחד יותר. איך אתם יכולים להגן על עצמכם ולשפר את מצבכם? יש כמה דרכים לעשות את זה:

1. לא מאשרים לפני שקוראים - ומבינים

זה נכון שאתם צריכים לחדש את ביטוח הרכב שלכם בכל שנה וזה עניין שבשגרה, אבל הסכמים עם חברות ביטוח לא מומלץ לעשות "בקליק" וחשוב להבין בדיוק מהם תנאי הפוליסה לפני שמאשרים אותה. בקשו מנציג המכירות של החברה ו/או סוכנות הביטוח שדרכה אתם עושים את הביטוח לשלוח לכם אותה לפני שאתם מוסרים את פרטי כרטיס האשראי, ותעברו עליה היטב. בנוסף, בקשו מהגורם איתו אתם מסכמים את תנאי הפוליסה להסביר לכם בפרטי פרטים מה הפוליסה מכסה - והקליטו את השיחה. היו הרבה מקרים שהגיעו לבתי משפט, בהם מבוטחים שהיו בטוחים כי הבטיחו להם במעמד שיחת המכירה שהפוליסה תכסה אירועים מסוימים - לא קיבלו את הכסף שמגיע להם כי בפוליסה היה כתוב משהו אחר. אלו שהשכילו להקליט את השיחה והשמיעו אותה בבית המשפט, זכו לקבל את הכסף שמגיע להם.
 
מדריך ביטוח: חתימה על חוזה

2. ידע זה כוח

לא מבינים בביטוח? יש לזה פתרון - מילון הביטוח והחיסכון הזה מספק לכם הסבר פשוט להבנה על כל ה"מונחים המקצועיים" שמופיעים בפוליסה ולמי שאין ניסיון בעולם הביטוח יכולים להיות קשים מאוד להבנה. בזמן שאתם עוברים על הפוליסה שלכם, פתחו את המילון ואם יש משהו שאתם לא מבינים - תבדקו מהו. בנוסף, בבטוח, ככה עושים ביטוח תוכלו למצוא מידע מקיף על כלל הביטוחים. ככה, לפני שאתם מחליטים אם ואיזה ביטוח לעשות, תוכלו לקרוא ולהבין בדיוק על מה מדובר.

3. מחדשים? שואלים!

אם זו השנה השנייה, השלישית או אפילו יותר מכך עם אותה חברת ביטוח אסר לשכוח את העצה הבאה. בעת חידוש הפוליסה מומלץ לשאול את הנציג איתו אתם משוחחים אם משהו השתנה בתנאי הפוליסה מהתקופה שחלפה. אם הוא אומר שכן, שאלו אותו בדיוק מהם השינויים שבוצעו וכמובן תעברו שוב על הפוליסה. אם הוא אומר שלא, מספיקה לכם הקלטה של השיחה (בהנחה ואתם מכירים כבר היטב את התנאים והסעיפים בפוליסה) כדי להמשיך להתנהל בראש רגוע.

4. נעזרים בגורם מקצועי, שאכפת לו מכם

חשוב שיהיה מאחוריכם גורם מקצועי בדמות סוכנ/ת ביטוח, יועצ/ת ביטוח ואפילו סוכנות ביטוח גדולה. אותם גורמים בקיאים בעולם הביטוח והמטרה שלהם היא לספק לכם, המבוטחים שירות טוב ככל הניתן. ברוב המקרים, בנוסף להמלצות על הפוליסה הטובה ביותר שהם צריכים לספק לכם - הם יכולים לדאוג גם לתנאים טובים יותר בפוליסה (סכום כיסוי גבוה יותר, למשל) וגם למחיר נמוך יותר של הפרמיה החודשית.
 
 
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.