maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

איך מתמודדים עם עומס ברשת האינטרנט הביתית?

 עומס ברשת האינטרנט הביתית עלול לפגוע באיכות החיים ובמקרים מסוימים גם בתפקוד של מכשירים חיוניים. אז איך מתמודדים עם זה וכיצד מונעים זאת מראש? הנה כמה הצעות...
 
מהירות הגלישה נקבעת לפי תשתית האינטרנט והספק - התשתית אחראית על מקסימום מהירות הגלישה, בעוד הספק הוא זה שקובע את קצב העברת הנתונים. במובן מסוים, אפשר לראות את התשתית בתור הכביש – ואת הספק בתור המכונית. בכל מקרה, המטרה היא להביא את האינטרנט כמה שיותר מהר אל בתי הלקוחות ואל המכשירים השונים שמחוברים אליו. הבעיה מתחילה כאשר יש עומס ברשת האינטרנט הביתית. זה נפוץ יותר מכפי שנהוג לחשוב וכולנו מכירים את זה: שני אנשים גולשים בטלפון הנייד, הטלוויזיה שמחוברת לנטפליקס רצה ברקע ועוד כמה מכשירים מחוברים לאינטרנט באופן קבוע. במקרים של עומס, אף אחד לא זז, הנטפליקס נתקע וכולם מתוסכלים. אז מה עושים? הנה כמה פתרונות שכדאי להכיר.
 
טיפול בבעיות אינטרנט: חיבורי רשת

1. מחליפים את הנתב

נתב איכותי יכול להחליף בין תדרים באופן אוטומטי ולפזר את העומסים על רשת האינטרנט הביתית. אם הנתב ישן והגרסה שלו לא מעודכנת, לא יהיה שום סיכוי למצות את הפוטנציאל מתשתית האינטרנט ומהספק. מנגד, נתב חדש שעומד בסטנדרטים מחמירים של בקרת איכות יצליח להתמודד עם כמות גדולה יחסית של מכשירים בעת ובעונה אחת וימנע מלכתחילה את עוגמת הנפש. 
 
החלפה של הנתב גם קריטית לצורך שיפור במערך האבטחה. בחלק מהמקרים, איטיות בגלישה נובעת מתוכנות לא מורשות שרצות ברקע. בשביל להתגונן מפני התוכנות הללו, מה שעושים זה משתמשים בנתב שמשפר את היעילות של מכשירים חיוניים ושל התשתית כולה.

2. מכבים ומדליקים

יש גם פעולות בסיסיות יותר שאפשר לנסות על מנת להתמודד עם עומס ברשת האינטרנט הביתית. כך למשל כיבוי והדלקה לא זוכים לכבוד המגיע להם, בעוד ב-90% מהמקרים זה בדיוק מה שהמכשירים שלכם צריכים על מנת להתחבר לאינטרנט מחדש – והפעם במקסימום יכולת ומשאבים.
 
החיסרון של כיבוי והדלקה הוא שתצטרכו להסתדר לפחות כמה דקות בלי אינטרנט. אם בזמן הזה מחוברים לרשת מכשירים חיוניים מסוימים, נסו להשתמש במכשיר הסלולרי בתור ספק נתוני רשת ולאחר מכן החזירו אותם אל הרשת הביתית הרגילה.

3. מחליפים סיסמה 

יכול להיות שהעומס ברשת האינטרנט הביתית בכלל לא קשור אליכם. בתסריט האופטימי, השכנים שלכם התחברו בטעות אל רשת האינטרנט שעליה אתם משלמים וכך יצרו עוד יותר עומס ממה שכבר קיים. בתסריט הפסימי, יש האקרים שכרגע פרצו אל רשת האינטרנט הביתית שלכם ואף מסכנים אותה.
 
הפתרון הוא בכל מקרה להחליף סיסמה. את החלפת הסיסמה אתם יכולים לבצע באופן עצמאי דרך אתר האינטרנט של חברת התשתית, או בשיחת טלפון אל מוקד שירות הלקוחות. בהזדמנות זו, נסו גם לברר על סיבות אזוריות לתקלות. 
 
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו