print header

מה לעשות כשפורצים לחשבון שלכם בפלטפורמות הרשת השונות

אנחנו רוצים להאמין שהעולם שלנו מלא באנשים טובים שרק רוצים לעשות טוב לאחרים, אך לצערנו לא חסרים כאלה גם כאלה עם מטרות זדוניות שמנסים לעשות רווח על חשבון אחרים. לכן בכל רגע נתון האקר יכול לפרוץ לחשבון שלכם בפלטפורמות הרשת השונות, להשתלט עליו ולעשות מה שהוא רוצה איתו. שם הוא יכול למצוא מידע רגיש מאוד, אולי אפילו כזה שכולל את פרטי האשראי שלכם או מידע אישי שנוגע אליכם, והוא יכול גם להשתמש בחשבון שלכם כדי לנסות לפרוץ לחשבונות של החברים שלכם על ידי כך שיתחזה אליכם. אז מה לעשות ברגע שבו אתם חושדים שפרצו לכם לחשבון או אפילו מזהים את זה בברור? דבר ראשון הישארו רגועים, עקבו אחרי הטיפים הבאים, ולאחר מכן נסביר לכם מה לעשות באופן פרטני בהתאם לחשבון שאליו פרצו.
 

פרצו לי לחשבון – טיפים כלליים

  • שינוי סיסמה: אם אתם חושדים שאדם אחר גילה את הסיסמה שלכם ויכול כעת להיכנס לחשבון שלכם בעזרתה, שנו מיד את הסיסמה, ומומלץ שתעשו זאת גם בכל אתר, פלטפורמה ושירות אחר שייתכן כי השתמשתם בהם באותם שם משתמש, כתובת אימייל או סיסמה.

  • הגדרת אימות דו-שלבי: אם לא עשיתם זאת קודם לכן, עכשיו זה הזמן. אימות דו-שלבי מספק שכבת אבטחה נוספת שדורשת שיטת הזדהות אחרת פרט לסיסמה על מנת שניתן יהיה לגשת לחשבון.

  • בדיקת הפעילות בחשבון: בדקו את הפעילות שנעשתה לאחרונה בחשבון והאם אכן נעשו פעולות שלא אתם ביצעתם. ודאו גם שלא נעשו שינויים בהגדרות האבטחה שבחשבון שלכם או בפרטי החשבון.

  • יצירת קשר עם שירות הלקוחות: לכל אתר ופלטפורמה יש מרכז תמיכה למקרים כאלה בדיוק. צרו קשר עם מרכז התמיכה ועקבו אחרי ההנחיות שתקבלו.

  • ידעו את אנשי הקשר שלכם: ידעו את כל חבריכם לפלטפורמה שייתכן כי פרצו לחשבונכם, ואמרו להם לא להגיב להודעות שהם מקבלים, לפתוח קישורים חשודים וכדומה – יתכן שינסו לפרוץ גם אליהם או שיפיצו דרך החשבון שלכם ספאם.

מה לעשות אם פרצו לחשבון שלי: פורץ משתמש במחשב

פרצו לי לפייסבוק – מה עושים?

  • שינוי סיסמה: לחצו כאן ולאחר מכן על האפשרות כיצד לשמור על חשבון מאובטח, ועקבו אחר השלבים כדי לשנות סיסמה וליצור אימות דו-שלבי.

  • דיווח לפייסבוק: אם אינכם יכולים להיכנס לחשבון שלכם, לחצו כאן כדי לדווח לפייסבוק על כך שפרצו לכם לחשבון.

  • היעזרו במייל אבטחה: אם קיבלתם הודעה למייל מהכתובת security עם הסיומת facebookmail.com@, זוהי כתובת שבה משתמשת פלטפורמת פייסבוק כדי להתריע בפניכם בנוגע לשינויים שנעשו בחשבון שלכם. פייסבוק ישאלו האם אתם ביצעתם את השינויים, ואם לא, יתכן שתהיה במייל אפשרות לאבטח את החשבון בעזרת לינק מצורף – אל תחששו ללחוץ על הלינק הזה כדי לאבטח את החשבון שלכם, ועקבו אחר השלבים שיופיעו.

  • הרשאות לאפליקציות: לחצו כאן ובדקו אילו אתרים או אפליקציות צד שלישי נראים לכם חשודים או אינכם מכירים. הסירו כל גוף צד שלישי שאין לכם צורך בו.

פרצו לי לאינסטגרם – מה עושים?

  • איפוס סיסמא: לחצו כאן כדי לאפס את הסיסמה של חשבון האינסטגרם שלכם.

  • הפעלת אימות דו-שלבי: לחצו כאן, בחרו את חשבון האינסטגרם שלכם, בחרו שיטה לאימות (אפליקציית אבטחה או הודעת SMS) והמשיכו לפי ההוראות.

  • דיווח לאינסטגרם: אם אין לכם גישה לחשבון האינסטגרם שלכם, לחצו כאן כדי לדווח על כך ולבקש תמיכה. בחרו באפשרות My account was hacked.

  • היעזרו במייל אבטחה: אם קיבלתם הודעה למייל מהכתובת security עם סיומת mail.instagram.com@, זוהי כתובת שבה משתמשת פלטפורמת אינסטגרם כדי להתריע בפניכם ששינו את כתובת המייל שרשומה לחשבון. יתכן שתוכלו לבטל את השינוי על ידי לחיצה על האפשרות אבטחת החשבון שלי בגוף המייל.

  • הרשאות לאפליקציות: לחצו כאן ובדקו אילו אתרים או אפליקציות צד שלישי נראים לכם חשודים או אינכם מכירים. הסירו כל גוף צד שלישי שאין לכם צורך בו.

מה לעשות אם פרצו לחשבון שלי: יד מחזיקה טאבלט ומעליו מגן עם מנעול

פרצו לי לוואטסאפ – מה עושים?

  • הזנת מספר הטלפון מחדש: היכנסו להגדרות > חשבון > שינוי מספר. אתם תקבלו קוד אימות למכשיר הנייד שלכם, אותו תצטרכו להזין, וזה אמור להוציא את הפורץ מהחשבון שלכם.

  • הגדרת אימות דו-שלבי: היכנסו להגדרות > חשבון > אימות דו שלבי. לחצו על הפעלה למטה ובחרו קוד PIN לוואטסאפ שלכם. לאחר מכן בכל פעם שיירשם מספר הטלפון באפליקציה, יהיה צריך להזין את ה-PIN.

  • שימו לב: יתכן שהפורץ כבר קבע קוד PIN במקומכם, ובמצב שכזה תצטרכו לחכות שבוע כדי לשנות את הקוד. עם זאת, אחרי שהזנתם את הטלפון מחדש ואישרתם את הודעת ה-SMS שקיבלתם, הפורץ כבר לא יהיה עם גישה לחשבון שלכם.

פרצו לי לחשבון גוגל (ג׳ימייל, יוטיוב ועוד) – מה עושים?

  • שינוי סיסמה: לחצו כאן כדי להיכנס לחשבון הגוגל שלכם, ולחצו על אבטחה בחלונית הניווט שבצד ימין. בחרו באפשרות סיסמה ושנו את הסיסמה שלכם.

  • הפעלת אימות דו-שלבי: במסך האבטחה לחצו על אימות דו-שלבי > תחילת עבודה ופעלו על פי ההוראות שיופיעו על המסך.

  • בדיקת הפעילות בחשבון: במסך האבטחה בחשבון גוגל לחצו על פעולות אחרונות שמשפיעות על אבטחת החשבון. בדקו האם קיימת פעילות חשודה, ואם אכן יש אחת כזו, לחצו עליה ואז על האפשרות לא, זה לא אני ובצעו את השלבים שיופיעו על המסך כדי לאבטח את החשבון שלכם.

  • בדיקת המכשירים שהשתמשו בחשבון: במסך האבטחה בחשבון גוגל, בחרו באפשרות ניהול מכשירים ובדקו האם יש שם מכשירים שאינכם מזהים. אם אכן יש אחד כזה, לחצו על האפשרות לא מזהה מכשיר? ובצעו את השלבים שיופיעו על המסך כדי לאבטח את החשבון שלכם.

  • אם אינכם מצליחים להיכנס לחשבון: לחצו כאן כדי להגיע לדף שחזור החשבון וענו על השאלות כמיטב יכולתכם. 

  • שימו לב: גוגל ממליצים גם לפנות לבנק שלכם ולוודא שלא קיבלו שם הוראה לפתוח חשבון או להעביר כסף. זה חשוב אם שמרתם בחשבון הגוגל שלכם פרטי בנק, כמו כרטיסי אשראי, או כל פרט אישי אחר כמו פרטי תעודת זהות, דרכון וכדומה.

מה לעשות אם פרצו לחשבון שלי: כפתור במקלדת עם ציור של מכתב ומנעול עליו

פרצו לי לטוויטר (X) – מה עושים?

  • איפוס סיסמה: לחצו כאן כדי לפנות לטוויטר ולבקש שיאפסו לכם את הסיסמה. הזינו את שם המשתמש או את כתובת המייל שלכם, ותקבלו מייל בחזרה לאיפוס הסיסמה.

  • הפעלת אימות-דו גורמי: בתפריט הצדדי בטיווטר לחצו על עוד > הגדרות ופרטיות > אבטחה והגדרות חשבון > אבטחה > אימות דו-גורמי.

  • ביטול חיבורים ליישומי צד-שלישי: לחצו כאן כדי לצפות ברשימת יישומי צד-שלישי שמקושרים לחשבון שלכם, ובטלו גישה לכל אחד שלא מוכר לכם.

  • פנייה לתמיכה: אם אינכם מצליחים להתחבר לחשבון שלכם, לחצו כאן כדי לפנות לטוויטר ולבקש תמיכה. אחרי שתזינו את כתובת המייל שמשויכת לחשבון הטוויטר שנפרץ תקבלו מידע והנחיות בנוגע למה שעליכם לעשות. כללו בבקשה לתמיכה גם את שם המשתמש שלכם ואת התאריך האחרון שבו הייתה לכם גישה לחשבון.

פרצו לי לטיקטוק – מה עושים?

  • איפוס סיסמה: לחצו על פרופיל בתחתית המסך ולאחר מכן על כפתור התפריט בחלקו העליון של המסך (3 קווים אנכיים). לחצו על הגדרות ופרטיות > חשבון > סיסמה ושנו את הסיסמה שלכם.

  • קישור החשבון למספר טלפון: כדי לספק שכבת הגנה נוספת לחשבון שלכם, תוכלו לקשר אותו למספר הטלפון שלכם. בתפריט הגדרות ופרטיות, בחרו באפשרות חשבון > פרטי חשבון > מספר טלפון והקלידו את מספר הטלפון שלכם. 

  • הסרת מכשירים חשודים: אם פרצו לכם לחשבון דרך מכשיר אחר, תוכלו לנתק אותו בעזרת האפשרות הזו. בתפריט הגדרות ופרטיות לחצו על אבטחה > המכשירים שלך והסירו כל מכשיר חשוד שאינכם מכירים על ידי לחיצה על אייקון פח האשפה שלצדו. 

מה לעשות אם פרצו לחשבון שלי: מכשירים ניידים ואיורים דיגיטליים של מנעולים

פרצו לי לנטפליקס – מה עושים? 

  • שינוי סיסמה: לחצו כאן כדי לשנות את הסיסמה שלכם בנטפליקס. 

  • איפוס סיסמה: אם אין לכם אפשרות להתחבר לחשבון, תצטרכו לאפס את הסיסמה באמצעות הודעת מייל או טקסט שתקבלו לנייד. לחצו כאן ובחרו באפשרות המועדפת עליכם. שימו לב שהאפשרות לאיפוס בעזרת הודעת טקסט תעבוד רק אם הוספתם מספר טלפון לחשבון הנטפליקס שלכם. 

  • יציאה מהחשבון במכשירים לא מוכרים: לחצו כאן כדי לנתק את כל המכשירים שמקושרים לחשבון הנטפליקס שלכם, ובכך תגרמו לפורץ לצאת מהחשבון.

 
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.