maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

16 דרכים נפלאות להירגע בקלות במקומות שונים

 
לתחושת הרוגע קיימים יתרונות רבים: היא מאטה את קצב הנשימה, מורידה את לחץ הדם, מפחיתה לחץ בשרירים, מונעת תשישות, מעלה את הביטחון העצמי ומשפרת את מצב הרוח, יכולות הריכוז והזיכרון, לכן אין פלא שכולנו שואפים להיות רגועים כל הזמן. עם זאת, שגרת החיים העמוסה מאלצת אותנו לא פעם להתמודד עם רגעים מלחיצים, מכעיסים או מתסכלים, בהם קשה לשמור על קור רוח. אם זה על הכביש, במשרד או בבית עם הילדים, התרחשויות שונות עלולות לפגום בשלוותכם, ולשם כך אספנו עבורכם 16 דרכים פשוטות בעזרתן תוכלו להירגע בקלות במצבים שונים בחיים.
 
דרכים להירגעברכב
בזמן נהיגה, אתם לא יכולים להרשות לעצמכם לנוח. הגוף דרוך, העיניים מאתרות סכנות אפשריות והראש מנסה לחשב את המרחק בין המכונית שלכם לשאר הרכבים שלידכם. אם כל הסיבות האלו לא גרועות מספיק, הוסיפו לכך את הפקקים, את האוטובוס שיוצא מהתחנה בלי לאותת ואת העובדה שיש לכם ישיבה שמתחילה עוד עשר דקות והרמזור מסרב להתחלף. כדי לשמור על קור רוח גם בזמן הנהיגה, מומלץ שתכירו את השיטות והטיפים הבאים.
 
1. תרגלו התעמלות ידיים קלה – פעילות גופנית קלה נמצאה כמפחיתה לחצים ותורמת לתחושת הירגעות, אפילו אם מדובר בפעילות קלילה במיוחד. דרך פשוטה אחת לבצע זאת היא פשוט לאחוז בחוזקה בהגה, לכווץ את השרירים ולהרפות כדי לבצע פעילות גופנית קלילה. קיים גם תרגיל נוסף שתוכלו לבצע בעת ההמתנה מול הרמזור, אשר נועד לחזק את שרירי הכתפיים: הניחו שתי ידיים על ההגה והרפו את הכתפיים כך שהמרפקים יהיו מכופפים ב-90 מעלות, לאחר מכן דחפו את הידיים קדימה כלפיי ההגה והרפו. פעולות הלחיצה וההרפיה העוקבות נמצאו כמרגיעות את השרירים ואת הגוף.
 
2. נצלו את זמן ההמתנה ברמזורים לביצוע נשימות עמוקות – אם מישהו חתך אתכם בכביש ואתם מתחילים לחוש חרדה או לחץ, שאפו באיטיות אוויר דרך האף ולאחר מכן נשפו החוצה דרך הפה. נשימה עמוקה מכניסה כמות גדולה יותר של חמצן לגוף מאשר נשימה "רגילה" ובכך מגרה את מנגנוני הרגיעה הטבעיים של הגוף.
דרכים להירגע
3. שירו בקול רם - גם היום, עשורים רבים לאחר שרובנו זנחנו את הטרנזיסטור ועברנו לצפות במסכי HD, ישנו מקום אחד בו כולם עוד מאזינים לרדיו הישן והטוב. אמנם הפקקים והתנועה עלולים להוביל למתחים וללחץ, אך אם תגבירו מעט את עצמת הרדיו ותשירו בקול רם, תגלו כי הנסיעה לעבודה לא כה נוראית ויכולה להיות אף נחמדה. אם נודה באמת, בכמה הזדמנויות עוד תוכלו לזייף בקול רם בלי שאיש יעיר לכם על כך? 
 
4. הוסיפו לרכב ריחות טבעיים - קיבלתם מפיץ ריח במתנה מתחנת הדלק ותליתם אותו על המראה הקדמית במחשבה שריח נעים לא הזיק לאף אחד, אך ייתכן שלא ידעתם כי ריחות שונים עשויים להשפיע על ההרגשה שלכם. מחקרים מצאו כי ריח מנטה למשל, מסייע בשמירה על ערנות ומפחית לחץ, בעוד שריחות של קפה ולימון מסייעים בשיפור הריכוז ותורמים לחשיבה צלולה.
דרכים להירגעבעבודה
 
עומסים בכביש עלולים להוציא אתכם משלוותכם, אך ישנם ימים בהם העומס בעבודה כבד לא פחות ואתם עלולים לכרוע תחת הלחץ. נמצא כי ישנן שיטות להרגעה עצמית אשר עשויות להפחית את המתח ולשפר את תפקודכם במקום העבודה, לכן מומלץ שתכירו אותן ותתחילו להשתמש בהן כבר מעכשיו. 
 
5. החליפו את רקע מסך המחשב שלכם – אם אתם עובדים מול מחשב, לעיתים פעולה פשוטה כמו החלפת רקע לשולחן העבודה ממסך סתמי לתמונה של טבע, עשויה לחולל פלאים. התבוננות של מספר דקות בנוף טבעי, גם אם רק בתמונה, עשויה להגביר את יכולת הריכוז ולתרום לתחושת הרוגע. בחרו נוף אהוב של מקום בו הייתם או תמיד חלמתם להיות ופשוט הביטו בו; הסיבה שבגללה הפכתם להיות עצבניים או לחוצים תיעלם כלא הייתה. לחצו כאן כדי למצוא מספר רקעים מרהיבים לשולחן העבודה בחינם.
דרכים להירגע
6. התרכזו במשימה אחת בכל פעם – גם אם רשימת המטלות שלכם לא מסתכמת בעמוד אחד, התמקדות בכך רק תוביל אתכם לחוש לחץ וייאוש ולא תאפשר לכם לבצע את המטלות באופן הטוב ביותר. על כן, התמקדו בכל פעם במשימה בודדת. אמנם כמות העבודה תישאר זהה ושאר המשימות לא ייעלמו, אך פעולת ההתמקדות עצמה עשויה להוריד את רמות המתח שלכם, להעלות את יכולת הריכוז ולאפשר לכם לעשות את הטוב ביותר שלכם בכל אחת מהמשימות.
 
7. לעסו מסטיק – במידה ואתם חשים לחץ ואינכם ממהרים לישיבה או לפגישה עם לקוח, שלפו מסטיק והחלו ללעוס. בנוסף לטעם הנפלא שלו, לעיסת מסטיק עשויה לסייע בהפחתת רמות לחץ וחרדה, דיכאון וגם תשישות, כפי שנמצא במחקר משנת 2011.
דרכים להירגע
8. האזינו למוזיקה עם תדר גלי אלפא – הפעילות החשמלית במוח נחלקת לארבעה תדרים: בטא, אלפא, תטא ודלתא, כאשר תדר מסוג בטא הוא תדר "העבודה" הנורמאלי בו מצוי המוח במהלך ההתנהלות היומיומית, ואילו תדר אלפא הוא התדר המאפיין מצב רגיעה. בזמן עבודה וחשיבה מאומצת, המוח משדר גלי בטא, שבכמות גבוהה עלולים להוביל ללחץ ומתח. האזנה למוזיקה שיש בה גלי אלפא, יכולה לשנות את התדרים במוח ובכך מאפשרת לו להירגע ולגוף לחדש אנרגיות. כמו כן, נמצא כי גלי אלפא משפרים את הזיכרון ועוזרים להתרכז, ולכן אם תאזינו למוזיקה הזו בזמן העבודה תוכלו להיות גם עובדים טובים יותר. לחצו כאן כדי להאזין למוזיקה עם תדר גלי אלפא.

עם הילדים

ילדים הם נקודת האור בחיינו, אך ידוע שאור בוהק מידי עלול לגרום ללחץ ולכאבי ראש. העצות הבאות יאפשרו לכם להישאר רגועים, גם כשהילדים מקשים על כך.
9. הפסיקו להביט בשעון – אחד הגורמים העיקריים לכעסים הוא היעדר ההקשבה של הילד. אתם רוצים שהוא ייכנס למקלחת בשעה מסוימת, ואילו הוא מעוניין לסיים לצפות בסדרה ולהתקלח רבע שעה מאוחר יותר. ברגע שתהיו גמישים יותר מבחינת זמנים, תגלו שהילדים יקשיבו לכם יותר, גם אם ייקח להם כמה דקות. בנוסף, ככל שתהיו פחות קשוחים ותתנו להם מעט יותר חופש, כלל ההתנהלות שלכם אל מול הילד תהיה "זורמת" ורגועה יותר.
דרכים להירגע
10. חבקו את הילד כשאתם כועסים – לילדים יש כישרון מיוחד להוציא אדם משלוותו ולעיתים קרובות הניסיון לשלוח את הילד או הנכד שלכם לחדר או לצעוק עליו, עלול להגביר את הכעס שלכם ועם זאת לא ללמד את הילד על טעותו. במקום זאת, בפעם הבאה שהילד מתווכח או מרים עליכם את הקול, במקום לצעוק עליו בחזרה נסו לחבק אותו, וכך שניכם תירגעו והילד ילמד שניתן לפתוח ויכוחים ברוגע ונחת. בנוסף, מחקרים מראים כי 20 שניות של חיבוק, עשויות להעלות את רמות האוקסיטוצין בגוף (הורמון האהבה), מה שיתרום לתחושת שמחה ורוגע אצלכם ואצל ילדכם.
 

11. עשו פעילות גופנית ביחד– ילדים קטנים נוטים להוציא המון אנרגיה, והתעמלות היא דרך חיים בשבילם. במקום שתאלצו "להיגרר" בתסכול אחר הילדים ברחבי הבית ובפארק, נסו להצטרף אליהם ותגלו שאתם (והילדים שלכם) רגועים ושמחים יותר.

  • תנו לילדים לספור –בכל יום, הקדישו זמן קצר לביצוע סדרות של תרגילי כושר ובקשו מהילדים לספור בקול רם את מספר החזרות. נוסף על תחושת הסיפוק שייתן לכם האימון הגופני, ילדכם יהיה מרוצה מכך שהוא עזר לכם, ומה יכול להיות מרגיע יותר מלראות את הילד שלכם מחייך?
  •  צאו לטיול אופניים משפחתי – השתדלו להימנע מלשבת בבית בסוף השבוע, במיוחד כשיש מזג אוויר נאה. קחו את האופניים שלכם ושל ילדכם לטיול בחוץ, ותיהנו מפעילות מהנה לכל המשפחה שתסייע לכם להיות רגועים ושמחים יותר.
  •  צאו לטיול עם הכלב – אנשים רבים נוטים להכניס לביתם חבר על ארבע במטרה לשמח את ילדיהם, ולבסוף נאלצים לטייל איתו לבד בחוסר חשק. נסו להימנע מלהגיע למצב הזה; קחו את הילדים אתכם והפכו את המטלה המעיקה ליציאה מהנה מהבית. בנוסף, אחרי שהכלב והילדים יתרוצצו בחוץ ויוציאו אנרגיות, הם ישמחו לחזור הביתה ולהיכנס למיטה.
  • היכנסו איתם למים – יום בבריכה לא חייב להיות אסון ובמקום להמתין בחוסר חשק בתור לקנות ארטיק, תוכלו להיכנס עם הילדים למים ולבצע תרגילים שונים. אם הם גדולים מספיק, עשו תחרות לצד השני של הבריכה ובחזרה ותיהנו מתחושת רוגע במים הקרירים.

דרכים להירגע

12. הכירו את רגעי החולשה שלכם - כל הורה לומד להכיר את הרגעים והמצבים ביום בהם הוא נוטה להיות עצבני ולחוץ יותר מאשר בזמנים אחרים. נסו לזהות את הרגעים הללו על מנת שתוכלו להתכונן אליהם מבעוד מועד, ולנטרל את הגורם המלחיץ לפני שהילדים משתלבים בתהליך. לדוגמה, אם אתם לחוצים בכל בוקר כי הילד מתקשה לבחור בגדים, הכינו יחדיו את הבגדים בערב לפני. ההכנה המוקדמת תאפשר לכם לשמור על רוגע ושלווה גם ברגעים המלחיצים ביותר.

בבית

באופן תיאורטי, בבית אין דבר שמונע בעדכם להיות רגועים, אך בפועל זה לא תמיד נכון וגם בבית אתם עשויים לסבול מהסחות דעת ולחצים רבים. לכן מומלץ שתכירו את הטיפים הבאים.

13. צרו לעצמכם מקום שקט – לעיתים קשה למצוא את הכוחות הדרושים כדי לסדר את הבית אחרי יום ארוך, והבלגן עלול להוביל לתחושת אי שקט. על כן, אתרו פינה שקטה בביתכם, פנו כל דבר בסביבתה שעלול לגרום להסחת דעת ובדקו שיש בה מקום ישיבה נוח. הדגישו בפני שאר בני הבית כי המקום סודר עבורכם, לאחר מכן תחמו את הפינה בעזרת עציץ או ווילון והשתדלו להאיר אותה באור רך (פתחו את החלונות ביום והשתמשו בנרות או בעמעם בערב). בכל פעם שתחושו לחץ או כעס, תוכלו לשבת בפינה הזו הפרטית שלכם ולהירגע.
דרכים להירגע
14. נתקו את כל מכשירי החשמל– בחרו לכם שעה ביום (כשאתם בבית כמובן), בה אתם בוחרים שלא להשתמש במוצרי חשמל. כבו את הטלוויזיה והרדיו, נתקו את הטלפון האלחוטי ואל תבשלו שום דבר. מהר מאד תגלו שלא נשאר לכם הרבה מה לעשות מלבד להישען לאחור ולהירגע...
15. חבקו את עצמכם בכל בוקר – תרגילי מתיחות שונים מסייעים בהרפיית שרירי הגוף ומקנים תחושת רוגע. פתחו כל בוקר במתיחה שתעזור לכם להתחיל את היום בכיף. שכבו במיטה, כופפו את הברכיים לכיוון החזה וחבקו אותם קרוב לגופכם (אם תרצו תוכלו לנוע קלות מצד לצד). הישארו בתנוחה הזו כ-20-50 שניות, שחררו ובצעו זאת שוב. התרגיל הזה מסייע במתן תחושת רוגע, והוא אף מומלץ מאד לסובלים מכאבי גב שונים.
דרכים להירגע

16. פתרו משחקי חשיבה והיגיון – משחקי מחשבה והיגיון מספקים דרך נפלאה לברוח מתלאות היום ומתחושות המועקה והלחץ. בחרו את המשחק האהוב עליכם, וודאו שיהיה מאתגר דיו אך לא יותר מידי, על מנת שלא תחוו תחושות של לחץ וייאוש כתוצאה מאי-הצלחה. דוגמאות למשחקים חינמיים תוכלו למצוא פה או פה.

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: