maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

מסתבר שמלח הרבה יותר מועיל משחשבתם

רבים מאתנו בטוחים שהמלח אינו בריא, ושהוא קיים אך ורק כתבלין המוסיף טעם לאוכל תפל, אך לאורך ההיסטוריה תועדו מעל ל-14,000 שימושים יעילים במלח, וחלקן עדיין בשימוש גם היום. לפניכם מספר טיפים יעילים לשימוש במלח, וכן מעט מידע על חשיבותו לבריאות הגוף. חשוב מאוד! אם ישנה רגישות למלח, יש להיוועץ ברופא האם ואיך להשתמש בו.

מלח
 

טיפים יעילים לשימוש במלח במטבח

1. בישול של ביצים במים מלוחים יגרום לכך שלא יתנפצו וידלפו אל מחוץ לקליפה, וכן גם הקליפה תוסר מהן בקלות.

2. בשביל לבדוק האם הביצה טרייה, הניחו אותה בקערה מלאה במים מלוחים. ביצה טרייה תשקע וישנה תצוף.

3. תפוחים, אגסים ותפוחי אדמה מקולפים לא ישחירו אם תניחו אותם בקרעה עם מים קרים ומעט מלח.

4. סימני קפה ותה על כוסות ניתן להסיר בעזרת ספוג לח עם מלח.

5. כלי זכוכית הופכים לשקופים ומבריקים אם הם נשטפים במי מלח חמים ולאחר מכן במים קרים רגילים.

מלח
 

6. מי מלח יכולים לנקות מראות מלוכלכות כך שיבריקו כאילו כאילו היו חדשות.

7. בעזרת מלח, ניתן בקלות לנקות את התחתית של סיר או מחבת שרוף. פשוט שפכו שכבה עבה של מלח בתחתית, הרטיבו אותו במים, השאירו את הסיר לעמוד במשך הלילה, ובבוקר הרתיחו את המים שבסיר.

8. מלח וסודה ינקו את המקרר ויסירו ממנו ריחות רעים אם תנקו אותו בעזרת מטלית לחה עם מי מלח.

9. תוכלו למתן את מרירות הקפה בעזרת מעט מלח. יש הטוענים שקמצוץ מלך בשתייה החמה משפר את הטעם.

10. אם תוסיפו קומץ מלח לחלב, הוא יישאר טרי זמן רב יותר.

11. תוכלו להסיר סימני זיעה "טריים" מהבגדים בעזרת תמיסה של מלח בישול (1 כף לכוס מים).

מלח
 

המלח מזיק - ועם זאת כל כך נחוץ!

חוזרים ואומרים לנו ש-"מלח הוא המוות הלבן". הוא גורם לבעיות בכליות, במערכת העיכול, בשלפוחית השתן, בלב ובעורקים. עם זאת, כבר אלפי שנים בני האדם משתמשים במלח, ויש לכך כמה סיבות שקשה להתעלם מהם.

אפשר בלי המלח? 

התשובה היא לא. גוף האדם מכיל כ-120 גרם של מלח. אם יש בו פחות מהכמות הזו – השרירים לא מתכווצים, הדם לא זורם, האוכל לא מתעכל והלב לא פועם. עם זאת, המדענים עד כה לא הגיעו להסכמה על הגדרת רמות גבוהות או נמוכות מדי של מלח בגוף. הסטנדרטים הרפואיים המומלצים לצריכת המלח נעים בין 3.5 ל-8 גרם ביום,  אך צריכת המלח המומוצעת בפועל לרוב עולה על השיעור המומלץ כמעט פי 2. אם הצריכה עולה מעל כמו זו הדבר עלול להוביל לבעיות בריאותיות, בעיקר לחץ דם גבוה. לחולים במחלות לב, דם ועיכול מומלץ לעשות דיאטה ללא מלח, אך רק לחולים!

מלח
 

בינתיים, האוהדים של אורח חיים בריא נוטים גם הם להימנע מצריכת מלחים. אך למעשה, לא רק עודף מלח יכול להזיק, אלא גם חוסר מלח שכן מינרל זה הוא אבן בנייה חיונית לגוף האדם. כל תא שלנו הוא מפעל מיקרוסקופי, והפעילות שלו תלויה בין היתר גם במלח. חוסר מלח עלול לגרום לדילול של תאים בגוף, והדבר יכול לגרום לנפיחות גפיים ואיברים פנימיים, וכמו כן גם לירידת לחץ דם. מחסור במלח עלול לגרום גם להאטה בתהליכי החשיבה, בפעילות של מערכת העיכול ושל דרכי המרה. הוא שומר על איזון המינרלים, מווסת את לחץ הדם ואת נפח הדם, ותורם לתפקוד מערכת העיכול.

אל תגזימו בצריכת מלח, אך גם אל תסרבו לצריכתו אלא אם הרופא לא הורה לכם על כך. הקשיבו לגופכם, למדו את תגובותיו, וחייכם יהיו טובים יותר, טעמים יותר ובריאים יותר.

 
מקור: מינה ארנוביץ'
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: