maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

8 דברים שצריך לעשות כדי להמשיך הלאה אחרי מצבים קשים בחיים

  החיים מציבים אותנו בפני שלל מצבים קשים, בין אם מדובר בפרידה, כישלון, אכזבה או כל דבר אחר שעלול לגזול מאיתנו את המוטיבציה לעשייה. המצבים האלה גוררים אותנו מטה יחד עם הרגשות השליליים שמתלווים אליהם, אשר גורמים לנו להעביר את זמננו בתהיות ושאלות שלא תמיד ניתן למצוא להן תשובות. אם אתם מרגישים תקועים עכשיו בגלל מצב שכזה ולא יודעים כיצד להמשיך הלאה, הגיע הזמן לשנות את הגישה ולחזור לחיים עם כוחות מחודשים בעזרת 8 הפעולות הבאות.
 
דברים שצריך לעשות כדי להמשיך הלאה: אישה יושבת בטבע ומסתכלת לכיוון השקיעה
 

1. התאמנו בלחשוב על עצמכם בצורה חיובית

רגעים שליליים רבים בחיים גורמים לנו לעתים לחשוב על עצמנו באור שלילי. יתכן שעברתם פרידה שגרמה לכם לחשוב שמשהו בכם לא בסדר או שלא הצלחתם לעשות דבר מה שהצבתם לעצמכם כיעד, אך השינויים שיגיעו ממחשבות שליליות רק יגרמו לכם לנסות לרצות ולהרשים אחרים, ולא לקבל את עצמכם ולהשתפר באמת. במצב שכזה אתם תמשיכו להיאבק בעצמכם כל החיים, לכן עליכם להבין שאתם ראויים לאהבה, חיבה והערכה כפי שאתם, משום שאין עוד אדם כמוכם בעולם וזו הייחודיות שלכם. אל תתנו לאחרים או לעצמכם לשכנע אתכם שאתם לא מספיק טובים כפי שאתם, ורפאו את הנפש שלכם על ידי כך שתפסיקו להקטין את מי שאתם. בחרו לראות את עצמכם באור חיובי, בחרו להעניק לעצמכם רשות לספק את צרכיכם, בחרו לכבד את רגשותיכם ובחרו לאהוב את מי שאתם.

2. הזכירו לעצמכם שאתם הרבה יותר מאשר אדם שעבר משבר

כשהזמנים קשים קל מאוד לחשוב שכל החיים קשים, אך זה אף פעם לא נכון; לכולנו יש תמונה בראש בנוגע לאדם שאנחנו או לחיים שאמורים להיות לנו, וכשדברים חורגים אפילו במעט מהרעיון שיצרנו לעצמנו, אנחנו לרוב מאבדים את ההיגיון הישר ומיד הופכים לכועסים או עצובים. זכרו שאתם הרבה דברים ולא רק הזהות השברירה שאתם חווים ברגע המשבר, ושהחיים הם לא רגע אחד אלא מסע ארוך שבזכותו אנחנו לומדים ומתפתחים כל הזמן. כולנו עושים טעויות, אף אחד לא מושלם וכולם חווים רגעי קושי – זה חלק מהחיים, אך יש בהם ובכם עוד הרבה דברים טובים.
דברים שצריך לעשות כדי להמשיך הלאה: אישה יושבת על אדן החלון ומסתכלת החוצה
 

3. התחילו מחדש כשצריך

יותר מדי אנשים מאמינים שלהתחיל דברים מחדש זה דבר רע שיש להימנע ממנו, אך זה מה שמונע מהם את האפשרות להתפתח ולהתחשל. אם אתם מרגישים שהגעתם למבוי סתום, עליכם לחזור אחורה כדי לצאת ממנו, ויש הבדל עצום בין לוותר לבין להתחיל מחדש. לא משנה אם מדובר במערכת יחסים חדשה, מסלול תעסוקתי חדש או פשוט ניסיון לצאת מחדש לחיים שנראה כי "נגמרו", עליכם להתחיל שוב מנקודת האפס ולהמשיך משם עם כל הידע שצברתם עד כה. השתמשו במילים "מעתה ואילך..." והבטיחו לעצמכם מה תעשו אם תיתקלו שוב במצב ששבר אתכם.

4. שחררו את מה שאתם לא צריכים

בסופו של יום, כולנו משחררים דברים מסוימים שנאחזנו בהם זמן רב, בין שמדובר באידיאלים לא הגיוניים שהיו לנו בראש ובין שמדובר בחלומות ילדות שנראים לנו כיום לא מציאותיים. אט אט אנחנו לומדים במהלך החיים שאי אפשר לקבל את כל מה שאנחנו רוצים משום שאנחנו לא שולטים בכל דבר שקורה לנו, אך כשאנו משחררים אותם אנחנו עוזרים לעצמנו לנצל את מה שכן יש לנו בדרך הטובה ביותר. אם כן, מתי עלינו לשחרר ולהתפשר ומתי עלינו להילחם על מה שאנחנו רוצים ומאמינים? אין תשובה שתענה על זה, אך אפשר לשאול שאלה אחרת שתעזור לכם לדעת: "האם אני באמת צריך/ה את זה, או שאני פשוט רוצה את זה?" היכולת להבדיל בין רצונות וצרכים היא חיונית מאוד לחיים טובים, לכן זכרו – אל תשחררו את הדברים שאתם צריכים בחיים, אך היו גמישים בנוגע לדברים שאתם פשוט רוצים, אתם יכולים לחיות בסדר גם בלעדיהם.
דברים שצריך לעשות כדי להמשיך הלאה: איש מוקף בחשיכה ומחזיק את פניו בידיו

5. קבלו את אי הנוחות שקיימת בכם והתמודדו איתה נכון

אי נוחות היא סוג של כאב שאינו חזק מדי; למשל, אימון גופני עלול לגרום לאי נוחות עבור אנשים מסוימים ולכן הם לא עושים אותו, וכך גם אכילה בריאה או פשוט האפשרות להגיד "לא" במצבים מסוימים. אנחנו נמנעים מאי הנוחות משום שכך גידלו את רובנו – בידיים מחבקות ואוהבות שהרחיקו מאיתנו כל דבר רע, אך בסופו של דבר גדלנו להאמין שאי נוחות היא אכן דבר רע. זה אומר שאנחנו מסכימים לעסוק אך ורק בדברים שגורמים לנו להרגיש בנוח, אך אלו הם דברים מאוד מצומצמים ביחס למה שיש לחיים להציע. אם אתם מרגישים שאתם מגבילים את עצמכם ולא עושים דבר מה שאתם צריכים בשל תחושת אי נוחות, חשבו על הדבר שעליכם לעשות כחוויה שתעזור לכם להתפתח – ככל הנראה זה מה שהיא באמת.

6. החליפו את "אני חייב/ת להיות טוב/ב יותר" ב-"אעשה את הטוב ביותר שאוכל"

מטרות הן חשובות וכל מסע צריך להתחיל עם מטרה מסוימת, אך כשהמטרה הופכת לאובססיה אנו מתחילים לחשוב שאנחנו לא טובים מספיק כפי שאנחנו ברגע זה. עליכם לקבל את מי שאתם כרגע, שכן ביקורת עצמית ותזכורות בנוגע לתכונות הרעות ולחולשות שלכם רק ישללו מכם את המוטיבציה להשתפר. החליפו את "אני חייב/ת להיות טוב/ה יותר" ב-"אעשה את הטוב ביותר שאוכל" – המשפט השני יעיל יותר משום שהוא מעודד אתכם לבצע פעולה ובו זמנית לקבל את המציאות; המאמץ שלכם אולי לא יהיה מושלם, אך הוא כן יניב תוצאות טובות.
דברים שצריך לעשות כדי להמשיך הלאה: אישה יושבת על סלע בחוף הים ונראית מהורהרת

7. עשו דבר טוב עבור מישהו אחר

לפעמים אנחנו נוטים לשים את עצמנו במרכז היקום ולתת דגש לדברים שמתרחשים ולדרך שבה הם משפיעים עלינו. זה יכול לגרום לנו לרחם, לפקפק או אפילו לתעב את עצמנו, וכדי לצאת מהמצב הזה מומלץ לשנות את ההתמקדות בעצמנו ולהעביר אותה לאדם אחר שחשוב לנו. כשתראו שאתם יכולים להועיל לאחרים גם במצבכם הקשה, תרגישו פחות פגומים ובודדים וזה יעזור לכם להתקדם הלאה בחיים.

 8. מצאו דבר מה שביכולתכם להודות עליו במצב הנוכחי, למרות מה שקרה

אושר לא הופך אותנו לאסירי תודה, אך הכרת תודה תמיד יכולה לגרום לנו לחייך. זה אמנם נשמע כמו קלישאה, אך האמת היא שהכרת תודה היא הבסיס לאושר אמיתי – אי אפשר להעריך את החיים מבלי לשים לב לדברים הטובים שקיימים בהם. אם המוח שלכם חושב יותר מדי על העבר הכואב או עתיד מדומיין ולא מזמין, קבלו את הרגע הנוכחי כמו שהוא והודו על מה שיש לכם כעת ושמאיר את חייכם אפילו במעט – רק ברגעים שבהם אתם מוקפים באפלה ניתן לראות את נקודת האור הקלושה ביותר, ואם תלכו לכיוונה היא תגדל עד שתגלו שהיא מובילה אתכם ליציאה מהעלטה שאפפה אתכם.

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: