print header

13 מצגות אינפוגרפיקה מומלצות שילמדו אתכם הרבה

  כולם אוהבים ללמוד, בכך אין ספק, ומי שאומר שלא – ככל הנראה פשוט לא מצא את הדרך המומלצת עבורו לעשות זאת. ישנה עם זאת דרך אחת שבה רבים אוהבים לקבל ולספוג מידע חדש, והיא בעזרת מצגות אינפוגרפיקה, שבניגוד לטקסט שחור על גבי לבן, אינה נוטה להיות משעממת וחדגונית, ובה בעת גם חושפת אותנו לפרטי מידע מפתיעים שלא ידענו מעולם ושמעשירים את עולמנו. אספנו עבורכם 13 מבין מצגות האינפוגרפיקה המומלצות ביותר שהכנו לאורך השנים, כדי שתוכלו ללמוד דבר או שניים (או אפילו יותר) חדשים, ואין לנו ספק שאחרי שתעברו על כולן אתם תהיו אנשים חכמים יותר משהייתם לפני.
 

1. מה תזונה בריאה יכולה לעשות עבורך

נתחיל במשהו שכל אחד צריך לדעת – מה עושים ויטמינים ומינרלים בגוף ומה המקורות המומלצים ביותר שלהם. באינפוגרפיקה הבאה תחשפו לכל אלה, ותגלו כשלכל ויטמין ומינרל יש מקורות מפירות, ירקות, דגנים, קטניות ומן החי. אם חסר לכם רכיב מסוים בתזונה, האינפוגרפיקה הזו יכולה להיות שימושית מאוד עבורכם, לכן שמרו אותה במועדפים וחזרו אליה כשתצטרכו לגלות מאיפה לצרוך רכיבים חיוניים שונים.
 

2. מדריך לשילוב עשבי תיבול בבישולים

וכעת לתחום אחר בנושא מזון, והפעם – בישולים. אנחנו משערים שכבר יש לכם לא מעט מתכונים קבועים שאתם נוהגים להכין ושבני משפחתכם אוכלים ללא שום תלונות, אך אולי חשבתם פעם לערוך בהם שינוי קטן או אף לשדרג אותם? תוכלו לעשות זאת עם עשבי תיבול טריים שככל הנראה כבר יש בביתכם, אך השאלה היא איזה אחד מתאים לאיזה סוג של מנה, ועם איזה מאכלים מומלץ לשלב אותו? את התשובה תמצאו באינפוגרפיקה הבאה.
 

3. תחליפי סוכר בריאים

סיימתם ארוחה טובה וכעת הגיע החלק שכולם ציפו לו – הקינוח לצד כוס התה החמימה. בהחלט סביר כי גם למנה המתוקה וגם למשקה תוסיפו סוכר, אך רגע לפני שאתם עושים זאת - אולי כדאי שתנסו ממתיק אחר בריא יותר? באינפוגרפיקה הבאה אתם תגלו אילו ממתיקים נוזליים וגרגריים קיימים שיכולים להחליף סוכר, איך להשתמש בהם במקום הסוכר ומה המאפיינים ואף המחירים של כל אחד. אם שקלתם להפסיק לצרוך סוכר, זה המידע שחיפשתם.
 
נסיים את חלק האינפוגרפיקות בתחום הבריאות שלנו, עם אחת מרתקת במיוחד שמתארת תחילה את ההבדל שבין הרפואה הסינית למערבית, ולאחר מכן מראה כיצד שתיהן משתלבות יחדיו ליצירת תחום רפואי שיכול לשנות את כל גישת המדע לרפואת האדם. בדרך אתם תגלו גם רכיב בגוף שהתגלה רק לא מזמן ושיכול אף להיחשב כאיבר חדש שהמדע לא היה מודע אליו, ותתוודעו גם להשפעתו על הגישור שבין הרפואה המערבית לרפואה המשלימה.
 

5. טכניקות ללמידה מהירה

כל נושא שעלינו להתעמק בו מצריך שלב של למידה, שלמעשה לא נגמר לעולם, אך בהתחלה צריך להשקיע בו הרבה יותר מאשר בשלבים מתקדמים. תהליך הלמידה יכול להיות מתיש ומייגע, במיוחד אם עושים את זה לא כמו שצריך, מכיוון שאתם תרגישו שהמוח שלכם לא מצליח לקלוט את מה שאתם מנסים להחדיר אליו. בשביל זה בדיוק מחכים לכם באינפוגרפיקה הבאה 25 טכניקות למידה שונות, ועליכם רק למצוא את אלו שיתאימו לכם ולהשתמש בהן כדי ללמוד כל נושא בהצלחה ובמהירות.
 

6. איך עובד הזיכרון?

ללמוד זה דבר אחד ולזכור זה דבר אחר, ואמנם יכול להיות שכחלק משיטות הלמידה גיליתם גם איך לשנן חומר ביעילות, אך חשוב שתדעו גם כיצד עובד כל המנגנון הזה במוח שלכם. באינפוגרפיקה הבאה אתם תגלו זאת, ופרט לכך גם תלמדו מה גורם לאובדן זיכרון ואילו מזונות, תחביבים ועיסוקים יכולים לשפר אותו, כמו גם כמה תרגילים שיעזרו לחדד אותו. בטווח הארוך, כל השיטות האלה יעשו הבדל ענק ביכולת הזיכרון שלכם.
 

7. איך להיות מאושרים – על פי המדע

"אושר הוא לא דבר נתון, אלא דבר שמגיע מהפעולות שלנו" – האינפוגרפיקה הבאה מתחילה עם הציטוט הזה של הדלאי לאמה, וכל מטרתה היא להראות לכם אילו פעולות יחזקו את תחושת האושר שלכם בחיים. מדובר בשיטות, דרכים והרגלים שהוכחו באופן מדעי פעם אחרי פעם, ואם תשלבו את כולם בחייכם תוכלו להתעורר כל בוקר עם חיוך ועם תחושת אושר אמיתית.
 

8. מה קורה למוח בזמן השינה?

כדי שנתעורר כל בוקר עם חיוך צריך גם לישון טוב, ועבור חלקנו מדובר במשימה קשה שאנחנו לא תמיד עומדים בה על אף שאנו רוצים. עם זאת, השינה חשובה לנו בדיוק כמו אוכל בריא, ואחרי שתקראו את המידע שבאינפוגרפיקה הבאה אתם תבינו בדיוק למה. אתם תעברו בה מסע שלם בין כל שלבי השינה ותבינו מה קורה בכל שלב ושלב, ועוד דברים אחרים רבים וחשובים שקשורים לתהליך השינה. בנוסף, אם אתם מרגישים שיש לכם "חוב שינה" שעליכם להחזיר לעצמכם, תמצאו כאן מידע חשוב כיצד לעשות זאת.
 

9. דברים שמומלץ לא להגיד בעבודה

קמתם בבוקר אחרי שישנתם כמו שצריך, וכעת עליכם להגיע לעבודה. בין אם אתם מתנהלים מול עמיתים רבים ובין אם אתם מתנהלים רק מול הבוס שלכם, יש כמה דברים שתרצו להימנע מלהגיד, מכיוון שהם יכולים להיות רק לרעתכם. במקומם יש דברים אחרים שתוכלו להגיד, ומומלץ מאוד שתשננו את המידע הזה ותשתמשו בו בפעם הבאה שתרצו להביע את דעתכם, להתלונן או להצדיק את עצמכם.
 

10. מדריך לזיהוי שקרנים

באופן יומיומי אתם כנראה באים באינטראקציה עם אנשים שונים, חלקם מכרים וחלקם זרים, מקצתם אף עלולים לנסות לשקר לכם בשל סיבות שונות, לעיתים נבזיות. אם אדם מיומן בשקר, קשה מאוד לעלות עליו ללא הכשרה של בלש מיומן, אך זה בדיוק מה שהאינפוגרפיקה הבאה באה לתקן. המידע שבה יעזור לכם לגלות איך לזהות שקרנים ללא כישלון וכיצד לחקור אותם כדי לוודא האם מה שהם מספרים לכם הוא אמת או בדיה.
 

11. מדריך לקריאת הוראות כביסה

כיום קשה מאוד למצוא משפחה שאין לה מכונת כביסה בבית, אך לא ממש קשה למצוא אנשים שלא יודעים כיצד לקרוא נכון את הוראות הכביסה שרשומות על תוויות הבגדים שלהם. מספיק לעשות כביסה אחת בדרך לא נכונה כדי להרוס בגד יקר, לכן כדאי מאוד שתלמדו איך לבצע את זה נכון. על הדרך האינפוגרפיקה הבאה תלמד אתכם גם כיצד לטפל בכתמים לפני הכביסה ועוד דברים רבים וחשובים שנוגעים לאפשרויות שקיימות במכונת הכביסה שלכם.
 

12. איך לקפל בגדים בצורה שחוסכת מקום

סיימתם לכבס ולייבש? כעת הגיעה הזמן לקפל ולאחסן, ובטח גם את זה התרגלתם לעשות בדרך מסוימת, אך אחרי שתראו את האינפוגרפיקה הבאה אתם תשנו אותה. אתם עומדים לגלות שלל דרכים לקפל חולצות, מכנסיים ושמלות בדרך שתחסוך לכם מקום, וכן תלמדו איפה הכי כדאי לאחסן אותם – ועוד תתפלאו לגלות שהמגירות שלכם יכולות לשמש אתכם טוב יותר מאשר המדפים בארון.
 

13. הבעיות שנגרמות בגוף עקב ישיבה או עמידה ממושכות

אנחנו משערים שבזמן שאתם קוראים את המילים האלה אתם יושבים, וככל הנראה הייתם בתנוחה הזו עוד לפני שהתחלתם לעבור על הכתבה, ואולי אף הרבה לפני. אם אתם יושבים למשך רוב שעות היום, או ההיפך – עומדים לאורך כל משך העבודה שלכם – אתם עלולים לסבול מנזקים חמורים שנגרמים אט אט לגופכם ומצטברים עם הזמן. פעילות גופנית תסייע למנוע את אותם נזקים, אך זה לא מספיק, ובאינפוגרפיקה הבאה אתם תגלו מה בדיוק קורה לגופכם אחרי ישיבה ועמידה ממושכות ואיך לתקן את הנזקים שנגרמו בגינן.
 
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו