maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

עולם הטלוויזיה של גוגל - אינסופי כמו האינטרנט

המפתח להצלחה - היכולת לגייס את יצרני התוכן בעולם

הטלוויזיה היא למעשה המדיום הדיגיטלי האחרון שמציע לנו תכנים שאינם בשליטה מלאה שלנו, המשתמשים. מדוע אנו צופים בטלוויזיה רק בערוצים או בתוכניות ש-HOT ו-yes מציעות לנו ולא באלפי ערוצים אחרים מהעולם, או באינסוף פריטי תוכן הווידיאו שברשת?

עד לאחרונה, הסיבה לכך היתה בעיקר תשתיתית. מהירות הגלישה באינטרנט לא איפשרה צפייה איכותית בתוכן וידיאו. בעיה זו הולכת ונפתרת בימים אלה בישראל ובעולם: חברות הכבלים והבזק משדרגות את התשתיות למהירויות של עד 100 מגה-ביט לשנייה. הסרת חסם התשתיות תפרוץ את סכר, ונראה שגוגל TV תהיה זו שתוביל את שיטפון התכנים שיביא האינטרנט לטלוויזיה שלנו בסלון.

גוגל TV, המתבססת על טכנולוגיית החיפוש של ג'יני הישראלית, תביא לטלוויזיה מאפיינים שקיימים כיום רק במחשב הביתי. במקום שעורכי הערוצים ידחפו לנו מבחר תוכן מוגבל שממנו נצטרך לבחור. עולם הטלוויזיה של גוגל הוא אינסופי כמו האינטרנט. מהמנוע של ג'יני נוכל לבקש, למשל, שימליץ לנו על סרט רומנטי המתרחש בארה"ב והגיבורים הראשיים בו הם מעל גיל 60, או על תוכנית טלוויזיה משנות ה-80 שבה מככבים בעלי חיים. גוגל תביא לטלוויזיה שבסלון את הזנב הארוך של האינטרנט, כלומר גישה לכל פריט וידיאו דיגיטלי שנוצר מעולם. היא תאסוף עבורנו את התוכן ותיתן לנו גישה נוחה אליו.

הניסיון לחבר בין האינטרנט והטלוויזיה אינו חדש. בעבר ניסו אפל ומיקרוסופט, המתחרות הגדולות של גוגל, להיכנס אף הן לתחום, אך ללא הצלחה. גם חברת בוקסי הישראלית מנסה זה כמה שנים לעשות דבר דומה, אך למרות ההתעניינות הגדולה סביבה, היא לא הצליחה לעורר את המהפכה הגדולה. כל אחד משלושת הניסיונות האלה נחל כישלון מסיבה אחרת. מיקרוסופט הגיעה מוקדם מדי לשוק, לפני שתשתיות התקשורת היו מוכנות. אפל לא השכילה לוותר על עולם התוכן ולא איפשרה גישה חופשית של יצרני תוכן לפלטפורמה שלה. בוקסי היתה קטנה וחלשה מכדי לגייס לצדה את כוחות התעשייה הגדולים שנדרשים כדי ליצור מאסה קריטית.

גוגל הענקית היא כבר סיפור אחר. היא מגיעה לשוק בעיתוי טוב הרבה יותר. מלבד שדרוג תשתיות התקשורת המתרחש כיום, תעשיית התוכן העולמית כבר הרבה יותר בשלה. יצרני התוכן הגדולים, כמו רשתות הטלוויזיה וערוצי הכבלים כבר מבינים כי אינם יכולים להילחם באינטרנט, אלא עדיף להם לאמץ את המדיום ולבנות סביבו מודלים עסקיים חדשים. הם רק מחפשים את הדרך לעשות זאת נכון, והעדות הטובה ביותר לכך הוא אתר האינטרנט הולו, המרכז תוכן של שלושת ערוצי הטלוויזיה הגדולים בארה"ב.

המפתח להצלחת גוגל TV יהיה ביכולת שלה לגייס לצדה את יצרני התוכן של העולם. היא מקווה לשכנע אותם להצטרף לפלטפורמה שלה באמצעות הגישה הפתוחה, דבר שאפל לא עשתה מעולם. אם גוגל תשכיל לא לדרוך על היבלות של יצרני התוכן ולאפשר גם להם להרוויח יפה מעמלם מבלי שירגישו שגוזלים מהם את נכסיהם, אין סיבה שהמיזם החדש של גוגל לא יוביל את מהפכת הטלוויזיה הבאה.

מקור: TheMarker

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: