maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

הסיבות הרוחניות להפסקת עישון

טלי ברוך לנדאו

הכותבת הינה מומחית לרפלקסולוגיה ומומחית בהרגעה מסטרס ולחץ דרך כפות הרגליים,  הקלה בכאבי ראש, כאבים רגשיים ונפשיים, ניקוי מרעלים, בעיות עיכול, ובאופן כללי חיבור הגוף לכוחות הריפוי שבו.
 

עשרים שנה עישנתי, מתוכן עשר שנים חשבתי לעצמי - האם כדאי או לא כדאי להמשיך, וניסיתי להפסיק.
ניסיתי להפסיק מאה פעמים ופעם המאה זה פשוט הצליח.
וזה החוק הראשון: "אסור להפסיק לנסות להפסיק!", בסוף תבין איך לעשות את זה.

מעשנים רבים חושבים: "אם אני חושב שהסיגריה טובה לי אז היא לא תזיק לי פיזית", או - "אם אני מאחל לעצמי רק טוב הסיגריה לא תזיק לי" זוהי טעות! ומדוע? משום שמה שיקבע את הבריאות בסופו של דבר הוא התת מודע וכולם באופן גורף יודעים איפשהו בפנים, עמוק בלב, שהסיגריה מזיקה ושהסיגריה היא חומר רעיל לגוף (מתוך שיחות עם מעשנים). לכן המודעות חשובה כאן.
זה כאילו אני קונה סרטן בכסף.

לתהליך ההבנה צריך להצטרף גם הלב, כלומר הסכמת הלב. לא מספיק שאדע בשכל ובהיגיון שהעניין מזיק לי, עלי להרגיש שאני לא מעוניין להרעיל את עצמי משום סיבה שהיא ובטח לא אם אדם אחר או המציאות מרעילה אותי (רעל יכול להתייחס גם לרעל רוחני  - כעסים, מצוקות, שקריות וכיוצ"ב).

והרי זה פרדוקס: אני בנוסף ארעיל את עצמי!  אני עצבני, אני שמח - אני צריך קצת רעל.
מה הקשר?
אולי רציתי לנשום קצת חמצן והתבלבלתי. הרי העישון עצמו "מסדר את הנשימה".

השלב האחרון אחרי שכבר הסכמתי בלב וגם בשכל להפסיק להרעיל את עצמי הוא שעלי להיות מודע למעשי ולא לקחת סיגריה בהיסח הדעת, ולא באקראי, לא "שאכטה", לא נרגילה, לא כי היה אירוע גדול במשפחה או שמחה גדולה, לא כי חס וחלילה היה עצב גדול (שמעתי הרבה את המילים - מישהו נפטר חלילה אז לקחתי סיגריה) או סתם רציתי סיגריה אחת בלילה וכך חזרתי. כיוצא בזה כל האירועים החיצוניים והפנימיים שמזעזעים או אפילו סתם מנגנים לנו על מיתרי הלב.

אז מה עושים במקום?
"הפסקת סיגריה" כזו שמסדרת לך את המחשבות אתה יכול להחליף בקלות בעשר דקות כתיבה אוטומטית, אינטואיטיבית על דף נייר. התוצאות לא יאחרו לבוא, ויהיו הרבה יותר מועילות. אתה כותב את כל המחשבות שמתרוצצות לך במוח, בינתיים אתה גם נושם והנה סידרת לעצמך את הראש.
אם אתה ממש עצבני וחייב סיגריה – נשימה מודעת או "הפסקת חמצן", פשוט להתרכז אך ורק בנחיריים תוך לקיחת נשימות עמוקות.
אם ממש משעמם לך בפה -  גזר, קולורבי, צנון, מסטיק או סוכרייה יעשו את העבודה.

אם אתה רוצה עזרה מבחוץ, טיפול גופנפש רצוי ואף מומלץ. טיפול ברפלקסולוגיה בשיטה הקואורדינטיבית והרגעה מלחץ וסטרס דרך כפות הרגליים. בטיפול יש גם ניקוז רעלים וניתן לראות סימנים כגון הזעת הרגליים בטיפול לניקוי הגוף.

אז בהצלחה ואל תשכח, גם תינוק מנסה ללכת ונופל ומנסה כל פעם מחדש בלי לבקש אישור ובלי להפסיק לנסות עד שמצליח!

בואו לשאול את טלי ברוך לנדאו ועוד מומחים רבים נוספים שאלות בנושאי רפואה ובריאות בפורום המומחים החדש שלנו - למעבר לפורום לחצו כאן!

* תזכורת לתשובות תתקבל בדוא"ל. השירות הוא ללא תשלום.

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: