maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

קוביות שוקולד נימוחות מ-4 מרכיבים בלבד!

כשצץ בנו חשק עז למשהו מתוק, הדבר הפשוט ביותר שנעדיף לעשות הוא לגשת לארון החטיפים, לפתוח אריזת קוביות שוקולד, לחטוף 2-3 קוביות ולהתענג. משפט זה היה נכון רק עד לרגע זה, משום שהיום אתם תלמדו כיצד להכין את קוביות השוקולד המושלמות והבריאות ביותר תוך פחות משעה, ואין ספק שברגע שתטעמו אותן כבר לא תוכלו לחזור לאכול את השוקולד שניתן למצוא בחנויות. הפשילו שרוולים, הכינו את המרכיבים והתכוננו לטעום את קוביות השוקולד הבריאות ביותר שאי פעם טעמתם!
 
מתכון קוביות שוקולד
 

קצת מידע על המרכיבים:

בשביל המתכון הבא תזדקקו רק ל-4 מרכיבים בלבד: שמן קוקוס, אבקת קקאו, דבש ותמצית וניל. 
 

1. שמן קוקוס

שמן הקוקוס הוא אחד המקורות הטבעיים העשירים ביותר בשומן רווי, שמרכיב 91% ממנו. בניגוד לשומנים אחרים, שומן רווי קל יותר לעיכול ולא מאוחסן במאגרי השומן בגוף, ובנוסף הוא אנטי-מיקרוביאלי ומעובד ישירות בכבד, כלומר הוא הופך לאנרגיה שזמינה לגוף באופן מידי לאחר צריכתו.
מתכון קוביות שוקולד

2. אבקת קקאו

בקקאו יש חומר שנקרא פנתילאמין, שהוא מוליך עצבי שנמצא גם במוחנו ועוזר לשפר את מצב הרוח שלנו ולמנוע דיכאון. יש לו גם את היכולת לחזק את פעילותם של האנדרופינים, אשר גם הם מסייעים בשיפור מצב הרוח וכן בשיכוך כאבים.
מתכון קוביות שוקולד

3. דבש

לא תמצאו בכל הטבע מזון סטרילי יותר מהדבש, אשר מומלץ לצריכה עבור אנשים שרגישים למחלות שונות. הוא אנטי-מיקרוביאלי ומכיל ויטמינים מקבוצות B ו-C, אשר עוזרים לחזק את המערכת החיסונית. בנוסף, בכפית דבש יש רק 25-30 קלוריות, שזה 25% פחות מכמות הקלוריות שתמצאו בכפית סוכר.
מתכון קוביות שוקולד
 

4. תמצית וניל

תמצית וניל טבעית מכילה מספר רב של נוגדי חמצון, כולל כמה שייחודיים לה כמו חומצה ונילית ותרכובת בשם ונילין, שמשמשת בין היתר גם להכנת תרופות. בנוסף לאלה, תמצית וניל ידועה ביכולותיה להפחית את רמות הכולסטרול.
מתכון קוביות שוקולד
 

מתכון להכנת קוביות ''שוקולד''

כשצץ בנו חשק עז למשהו מתוק, הדבר הפשוט ביותר שנעדיף לעשות הוא לגשת לארון החטיפים, לפתוח אריזת קוביות שוקולד, לחטוף 2-3 קוביות ולהתענג. משפט זה היה נכון רק עד לרגע זה, משום שהיום אתם תלמדו כיצד להכין את קוביות השוקולד המושלמות והבריאות ביותר תוך פחות משעה, ואין ספק שברגע שתטעמו אותן כבר לא תוכלו לחזור לאכול את השוקולד שניתן למצוא בחנויות. הפשילו שרוולים, הכינו את המרכיבים והתכוננו לטעום את קוביות השוקולד הבריאות ביותר שאי פעם טעמתם!

 

בשביל המתכון הבא תזדקקו רק ל-4 מרכיבים בלבד: שמן קוקוס, אבקת קקאו, דבש ותמצית וניל.

 

 

זמן הכנה: 7 דקות
כמות סועדים: 10
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לקוביות שוקולד בריאות:
שמן קוקוס - ½ כוס
אבקת קקאו - ½ כוס
דבש - 3 כפות
תמצית וניל - ½ כפית
אופן הכנת הקוביות שוקולד בריאות:
  1. המיסו את שמן הקוקוס בסיר על אש נמוכה-בינונית.
  2. הוסיפו למחבת את אבקת הקקאו ותמצית הווניל והסירו את הסיר מהאש. ערבבו את הכל עד שהמרכיבים מתאחדים.
  3. תנו לתערובת להתקרר על מנת שתתגבש, למשך 20-30 דקות.
  4. הוסיפו לתערובת את הדבש ובחשו אותה היטב.
  5. העבירו את התערובת אל תוך מגש קרח, ומלאו כל גומה בשכבה דקה ממנה. כעת הכניסו את מקש הקרח למקרר למשך שעה אחת.
טיפ השף:
* תוכלו להוסיף לקוביות השוקולד כל טעם שיתחשק לכם בעזרת גרידת לימון, חמאת בוטנים, גריסי קוקוס, אגוזים קצוצים, פלפל קאיין או כל דבר אחר שיתחשק לכם. כדי לעשות זאת, הוסיפו את המרכיב הרצוי בזמן שאתם מוסיפים את הדבש (שלב 4).
* ניתן להחליף את שמן הקוקוס בחמאת קקאו כדי ליצור מרקם יותר קרמי, ואת הדבש בסירופ מייפל, אולם מומלץ לדבוק ברכיבים המקוריים והבריאים יותר.
* תוכלו להוסיף קמצוץ קטנטן של מלח למתכון כדי לחזק את טעמן המתוק של קוביות השוקולד.
מומלץ לשמור את קוביות השוקולד במקרר או במקפיא.
מקור: דורית פ.
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: