maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

אוסף של 4 אפליקציות שיעזרו לכם לישון טוב יותר

 לשינה טובה יש יתרונות רבים, וזה לא עניין חדש וודאי ידעתם זאת קודם; למעשה, ככל שנישן יותר שעות בלילה ושאיכות השינה שלנו יותר טובה, נזכה לתחושות רעננות וערנות רבות יותר בבוקר, וסביר להניח כי מצבנו הגופני והנפשי יוכל להשתפר פלאים. עם זאת, עם קצב החיים המודרני שרק הולך ומתגבר, הלחץ שאנחנו נתונים בו וגורמים נוספים – פוגעים באיכות השינה שלנו, מקשים על חלקנו להירדם בלילה ובאופן כללי לא מאפשרים לנו לזכות בשינה שאנו כה זקוקים לה. פעם היינו צריכים פשוט להתמודד עם הבעיה הזו לבדנו ולחרוק שיניים אל מול העייפות המצטברת, או לחלופין לפנות לטיפולים רפואיים כאלו או אחרים, לנטול כדורי שינה ועוד. עם זאת, כיום בזכות הסמארטפון שיש לכל אחד מאיתנו, העניין הרבה יותר קל ופשוט, הודות לכמה וכמה אפליקציות שיכולות לעזור לכם להירדם, לוודא שתוכלו לנטר את איכות השינה שלכם ולספק לכם פתרונות לשינה טובה יותר. אספנו עבורכם 4 אפליקציות מומלצות שכאלו (ועוד אחת בונוס, שתוודא שבטוח תקומו בבוקר) ואתם מוזמנים להוריד אותן, להשתמש בהן ולישון טוב יותר.

1. Sleep Cycle

אפליקציות שינה: אפליקציית Sleep Cycle

אחד החסרונות בשינה שלנו היא שאנחנו לא בדיוק יכולים לאמוד את טיבה; נכון, אנחנו יכולים לדעת האם ישנו טוב או רע, אבל בדרך כלל לא נוכל למדוד את האיכות המדויקת של השינה שלנו, ועד כמה היא באמת הייתה עמוקה והועילה לגופנו. אך בעזרת האפליקציה הזו אפשר לפתור את העניין הזה – כי ביכולתה לספק לכם ניתוח מעמיק של דפוסי השינה שלכם רק באמצעות הנחתה על ידי הכר ברגע שאתם נכנסים למיטה. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להוריד אותה, לסמן את השעה שאתם רוצים להתעורר במסך הראשי (בלשונית Sleep) ואז ללחוץ על Start. מקמו את הטלפון החכם שלכם כפי שהאפליקציה תראה לכם, בזמן שהוא מחובר למטען, ולכו לישון. בשעה שבה סימנתם שאתם מעוניינים לקום, האפליקציה תפעיל את השעון המעורר, ולאחר שתתאוששו מעט תוכלו לעבור ללשונית Journal שבה יופיע לכם ניתוח מדוקדק של איכות השינה שלכם לאורך כל שעותיה. בעזרת הדיווח הזה, תוכלו לראות מתי שנתכם הייתה חזקה יותר ומתי חלשה יותר, וכן מדדים חיוניים נוספים שיעזרו לכם להבין היבטים שונים של מנוחתכם הלילית.

שימו לב כי מדובר באפליקציה חינמית, אך יש בה מספר אפשרויות מתקדמות – כמו הצגת סטטיסטיקות שינה מפורטות – הדורשות תשלום נוסף. בנוסף, יש כאן גם סיפור מרגיע ומעודד-שינה (המסופר באנגלית) שתוכלו לנגן תוך כדי שהאפליקציה רצה אם תלחצו על האייקון אייקון נגן שבראש המסך הראשי, אך ישנם עוד סיפורים ועזרי שינה למיניהם העולים כסף.

להורדת אפליקציית Sleep Cycle לאנדרואיד לחצו כאן

להורדת אפליקציית Sleep Cycle לאייפון לחצו כאן

2. Nature Sound Relax and Sleep

אפליקציות שינה: אפליקציית Nature Sound Relax and Sleep

לפעמים כל מה שצריך על מנת להירדם כמו שצריך, הוא צליל נעים ומרגיע באוזניים, כזה שיעזור למוחכם להיכנס לתוך מצב שינה בקלות. האפליקציה הקלה והפשוטה נועדה בדיוק לכך – לספק לכם שלל צלילים שיעזרו לכם להירדם בקלות. כל מה שאתם צריכים הוא להוריד אותה, להיכנס אליה, ללחוץ על כפתור "נגן" והצלילים הנעימים ייחלו להישמע ויסייעו לכם ליפול לתוך השינה בקלות ובמהירות.

אם אתם רוצים להחליף בין הצלילים ולשמוע משהו אחר שיתנגן באוזניכם בזמן השינה, כל מה שאתם צריכים לעשות זה ללחוץ על הכפתור אייקון תוויםשבתחתית המסך, ולבחור בין מגוון סוגי צלילים: מאוושת גלים קלה בחוף הים, דרך צליליהן של טיפות גשם וציפורים מצייצות, ועד רחשי יער. ברגע שתלחצו על הצליל שתרצו לבחור, תוכלו גם להחליט לכמה זמן הוא יתנגן, ומומלץ לקבוע זאת בהתאם למספר השעות שאתם רוצים לישון, כך שהקולות הנעימים הללו יהדהדו באוזניכם למשך כל זמן השינה.

להורדת אפליקציית Nature Sound Realx and Sleep לאנדרואיד לחצו כאן

להורדת אפליקציית Relax & Sleep: Nature Sounds, Melodies of life לאייפון לחצו כאן

 3. Sleep Calculator

אפליקציות שינה: אפליקציית Sleep Calculator

מכירים את הרגע הזה בערב שלפני אירוע חשוב, או סתם לפני עוד יום עבודה מתיש, שאתם אומרים לעצמכם: "מתי כדאי לי ללכת לישון אם אני רוצה לקום הכי רענן שאפשר?" ולא מצליחים להגיע להחלטה מושכלת? אז האפליקציה הזו הולכת להעלים לגמרי את כל הלבטים שלכם, כי היא יודעת להגיד לכם במדויק, בהתאם לשעה שבה אתם רוצים להתעורר, מתי עליכם להיכנס למיטה כדי לקום חדשים ורעננים. כל מה שעליכם לעשות הוא להוריד אותה, להזין במסך הראשי את השעה שבה אתם מעוניינים לקום, ללחוץ על הכפתור When I Should go to bed ("מתי עלי ללכת למיטה") והאפליקציה תציג בפניכם כמה אפשרויות לשעות שבהן כדאי ללכת לישון כדי להתעורר במיטבכם. חשוב לדעת שהיא גם לוקחת בחשבון שלאדם הממוצע לוקח רבע שעה להירדם.

אם תרצו, תוכלו אפילו לבחור באחת מהאפשרויות שהציעה האפליקציה, והיא תייצר עבורכם התראה על כך שעליכם להיכנס למיטה, כאשר השעה היעודה תגיע. בנוסף, האפליקציה הזו גם יודעת לחשב מתי כדאי לכם לקום אם תלכו לישון עכשיו (בלחיצה על הכפתור "When I Should Get Up") וכן לנתח את איכות השינה שלכם (בלחיצה על לשונית Sleep בתפריט התחתון).

להורדת Sleep Calculator לאנדרואיד לחצו כאן

להורדת Sleep Calculator לאייפון לחצו כאן

4. Relax & Sleep Well: Hypnosis and Meditation

אפליקציות שינה: אפליקציית Relax & Sleep Well

גלן הרולד הוא מטפל מנוסה בהיפנוזה, כמו גם מחברם של מספר ספרי העצמה מצליחים, ואפליקציית השינה שלו תוכל לעזור להכניס בכם את שלוות הנפש שכה דרושה על מנת להצליח להירדם ולישון כמו שצריך. הורידו את האפליקציה הזו ותוכלו לגלות בה שפע של קטעי סאונד באורכים משתנים, שבהם הרולד, בקולו המיוחד ובשילוב עם מנגינה רוגעת, חוזר על מסרים מעצימים ומרגיעים שיסייעו למוחכם להאט את הקצב ולהיכנס למצב שינה. אתם לא צריכים לשלוט בשפה האנגלית כדי להיעזר באפליקציה הזו – קולו המרגיע של הרולד יחד עם נימת הדיבור והטון השלווים שלו יעשו את העבודה וישחררו אתכם מכל לחצי היום על מנת שתוכלו לישון בנעימים.

שימו לב כי יש כאן 6 קטעי סאונד הניתנים ללא תשלום, אך קיימת ספריה שלמה של קטעים, שכל אחד מהם יכול להיות פתוח בפניכם - בתשלום נוסף. מלבד זאת, אם תעברו ללשונית Breath (בלחיצה על האייקון אייקון רגיעה) תוכלו לשמוע תרגיל נשימה פנימה והחוצה, בקצב סדיר שיעזור לכם להירדם, בהוראת הרולד עצמו ובליווי מוזיקה מרגיעה המשרה שינה נעימה.

להורדת Relax & Sleep Well לאנדרואיד לחץ כאן

להורדת Relax & Sleep Well לאייפון לחץ כאן

בונוס: Alarm Clock Xtreme

אפליקציות שינה: Alarm Clock Xtreme

נכון, זוהי לא אפליקציית שינה במלוא מובן המילה, והיא לא ממש תסייע לכם להירדם – אך היא כן תעזור לכם לקום בזמן, גם אם תתעקשו להישאר במיטה. אם אתם מאלו שנוטים לכבות את השעון המעורר שלהם ברגע שהוא מצפצף, ואז לקום מאוחר יותר בהבנה שאתם כבר מאחרים – האפליקציה הזאת תשים לכך סוף. כאן תוכלו לכוון שעון מעורר שלא יפסיק לצפצף עד שתענו על תרגיל מתמטי או חידה כלשהי שהאפליקציה מציגה – כך שהשעון הזה לא רק יקים אתכם, הוא גם יעורר את המחשבה שלכם ויכריח אתכם להפעיל את המוח.

כל מה שאתם צריכים לעשות לאחר שהורדתם את האפליקציה הזו, הוא להכניס במסך הראשי, ללחוץ על השעה שמוצגת בו ולהיכנס לחלונית החדשה שנפתחת בפניכם. בתוך התפריט החדש, רדו מטה אל ההגדרות שתחת הכותרת Dismiss, ובחרו ב-Dismiss Puzzle. כאן תוכלו לבחור בסוג החידה שתרצו: מתמטית (Math) או לחלופין זכירת סיסמא (Password), כמו גם להגדיר את רמת הקושי (Difficulty) וכן כמה חידות תצטרכו לפתור עד שהשעון יחדל (Number of problems).

בשלב הזה Alarm Clock Xtreme זמינה רק לאנדרואיד, ותוכלו להוריד אותה בלחיצה כאן

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו