maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

העתיד החשמלי - תמונות ראשונות

אורך הגרסה החשמלית של הפלואנס הוא 4.75 מ', ארוכה ב-13 ס"מ מבת דודתה שאינה חשמלית וזאת על מנת לאפשר מקום לסוללות מאחורי המושבים האחוריים. קווי המותן של הרכב שונו על מנת לשמור על אותו האיזון הכללי ולשמר צורה זורמת  תוך כדי הקפדה שהחלק האחורי לא יראה כסרח עודף כמו בתוצרים אחרים של המפעל הטורקי (רנו סימבול).

כמו במכוניות היברידיות ושאר רכבים עם קונוטציות סביבתיות גם בפלואנס נעשה שימוש נרחב בצללית כחלחלה שמופיעה בלוגו של רנו, בתי מנורות הערפל, כונס האויר העליון ועוד ועוד.

ניתן להשיג את המכונית במספר צבעים, לרבות כחול חשמלי (EV Blue) צבע חדש ומיוחד למכוניות החשמליות מבית רנו.

החלק המעניין ביותר היא כמובן יחידת ההנעה החשמלית: מנוע סלילי המחובר לגלגלים בעזרת הנעה ישירה ללא תיבת הילוכים שיפיק 95 כ"ס ו23 קג"מ כשעל אספקת הכוח אחראית סוללת ליתיום מיוחדת המסוגלת להעניק טווח נסיעה של כ- 160 ק"מ בין טעינות / החלפה.

הפלואנס החשמלית לא קלה ושוקלת מעל ל1500 ק"ג, נתוני האצות לא פורסמו אך דווח שהמהירות הסופית תעמוד על 135 קמ"ש מוגבלי מחשב.

העיצוב הפנימי של הפלואנס ZE מבוסס על הגרסה הלא חשמלית, את מקומו של מד הסל"ד מחליף מכוון המציג את הנתונים ביחס לטווח הנסיעה ויתרת האנרגיה בסוללה. הגימור הדקורטיבי של לוח השעונים מציג צבע ייחודי לדגם, בעוד שהקונסולה המרכזית מציגה את האפשרויות: קדימה, אחורה, סרק וחניה.

הפלואנס ZE של רנו כולל גם מגוון רחב של טכנולוגיות שימושיות, כגון מערכת ניווט Carminat TomTom מובנית, טלפוניית Bluetooth ובקרת אקלים אוטומטית לשני אזורים, וכן הפעלה אוטומטית של מנורות ומגבי שמשות.

רנו פלואנס ZE אמורה להיות הוכחה נוסעת ראשונית לכך שמכוניות חשמליות אינן חייבות להיות רק כלי רכב עירוניים קטנים, צרים ולא נוחים בעלי יכולת נסיעה מוגבלת.
אין ספק, לא מעט מונח על כתפיה של החשמלית של רנו, שהוצגה היום באופן רשמי, במיוחד בהקשר לשוק הישראלי. נחיתה מוצלחת בארץ, נטולת מחלות ילדות ותקלות, תהווה דחיפה משמעותית בדרך לביסוס מיזם בטר פלייס כאופציה ממשית לשינוי מפת התחבורה בארץ.

מצד שני, במקרה של מחלות ילדות רבות בתחילת הדרך יהיה קשה לרכוש את אמון הציבור בהמשך.
 
מקור: מוטוקאר
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: