print header

5 דברים שכדאי לעשות כדי להגדיל את קהל הלקוחות של העסק

פתחתם עסק חדש? מזל טוב! אבל בואו נודה באמת – לפתוח עסק זה רק הצעד הראשון בדרך להצלחה. השלב הבא, והלא פחות חשוב, הוא לדאוג שהעסק שלכם יגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים. בעידן הדיגיטלי שבו אנחנו חיים, יש שפע של כלים שיכולים לעזור לכם לעשות זאת, ורובם אפילו זמינים בחינם. אז איך תוודאו שהעסק שלכם בולט בשטח, מגיע לקהל היעד הנכון ומתחיל לצמוח? הנה 5 צעדים פשוטים שיעזרו לכם לבנות נוכחות דיגיטלית מרשימה ולהגדיל את מעגל הלקוחות שלכם בלי שום עזרה מאף אחד אחר.
 

1. פתיחת דף עסקי בגוגל

מי שלא קיים בגוגל, אפשר לומר שהוא לא באמת קיים. היום גוגל משמש כמו דפי זהב, ואם אתם רוצים שימצאו אתכם ושתהיה לכם נוכחות אמיתית ברשת, אתם צריכים להבליט את העסק שלכם בעזרת דף עסקי בגוגל. זה חינמי לחלוטין, זה מאפשר ללקוחות פוטנציאלים להיחשף אליכם בקלות רבה יותר דרך חיפוש בגוגל ובמפות, ואתם יכולים לעדכן בעזרתו את הלקוחות שלכם בנוגע לשעות הפעילות שלכם, כמו גם להציג תמונות במידת הרצון והצורך. זה למעשה הרושם הראשוני שתיצרו בעיניי כל מי שיחפש את שם העסק שלכם, אז בואו נלמד איך עושים את זה.
 
דבר ראשון לחצו כאן כדי להיכנס לדף פרופיל העסק בגוגל. אם מעולם לא פתחתם פרופיל לעסק שלכם, לחצו על הכפתור "לניהול הדף העסקי".
איך להגדיל את קהל הלקוחות של העסק: ניהול הדף העסקי בגוגל
כעת תתחילו להכין לעצמכם דף עסקי – בדיוק כמו זה שאתם רואים בצד דף החיפוש בגוגל כשאתם מחפשים עסקים אחרים. רשמו את שם העסק, בחרו את סוג העסק שלכם, הגדירו את הקטגוריה העסקית, האזור שבו אתם מספקים שירות (למשל העיר שלכם או "ישראל" אם העסק מספק שירותים בפריסה ארצית רחבה) ופרטי יצירת קשר (טלפון ואתר אם יש לכם – נדאג גם לזה בסעיפים הבאים).
 
אחרי שתסיימו עם כל זה, תוכלו כעת או בשלב מאוחר יותר לעדכן כתובת למשלוח דואר, את השירותים שאתם מספקים, שעות הפעילות של העסק, תיאור כללי, תמונות והתאמה אישית של הפרופיל (כתובת מייל, דומיין מותאם אישית ועוד). שימו לב גם שאולי קיבלתם בחינם מגוגל שובר לפרסום, ותוכלו כבר עכשיו לנצל אותו ולהשתמש בו. בכל אחד מהסעיפים האלה תוכלו לבחור ב"דלג" כדי לעשות זאת מאוחר יותר. 
לסיום, תצטרכו לאמת את העסק שלכם על ידי לחיצה על האפשרות "אימות" בדף שתגיעו אליו, ולאחר שתעשו זאת העסק שלכם יהיה חשוף ללקוחות בגוגל, בדיוק כפי שהגדרתם אותו.
איך להגדיל את קהל הלקוחות של העסק: אימות הדף העסקי בגוגל

2. שימוש באפליקציית וואטסאפ ביזנס

היום כולם משתמשים בוואטסאפ, ואם אתם משתמשים בוואטסאפ לשמירה על קשר עם הלקוחות שלכם, מומלץ שתשתדרגו לגרסת וואטסאפ ביזנס. זוהי למעשה גרסה חינמית של האפליקציה שמיועדת לעסקים, אשר כוללת מספר אפשרויות שלא תמצאו באפליקציה הרגילה ושיעזרו לכם לשמור על קשר עם קהל הלקוחות שלכם ולהציג בפניהם את השירותים שאתם מספקים. כדי להתחיל, הורידו את האפליקציה לאנדרואיד או לאייפון.

יצירת קטלוג מוצרים

אם יש לכם מוצרים שאתם מוכרים או מציעים ללקוחות ורוצים לחשוף אותם אליהם על ידי תמונות ומחירים, תוכלו לעשות זאת על ידי יצירת קטלוג. היכנסו להגדרות, בחרו בהגדרות העסק, ובחרו בקטלוג. לחצו על כפתור הוספת מוצרים או שירותים בתחתית המסך, לחצו על כפתור הפלוס להוספת תמונה למוצר, וכתבו גם שם ותיאור קצר, כולל מחיר אם תרצו וקישור למוצר אם הוא קיים באתר שלכם. כעת, כשתתכתבו עם לקוח, תוכלו ללחוץ על כפתור הוספת הקובץ ולבחור במוצרים ישירות מהקטלוג שלכם כדי להציג אותם. 

יצירת קישור קצר

תוכלו להכין קישור קצר שיפנה לקוחות ישירות לצ'ט הוואטסאפ איתכם, אותו תוכלו לפרסם באתר או בדף העסקי שלכם בגוגל. ליצירת קישור קצר לחצו על כפתור ההגדרות, ושם על "כלים עסקיים". לחצו על "קישור קצר" ויסופק לכם קישור שתוכלו לשתף עם הלקוחות.

כלים לשליחת הודעות

תוכלו ליצור לעצמכם תבניות לשליחת הודעות כדי להכין מראש משפטי מפתח שתרצו לשלוח ללקוחות. למשל הודעות פתיחה אוטומטיות כדי להתחיל שיחה עם לקוחות חדשים, הודעות "לא זמין/ה" כדי לאפשר ללקוחות לדעת מתי תחזרו לפעילות, או תגובות מהירות לשאלות נפוצות שיהיו זמינות לכם בלחיצת כפתור מהירה. 

  • כדי ליצור הודעת פתיחה – לחצו על תפריט ההגדות, בחרו ב"כלים עסקיים" ולאחר מכן על "הודעת פתיחה". הפעילו את האפשרות, הקלידו את ההודעה ואשרו. באפשרות הנמענים תוכלו לסמן למי תישלח ההודעה – כולם, אנשים שלא שמורים ברשימת אנשי הקשר שלכם, כולם חוץ מאנשי קשר מסוימים או רק ללקוחות מסוימים. 
  • כדי להגדיר הודעת "לא זמין/ה" – לחצו על כפתור התפריט, בחרו ב"כלים עסקיים" ובחרו באפשרות "הודעת 'העסק סגור כרגע'. הפעילו את האפשרות, הקלידו הודעה ובחרו את מועד שליחת ההודעה: תמיד (בכל שעה), מותאם אישית (במהלך שעות מוגדרות) או מחוץ לשעות הפעילות (אם הגדרתם שעות פעילות בפרופיל העסקי באפליקציה). גם כאן תוכלו לבחור נמענים.
  • כדי להגדיר תגובות מהירות – לחצו על כפתור התפריט, בחרו ב"כלים עסקיים" ולחצו על "תגובות מהירות". הקישו על צירוף, כתבו הודעה, ולחצו על "קיצור דרך" כדי להוסיף לעצמכם כפתור ללחיצה מהירה לשליחת התגובה.

3. הקמת אתר בסיסי

לרוב העסקים כיום אין חנות פיזית, אלא נוכחות דיגיטלית, ואם הדף העסקי שלכם בגוגל הוא כמו הרישום שלכם בדפי זהב, האתר שלכם הוא כמו החנות הפיזית שאמורה הייתה להיות לכם. יש שלל דרכים לפתוח אתרים, אך רובן מצריכות עבודה של מתכנת, מעצב גרפי ועוד, אך לא חייב לשלם לאף אחד כדי לעשות את זה. יש פלטפורמות שמאפשרות לפתוח אתר בחינם, כשאחת הידועות והמומלצות שבהן היא Wix, בה לא רק ניתן לפתוח אתר בחינם, אלא גם לעצב אותו בקלות ובנוחות, ובעזרת בינה מלאכותית שעושה עבורכם את רוב העבודה הקשה.
 
כדי לפתוח אתר בוויקס, לחצו כאן ולאחר מכן על האפשרות Get Started. צרו לעצמכם חשבון או התחברו דרך גוגל או פייסבוק, ובעמוד שתגיעו אליו תוכלו ללחוץ על Create New Site כדי ליצור את האתר החדש שלכם. 
איך להגדיל את קהל הלקוחות של העסק: פתיחת אתר בוויקס
איך להגדיל את קהל הלקוחות של העסק: פתיחת אתר
מיד תופיע בפניכם הודעה שתשאל אתכם האם אתם רוצים להשתמש באינטליגנציה מלאכותית לעדכון פרופיל האתר שלכם. אם כן, לחצו על Start Chat, ואם לא, לחצו על Set up without Chat. שימו לב שעל אף שהשיחה תתחיל באנגלית, תוכלו לתקשר עם הבינה המלאכותית גם בעברית, פשוט כתבו "בוא נדבר בעברית" או כל ניסוח דומה, והבינה המלאכותית תשאל אתכם שאלות שיעזרו לה להבין מה הצרכים שלכם וכיצד היא יכולה לעזור לכם לאפיין את האתר שלכם. לאורך השיחה תוכלו לראות מצד ימין של המסך כיצד המידע על העסק שלכם מתעדכן בעזרתה. בסיום תקבלו הודעה באנגלית, שבה כל שעליכם לעשות זה ללחוץ על Go to Dashboard, ותגיעו לעמוד עריכת האתר שלכם.
 
כאן תוכלו להתחיל את הצעדים הראשונים שלכם:
  • Create Blog Post – כתיבת הפוסט הראשון של הבלוג שלכם.
  • Design Site – עיצוב האתר שלכם.
  • Get Started – שיפור הנראות של האתר בגוגל ואת האפשרות שיופיע בתוצאות החיפוש הרלוונטיות.
איך להגדיל את קהל הלקוחות של העסק:
שימו לב שגם בכל אחת מהאפשרויות האלה תוכלו להיעזר בבינה מלאכותית כדי להשלים את המשימה, ואם אתם לא יודעים אנגלית ומסתבכים במציאתה, פשוט חפשו את האפשרות שרשום בה AI.
איך להגדיל את קהל הלקוחות של העסק: שימוש בבינה מלאכותית לעיצוב האתר בוויקס.
אם בחרתם באפשרות Design Site ונעזרתם בבינה המלאכותית, תוך מספר שניות היא תיצור עבורכם עיצוב, אותו תוכלו לראות מצד ימין של המסך. תוכלו לבקש ממנה לערוך את העיצוב מחדש (Regenerate Design), לשנות במעט את העיצוב הקיים (Tweak Design) או שתוכלו לאשר את העיצוב (Continue with this Design)
 
איך להגדיל את קהל הלקוחות של העסק:
 
כמובן שיש גבול לרמה שבה הבינה המלאכותית תוכל לעזור לכם, למשל תצטרכו לכתוב את התכנים בעברית בעצמכם מכיוון שהיא תכתוב לכם באנגלית, ותצטרכו להעלות בעצמכם תכנים ותמונות, אך השבלונה שתהיה לכם תאפשר לכם לעשות זאת בקלות ובמהירות, תוך מינימום השקעה. אם אתם רוצים להיעזר בבינה מלאכותית גם לכתיבת תכנים ויצירת תמונות, לחצו כאן ולמדו כיצד להשתמש בכלים החינמיים השונים שזמינים כיום.

4. הקמת רשימת תפוצה בג'ימייל

רשימת תפוצה היא רשימה של לקוחות שיקבלו מיילים מכם בלחיצת כפתור, בין אם אלו הצעות שיווקיות שתרצו לשלוח ובין אם זה ניוזלטר שאתם מתכננים לשחרר. לשם כך עליכם לקבל את כתובת המייל של הלקוחות שלכם, ולאחר מכן תוכלו לייצר רשימת תפוצה בג'ימייל די בקלות, וכל שעליכם לעשות זה לעקוב אחרי הצעדים הבאים:
  • לחצו על כפתור 9 הנקודות שבפינה השמאלית העליונה של העמוד ובחרו באפשרות "אנשי קשר".
איך להגדיל את קהל הלקוחות של העסק: אנשי קשר בג'ימייל
  • לחצו על כפתור הפלוס לצד "תווית", תנו לה שם ולחצו על "שמירה".
איך להגדיל את קהל הלקוחות של העסק: יצירת תווית בג'ימייל
  • בחרו את הכתובות שתרצו לצרף לרשימה ולאחר מכן על סימן התווית שמעל לרשימת הכתובות, בחרו את התווית שיצרתם ולחצו על "החלה".
איך להגדיל את קהל הלקוחות של העסק: הוספת אנשים לרשימת תפוצה
כעת כשתצרו מייל חדש בג'ימייל תוכלו לרשום את שם הקבוצה בשורת כתובת מייל הנמען, ורשימת המיילים תתעדכן אוטומטית. כל שנותר לעשות זה לשלוח את המייל.

5. הגדרת התראות גוגל לאזכורים של העסק 

אם ביצעתם את כל הצעדים שהמלצנו עליהם עד עכשיו, לעסק שלכם כבר יהיה פוטנציאל חשיפה גבוה יותר והוא יראה מקצועי יותר, אך יש עוד צעד אחד קטן שמומלץ לבצע כדי לוודא זאת ולגלות האם כל העבודה הזו אכן השתלמה, והוא הגדרת התראות מגוגל על אזכורים של העסק שלכם. ההתראות האלה יוכלו ליידע אתכם כשלקוחות מעלים תמונות או כותבים ביקורות או שאלות בפרופיל העסקי שלכם, ותקבלו גם עדכונים והצעות מגוגל לשדרוג הדף העסקי שלכם. 
 
כדי להפעיל את האפשרות הזו היכנסו לדף העסקי שלכםלחצו על כפתור 3 הנקודות, ולאחר מכן על "התראות"
איך להגדיל את קהל הלקוחות של העסק: הגדרות להתראות
ודאו שכל האפשרויות הרצויות עבורכם מופעלות, וזה הכול.
 
לסיכום
כל האפשרויות שהצגנו כאן לפניכם הן אמנם לא חובה לניהול עסק, אך הן כן נדרשות לניהול עסק מוצלח ומשגשג. ככל שהעסק שלכם יגדל, הן יסייעו לכם לייעל תהליכים, להמשיך לצמוח, להיחשף בפני לקוחות חדשים ולהפוך מעסק קטן וצנוע לעסק גדול ומוכר. אם המדריך הזה עזר לכם, או אם אתם מכירים אנשים שמנהלים עסק משלהם, שתפו איתם את הטיפים האלה ועזרו להם להצליח גם כן.
 
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.