איך משחקים?
1. כתבו בעזרת הטוש 6 תנועות גוף או פעולות על כל אחת מפאות קוביית המשימות הגדולה (פעולה אחת לכל פאה). הפעולות יכולות להיות:
2. כדי לסייע לילדים שאינם יכולים לקרוא עדיין, תוכלו לצייר על פאת הקובייה את המשימה שמצוינת עליה ולכתוב על כל פאה בטוש בצבע אחר, כדי להבדיל בין המשימות.
3. תנו לילדכם להטיל את קוביית המשימות יחד עם שתי קוביות המשחק ובקשו מהם לחבר את המספרים שיצאו על קוביות המשחק עם המספרים ולבצע את המשימה על קוביית המשימה כמספר הפעמים שקיבלו בתוצאת החיבור של שתי הקוביות הממוספרות.
4. הטילו את הקוביות בתורות, לפי מספר הילדים המשתתפים, או שחקו עם שחקן בודד וחזרו על המשחק ככל שתרצו.
איך משחקים?
1. חתכו 9 צורות של חביות מנייר היצירה החום, מספרו אותן בעזרת הטוש השחור בספרות 1-9 וציירו קו עליון ותחתון על כל צורה כדי להעניק לה מראה של חבית.
2. הדביקו את החביות בעזרת הדבק הפלסטי אל הנייר הלבן באופן חופשי ומבלי לשמור על סדר המספרים. הקפידו להשאיר רווח בין החביות המודבקות.
3. מזגו מעט צבע גואש אדום לתוך כוס חד פעמית או כלי קטן לבחירתכם.
4. הראו לילדיכם כיצד להשתמש באצבע המצביעה שלהם כדי לטבול אותה בצבע הגואש וליצור נקודות אדומות דמויות תפוחים מעל כל חבית, כמספר היחידות שמצוינות עליה.
5. לאחר שהילדים יציירו את נקודות התפוחים, הציעו להם להשתמש בטוש הירוק כדי לקשט אותם ולהוסיף להם גבעול ועלים.
6. היצירה היפה מוכנה כאשר כל התפוחים מונחים מעל החביות על פי מספרם ומוכנים להישלח לבית האריזה הדמיוני של הפירות המצוירים.
איך משחקים?
1. הניחו את לבני הדומינו על השולחן ב-2 טורים קרובים, כאשר כל 2 לבנים מונחים בשורות מקבילות (יש להכין זוגות טורים כמספר המשתתפים).
2. הניחו סוכריות או יחידות פרי בסמוך ללבני הדומינו ובקשו מן הילדים לספור את שני צדי לבנת הדומינו בכל שורה ולחבר בין מספר הנקודות בכל לבנה.
3. לאחר שהילדים יספרו ויחברו את הנקודות בלבני הדומינו, עליהם להכריע איזו לבנה היא בעלת מספר הנקודות הרב ביותר, ולמקם את הסוכרייה או הפרי על פי הפתרון שהגיעו אליו, על פי צורת הסימן גדול / קטן מ...
4. אם מספר הנקודות הוא זהה באותה שורה, על הילדים למקם 2 סוכריות או חתיכות פרי משולשות, בדומה לסימן =.
5. כאשר הילדים יסיימו לסמן את טורי הדומינו שלהם, ההורה יעבור על התשובות ויעניק את הסוכרייה או הפרי לכל ילד שענה תשובה נכונה.
משחק הדארה שמגיע מניגריה הוא שידרוג של משחקי ה-3 בשורה המוכרים לנו, אך בניגוד למשחקים הידועים, הדארה איננו מסתיים כאשר שחקן אחד יוצר שלישיה אחידה בשורה, אלא ממשיך עד שאחד מהשחקנים נותר עם 2 אבני משחק ואיננו יכול להרכיב עוד שלישייה. המשחק שמיועד לזוגות, מפתח יכולת אסטרטגית, אנליטית ומתמטית, ויתאים לגילאי 6-12.
איך משחקים:
1. בשלב הראשון כל משתתף מניח בתורו אבן משחק אחת על הלוח היכן שהוא רוצה, (מבלי ליצור שלישייה בשורה), עד שכל האבנים מונחות על הלוח, ונשארות 6 משבצות ריקות מתוך ה-30 שעל הלוח.
2. בשלב השני כל שחקן צריך להזיז בתורו את אבן המשחק שלו למשבצת הפנויה הסמוכה, במטרה ליצור שלישיה (תנועות ושורות יכולות להיות אנכיות או מאוזנות, אך לא אלכסוניות). שחקן שיוצר שלישייה, מוציא את אחת מאבני המשחק של יריבו, ממיקום לבחירתו על לוח המשחק.
3. על פי כללי המשחק אסור ליצור שורות של 4 אבני משחק זהות ומעלה, ואסור להוציא אבן של יריב אם היא חלק משורת שלישיה שניצבת כעת על הלוח.
איך משחקים?
1. כתבו תרגילים מתמטיים שמותאמים לידע ולגיל של ילדיכם על חתיכות הנייר שיצרתם – תרגיל אחד לכל פיסת נייר. מומלץ שתשלבו בין שאלות על פעולות חיבור, חיסור, חילוק, כפל ואף פעולות מורכבות מכך.
2. הניחו את חתיכות הנייר על הרצפה בבית בטורים מתמשכים, וצרו טורים מקבילים כמספר הילדים המשתתפים.
3. בקשו מן הילדים לעמוד בתחילת טור הניירות ולפתור את התרגיל הראשון שמופיע בו. רק לאחר שתאשרו להם כי התשובה שלהם נכונה, יוכלו לדרוך על פיסת הנייר בו הופיע התרגיל, ולהתקדם הלאה לפתרון הבא.
4. שילוב של צמד ילדים או שלישייה יגרום למשתתפים לנוע ולענות במהירות רבה יותר, במטרה להגיע לסוף טור התרגילים ולנצח בהתלהבות.
איך משחקים?
1. בקשו מילדכם לחשוב על מספר בין 1-100, ולשמור אותו בסוד.
2. כדי לגלות את המספר שילדכם בחר, הפנו אליו שאלות בסגנון הבא:
3. הקפידו שלא לשאול שאלות נקודתיות כמו "האם המספר הוא 57"? או "האם המספר קטן מ-50 וגדול מ-45"? מפני ששאלות שכאלו חושפות את התשובה מהר מדי, ואינן הוגנות.
4. ברגע בו החלטתם על מספר אפשרי, הכריזו על התשובה שלכם וגלו האם צדקתם.
כתוב תגובה
תוכן התגובה:
שם מלא: