print header

כל המידע על מצלמות הגאטסו בכבישים

באדיבות אתר מיצו בדרכים

בשנים האחרונות מותקנות מצלמות "גאטסו", של חברת Gatsometer BV ההולנדית, בכבישים ודרכים ברחבי הארץ. ברשת מסתובבים מיילים שמכילים לכאורה רשימות של מיקומי המצלמות. מדובר במיילים הכוללים בתוכם תמונות שנלקחו ממספר מקורות, הם אינם מעודכנים ואין טעם להפיץ אותם או לנהוג לפיהם. לשימושכם מפה עדכנית ומתחדשת בזמן אמת של מיקומי המצלמות ועוד מידע חשוב:

 


מצלמת מהירות מסוג גאטסו על עמוד אפור

 
בתחילת הפריסה של מצלמות הגאטסו היו מתקינים מצלמות כתומות ברמזורים, ומצלמות אפורות על קטעי כביש רגילים. לאחר זמן מה השתנו הצבעים, וכעת רובן המכריע של המצלמות המותקנות צבוע כתום.
 
האם המצלמות מבצעיות?
רובן כן. מתוך כ-100 עמודי מצלמה המותקנים בשטח, כשני שליש מכילים מצלמות פעילות. מספר זה משתנה מעת לעת.
 
האם קיימות עמדות דמה (דחלילים)?
כן. החל מאוגוסט 2013 החלו להתקין מספר עמדות שיהיו עמדות דמה, ושאינן יכולות להכיל מצלמות אמת. ראו פירוט ברשימה.
 
האם מצלמות הרמזור מסוגלות לאכוף גם מהירות?
כן, חד-משמעית! המצלמות הן זהות מבחינה טכנולוגית, ושתיהן אוכפות מהירות. למעשה, יש יותר דו"חות מהירות ממצלמות הרמזור הכתומות מאשר מהמצלמות האפורות.
 
מצלמת רמזור/מהירות מסוג גאטסו על עמוד כתום
 
האם מצלמות הגאטסו מסוגלות לעבוד בתצורת מדידת זמן בין נקודות?
נכון לרגע זה לא ידוע על הפעלת מצלמות הגאטסו בתצורה זו, אם כי לא מן הנמנע שמערכת כזו אכן תופעל בקרוב בישראל.
 
ישנן שמועות שאינן מבוססות דיין בשלב זה, על כך שחלק ממערך מצלמות הגאטסו יופעל בתצורת מדידת זמן בין שתי נקודות שהמרחק ביניהן ידוע. לדוגמה: נעמיד מצלמה אחת על כביש החוף מיד אחרי מחלף זכרון, ואת השנייה בסמוך לג'סר א-זרקא. בהנחה שהמרחק בין המצלמות הוא קבוע ולא משתנה, אם מכונית מצולמת בעת שהיא עוברת על פני מצלמה א' ואחרי X דקות היא עוברת על פני מצלמה ב', נוכל מיד לחשב את הזמן שלקח לה לגמוא את אותו מרחק. בחישוב פשוט נוכל לדעת את המהירות הממוצעת של אותו רכב, ואם המהירות הממוצעת גדולה מהמהירות הקבועה בחוק, אין לנו אלא להניח שנהג הרכב חייב היה לנסוע מהר מהמהירות המותרת. מכאן – דו"ח יישלח לביתו.
 
מבחינת המערכת עצמה, היכולת קיימת וניתן להפעיל אותה, אבל זה דורש שינוי מבחינת היערכות המערכת. לדוגמה, קטע כביש כמו זה של כביש החוף באזור עתלית יניב עשרות אלפי תמונות בכל מצלמה, תמונות שצריכות להיות מעובדות בזמן אמת במצלמה הראשונה, וכן להיות מותאמות לאותו מספר של עשרות אלפי תמונות במצלמה השנייה.
 
מהם פסי הגילוי (חיישנים או לולאות)?
מצלמות המהירות מסוג גאטסו המותקנות בישראל מופעלות ע"י פסי השראה מגנטיים המבוססים על לולאות המוטמעות בתוך האספלט. על ידי מדידת ההשראות שהרכבים החולפים יוצרים על פני הלולאות הללו, יודעת המערכת לחשב את המהירות של הרכב שעבר מעליהן, לכל נתיב בנפרד. כתוצאה מכך, גלאי מכמונות מכ"מ כמו וולנטיין 1 או אחרים לא יכולים לגלות את המצלמות ואינם יעילים נגדן.
 
הלולאות המוטמעות בכביש
 
האם המצלמות מסוגלות לצלם את שני כיווני התנועה?
בוודאות מוחלטת – כן. במספר מקומות הותקנו מצלמות גאטסו המסוגלות לצלם את שני כיווני התנועה. כלומר – גם את התנועה המתרחקת, כרגיל כמו בשאר המצלמות, או את התנועה המתקרבת, ממול, ע"י צילום לוחית הרישוי הקדמית.
 
היכן הן ממוקמות?
מפה זו מציגה מידע מעודכן על כל מכמונות המהירות בישראל (או "מלכודות מהירות"), כולל חלוקה לסוגים וסימון "דחלילים". לצפייה במידע נוסף על מיקום מצלמה, הקליקו על מציין המיקום במפה המסומן בעיגול אדום.
 
 
סעו בזהירות!
 
מיצו בדרכים הוא אתר המופעל על ידי דניאל פטרי, ומכסה את נושא מצלמות הגאטסו עוד לפני שהראשונה שבהן עלתה על הקרקע. דניאל עובד ביחד עם מנהלי המפות של ווייז ומול יבואן צ'יטה בתיאום מושלם ומעביר להן מידע על כל מצלמה מיד עם התקנתה בשטח.
 
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
המשך עם: Google
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
המשך עם: Google
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.