maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

אומנות על גלגלים: 12 מכוניות פאר מרהיבות משנות ה-30

 שנות ה-30 של המאה ה-20 היו תקופה של שינויים רבים וקפיצות מדרגה משמעותיות בעולם הרכב, ולא רק בגלל המפרט הטכני של המכוניות מהימים האלו... סגנון האר דקו (בצרפתית: Art déco) שסחף את העולם השפיע בין השאר גם על מעצבי הרכבים של אותן השנים, ונתן להם השראה ליצור את כמה מכלי הרכב המרשימים ביותר שנראו על הכביש עד לאותו היום. כ-80 שנה לאחר מכן, אנחנו מזמינים אתכם להיזכר ביופי האלגנטי של 12 מהמכוניות הנפלאות האלו.
 
לחצו על התמונות על מנת לצפות בהן בגודל מלא

1. לנצ'יה אסטורה סדרה ארבע משנת 1939 (Lancia Astura Series 4)

לנצ'יה אסטורה סדרה ארבע משנת 1939
המכונית הזו הייתה סמל הפאר והמעמד הגבוה בימים שלפני מלחמת העולם השנייה, ומקור שמה הוא מהתרבות הרומית העתיקה – כיאה לרכב שיוצר על ידי חברה איטלקית. כ-2,900 רכבים שכאלו נבנו בין השנים 1931 ל-1939 על ידי טובי הבנאים האיטלקיים, שהכינו מספר בלתי מבוטל של חלקים בעבודת יד ששומרת על קסמה עד היום. 
 

2. בוגאטי סוג 57SC משנת 1938 (Bugatti Type 57SC)

בוגאטי סוג 57SC משנת 1938
רק ארבע מכוניות שכאלו נבנו בכל ההיסטוריה של יצרנית הרכב הצרפתית בוגאטי, מתוכן רק 3 שרדו עד היום. זו שאפשר לראות בתמונה מוצגת לראווה במוזיאון פיטרסן שבקליפורניה ומעריכים שכיום היא שווה כ-30 מילון דולר. הגוף החיצוני של המכונית עשוי מלוחות מגנזיום שמוסמרו זה לזה, ולמרות  שטכניקת הבנייה הזו נשמעת פשוטה, זולה ואף מרושלת, שום דבר במראה החיצוני של המכונית הזו לא רומז על כך.

3. רולס רויס פנטום 1 קופה משנת 1925 (Rolls-Royce Phantom I Aerodynamic Coupe)

רולס רויס פנטום 1 קופה משנת 1925
יצרנית הרכב הבריטית הזו נחשבת כיום למותג פאר ידוע ודגמי הפנטום הראשונים הם ללא ספק אחד מהגורמים החשובים ביותר שעזרו ליצור את התדמית הזו. אין כמעט פרט אחד במכונית הזו שלא עוצב באלגנטיות ומקוריות, החל מהדלתות המעוגלות ועד לזוג חלונות השמש שבגג. סביר מאוד להניח שאין חובב רכב אחד בעולם שלא היה רוצה לנהוג, או אפילו רק לגעת, במכונית מיוחדת וקלאסית שכזו. 

4. דלאהי 135 משנת 1936 (Delahaye 135)

דלאהי 135 משנת 1936
זוהי עוד דוגמה ליצרן רכב צרפתי שאימץ את עקרונות האר דקו כדי לעצב מכונית יוצאת דופן שפשוט תענוג לראות. עד לשנות ה-30 החברה מכרה בעיקר משאיות, אך כל זה השתנה כשה-135 יצאה לשוק והפכה ללהיט נחשק. כשרואים איך היא נראית קל מאוד להבין מדוע...
 

5. רולס רויס פנטום 3 קבריולט משנת 1939 (Rolls-Royce Phantom III)

רולס רויס פנטום 3 קבריולט משנת 1939
חזית הרכב המרשימה הזו היא דוגמה נוספת לפאר וליוקרה של דגמי הפנטום מבית רולס רויס, הפעם מתקופה קצת יותר מאוחרת אך לא פחות קלאסית. המכונית שבתמונה עברה שיפוץ מקיף, ששינה באופן דרמטי את המראה החיצוני שלה, בשנת 1947 כשהייתה בבעלותו של העשיר האקסצנטרי לואיס ריטר (Louis Ritter) והדבר רק תרם עוד יותר למראה הבלתי נשכח שלה.

6. דלג' D8-120S משנת 1937 (Delage D8-120S)

דלג' D8-120S משנת 1937
עד היום איש לא יודע בדיוק כמה מכוניות שכאלו יוצרו על ידי יצרנית הרכב הצרפתית דלג', אך ידוע כי היא החלה לבנות מכוניות מדגם זה עוד בשנת 1929, והפסיקה ב-1940 בעקבות הפלישה הגרמנית לצרפת. למרבה המזל יש כמה שרידים שהשתמרו עד היום, וניתן לראות אותם בתערוכות רכב בינלאומיות גדולות, שם הם גונבים את ההצגה בקלות מכל מכוניות היוקרה המודרניות.

7. פיג'ו 402 דארלמט רודסטר משנת 1938 (Peugeot 402 Darl'mat Roadster)

פיג'ו 402 דארלמט רודסטר משנת 1938
יש הרבה מאוד מכוניות מתוצרת פיג'ו על כבישי הארץ, אבל לא בצבע הזה ובטח שלא בעיצוב הזה. המודל הזה תוכנן במקור כרכב משפחתי, אבל לאחר שאנשי חברת עיצוב המכוניות Carrosserie Pourtout הניחו את הידיים שלהם עליה, היא קיבלה את המראה הספורטיבי והאווירודינמי שבזכותו היא כה בולטת לעין עד היום.

8. פורד מודל 40 ספידסטייר ספיישל משנת 1934 (Ford Model 40 Special Speedster)

פורד מודל 40 ספידסטייר ספיישל משנת 1934
כאשר אדסל פורד, בנו של הנרי פורד הידוע, חזר מטיול באירופה, הוא ביקש ממהנדסי הרכבים הבכירים ביותר בחברת "פורד" לבנות לו משהו מיוחד בהשראת כלי הרכב שהוא ראה. המכונית העוצמתית הזו הייתה התוצאה, והיום אפשר לראות אותה במוזיאון פורד במדינת קליפורניה שבארה"ב.

9. קדילאק לה-סאל משנת 1935 (Cadillac LaSalle)

לה-סאל משנת 1935
המכונית הזאת היא ככל הנראה הפשוטה והמוכרת ביותר מבין חברותיה לרשימה, אך היא עדיין קלאסיקה נפלאה שמייצגת עד היום את הלך הרוח בעולם הרכב של שנות ה-30. רבים סבורים שהיא הייתה הצעד הראשון בדרך שהובילה למה שלימים ייקרא 'המראה הקלאסי של המכונית האמריקאית'.  

10. רוקסתון מודל C משנת 1929 (Ruxton Model C)

רוקסתון מודל C משנת 1929
מכוניות מדגם זה יוצרו רק במשך שנתיים ולא בכמויות גדולות כפי שאתם יכולים לנחש. בנוסף לעיצוב מקומר וגלגלים בולטים, המכונית הזו גם זכתה ללא מעט ייחוד טכנולוגי; המנוע שלה קושר לגלגלים הקדמיים, וזאת בניגוד למרבית המכונית מאותה התקופה, שהתאפיינו בהנעה אחורית.

11. היספנו סוויזה H6C קופה משנת 1937 (Hispano Suiza H6C)

היספנו סוויזה H6C קופה משנת 1937

יצרנית המכוניות הספרדית היספנו סוויזה אולי לא מוכרת לאנשים רבים כיום, אך בשלהי שנות ה-30 היא בנתה במפעלי החברה שבצרפת את אחת ממכונית הפאר המרשימות ביותר שנראו על הכביש באותה התקופה. יש לציין שדגמי H6 ו-H6B היו מכוניות בעלות עיצוב הרבה יותר "מאופק" אך ה-C קיבלה מתיחת פנים משמעותית שהעניקה לה מראה עתידני שגורם לה להיראות מהירה אפילו בשעה שהרכב עומד במקום.

12. טלבו-לאגו T150-C קופה משנת 1938 (Talbot-Lago T150-C Speciale)

טלבו-לאגו T150-C קופה משנת 1938
המכונית הזו זכתה לכינוי Teardrop Coupe (קופה הדמעה) וקל מאוד לראות מדוע. הגג המעוגל, שמתחבר באלגנטיות עם החלק האחורי של הרכב, הוא דוגמה מושלמת לעקרונות עיצוב הרכב בעידן האר דקו וחלק מהסיבות לכך שהרכב הזה כל כך מבוקש בקרב אספנים מכל רחבי העולם.
 
מקור התמונות: 123456789101112
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: