print header

10 טיפים לשיווק יעיל שמשיג יותר תוצאות ומביא יותר מכירות

אתם בטח מכירים את זה – המרוץ האינסופי אחרי מקסום מחזור המכירות שתופס אתכם בכל פעם מחדש וגורם לכם לשבור את הראש – הכל כדי להבין איך למכור טוב יותר את המוצרים שלכם. בין אם מדובר במוצרים שנמצאים על גבי מדף הסופר, בית המרקחת, חנות המשקאות, המעדנייה או בחנות המקוונת באינטרנט – מה שחשוב זה למכור, וכמה שיותר. קבלו את הטיפים שיעזרו לכם לקדם את המוצרים שלכם ולמכור הרבה יותר!

טיפים לשיווק ומכירה טובים יותר: תגית שעליה כתובה המילה "SALE"
1. הכירו את קהל היעד שלכם

כדי להציג את המוצרים שלכם נכון, אתם חייבים קודם כל להכיר את קהל היעד שלכם, ולמקד אותו. בשפה המקצועית זה נקרא 'לפלח את השוק', והכוונה היא למקד את המאפיינים של הלקוחות הפוטנציאליים לחברה או למוצר מסוים, באמצעות קריטריונים כמו גיל, מגדר, שכבה סוציו-אקונומית, מקום מגורים וכן הלאה. זה יעזור לכם להבליט את היתרונות הרלוונטיים של המוצר, שיהיו אטרקטיביים למעגל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

טיפים לשיווק ומכירה טובים יותר: איור של חץ פוגע במטרה


2. הגדירו את צרכיהם של הלקוחות

לקוחות קונים יותר מוצרים שמותאמים באופן מדויק לצרכים שלהם, וזו בדיוק הסיבה שאתם חייבים לברר ולאסוף מידע נוסף אודות הצרכים הללו. סקר צרכנים, שימור הקשר עם הלקוחות תוך בירור צרכים, והעדפות ואיסוף מידע באתר החברה – הם דוגמאות לדרכים באמצעותן תוכלו להבין טוב יותר למה זקוקים הלקוחות שלכם. בנוסף, אם תבינו באופן מדויק וממוקד יותר את צרכי השוק – תוכלו לקלוע אליהם ולהרחיב את מעגל הלקוחות שלכם.

3. תנו ללקוח שלכם אפשרות בחירה

לקוחות תמיד יעדיפו לבחור בין מספר אפשרויות, על פני הצטמצמות לאופציה אחת בלבד. לכן, אם אכן יש לכם מספר מוצרים שעונים על אותו צורך של קהל היעד – חשוב להציגם זה לצד זה על גבי המדף. אותו עיקרון נכון גם כשמדובר בהצגת מוצרים בקטלוג המצולם, באתרי מכירה ובחנויות וירטואליות – הצבת מספר מוצרים אופציונאליים זה לצד זה יכולה לסייע להזנקת המכירות.

4. אמינות מעל הכל

כל בעל עסק שהספיק לצבור מעט ניסיון, יודע שלקוחות לא אוהבים שמורחים אותם, ושמי שמנסה לרמות את הלקוח משלם בסופו של דבר את המחיר. לכן היזהרו מהבטחות ללא כיסוי, הימנעו מלומר ש"תעשו מחיר" אם אתם לא מתכוונים להפחית בפועל מעלות המוצר שאתם מוכרים, והקפידו לעמוד במילה שלכם. הלקוחות שלכם יעריכו זאת, וזה מה שיכול להפוך אותם לקבועים ואף נאמנים למותג שלכם.

5. הציגו את המחיר כראוי

רגע הצגת המחיר הוא שלב משמעותי בחוויית הרכישה, ולכן חשוב להתייחס אליו בהתאם. אם אתם מציגים את המחיר פנים מול פנים או טלפונית, חשוב שתימנעו מלומר 'אבל' אחרי שהצגתם ללקוח את המחיר, על מנת שלא לתת לו תחושה אמביוולנטית. אם המחיר מוצג על גבי המדף או בחנות המקוונת באתר שלכם – דאגו לתצוגה מכובדת וברורה, ובמידת האפשר הנגישו מידע לגבי הנחות או מבצעים באופן גלוי ומובלט.

טיפים לשיווק ומכירה טובים יותר: טיקטים של הנחות

 

6. דאגו להיות זמינים

אם דאגתם לשפע של מוצרים איכותיים על המדפים של החנות שלכם או של הרשתות שמוכרות את התוצרת שלכם, אבל המקום סגור דווקא בשעות שיא הביקוש, אז לא עשיתם כלום! אותו דבר נכון לגבי חנות מקוונת, שאמנם פתוחה תמיד – אבל כדי להיות זמינה לרכישות, חייבת להיות ידידותית למשתמש ונוחה לתפעול, וכן לכלול פרטי יצירת קשר זמינים בנראות בולטת. בסוף הכל מתנקז לרגע בו הלקוח יבצע החלטה לרכוש, ואז חשוב שיהיה לו נוח וקל לבצע את הרכישה באופן מידי.  

7. העדיפו תמיד שיווק חיובי

לקוחות לא אוהבים גישה קטנונית והשמצות למתחרים, נקודה. עדיף תמיד לבחור בשיווק חיובי, כזה שמבליט את יתרונותיהם של המוצרים שלכם, על פני הבלטת חסרונות המתחרים. אם הצגת המוצר שלכם מתמקדת בחסרונות מוצריהן של חברות מתחרות – עלולה להיווצר אווירה עכורה שתשאיר רושם שלילי על הלקוח הפוטנציאלי שלכם. זכרו שבסופו של דבר, הלקוחות שלכם יבחרו בכם בגלל מה שיש לכם להציע, ולא בגלל מה שאין לאחרים.

8. מיצוב, בידול ומיתוג

חשוב לטעון את הלוגו, אריזות המוצר והפרסומים אודותיו בערכים ובהקשרים רגשיים וחווייתיים שרלוונטיים לקהל היעד. מה שיותר יפה בעיניכם לא בהכרח יהיה אטרקטיבי לקהל היעד שלכם, ואם אתם רוצים למכור יותר – השקיעו מחשבה במה שמבדל את החברה והמוצרים וממצב אותם כאטרקטיביים בתחומם. אל תתפשרו על בית דפוס שרק מדפיס את המוצרים והעלונים שלכם, תוכלו להגיע למיתוג נכון ולתוצאות הרבה יותר טובות בעזרתם של אנשי מכירות מצטיינים שחוברים לגרפיקאים מוכשרים.

טיפים לשיווק ומכירה טובים יותר: אנשים יושבים סביב שולחן ועוסקים במכשירים הניידים שלהם

 

9. השקיעו באריזה ממותגת ומעוצבת

אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני – הכלל הזה נכון במיוחד כשמדובר במוצרים המוצעים למכירה, בין אם על מדף בחנות או באתר המכירות באינטרנט. לירון בן יאיר, מנכ"ל חברת 'ש.ע.ל – הדפסות', ממליץ על הדפסה דיגיטלית של מדבקות בגלילים, בעיצוב ובמיתוג מקצועי, עם גימיקים שיוסיפו לנראות ולבולטות של האריזה. חיתוך צורני של המדבקה, למינציה איכותית, גימור לכה-משי ייחודי והטבעה מוזהבת – הם דוגמאות לדרכים בהן ניתן ליצור אריזה מושקעת ואטרקטיבית.

טיפים לשיווק ומכירה טובים יותר: דוגמה לאריזות ממותגות בעיצובה של חברת 'ש.ע.ל – הדפסות איכות בע"מ'

 

10. אל תהיו שיווקיים מדי

'שיווק בלתי שיווקי', בדומה לאל-סבון או קפה נטול קפאין, מתייחס לשימוש מעודן יותר, במקרה זה באסטרטגיות השיווקיות, כזה שנמנע מלהמאיס את עצמו על הלקוח. רוצים לקדם מוצר באתר המכירות שלכם? העלו פוסטים ובהם המלצות של לקוחות קיימים, או תמונה שמייצרת הקשר רגשי חיובי וטובה יותר מאלף מילים. באותו האופן, אם אתם מעוניינים בהרחבת מחזור המכירות של מוצרי מדף ניתן ליצור פרסום שממצב אותם באופן תדמיתי הקורץ לקהל היעד.

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
המשך עם: Google
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
המשך עם: Google
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.