maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

שיטת הריפוי באמצעות תנועות הידיים שמסייעת להחזרת הרוגע לחיים

בשעה שהרפואה ממשיכה להתפתח ללא הרף, קיימים מצבים בהם התרופות היעילות ביותר מבוססות על טכניקות בהן השתמשו בעבר, ושיטת הריפוי באמצעות תנועות הידיים היא אחת מהן. מדובר ברעיון שמיוחס למרפא היפני ג'ין שין ג'יטסו, לפיו ניתן להטעין את הגוף מחדש באנרגיות חיוביות ולהרגיש טוב יותר על ידי הזזה של האצבעות ברצף מסוים. מדובר בשיטה יעילה לריפוי עצמי שניתן לבצע בכל מקום ובכל שעה של היום, ו-8 התרגילים הבאים יעזרו גם לכם להגיע לאיזון נפשי ולהרגיש במיטבכם. 
 
 
מה מקור השיטה וכיצד יש לתרגל אותה?
 
המרפא והפילוסוף ג'ירו מוראים ניסה לטפל בבעיות רפואיות מהן סבל עוד בשנות נעוריו, והחיפושים שלו אחר פתרונות מתאימים הובילו אותו לגילוי ולתרגול של צורת הריפוי העתיקה אותה פיתח ג'ין שין ג'יטסו שנים רבות קודם לכן. לאחר שנתקל בהן בכתבים שונים והן הועילו למצבו, החליט להפיץ את הטכניקה הזו ברבים. 
 
בשעת תרגול רצף התנועות כפי שיופיע בתרגילים הבאים, חשוב לשמור על הידיים, הזרועות והכתפיים רפויות ככל הניתן. הישארו בכל תנוחה למשך שתי נשימות איטיות ורגועות, ולאחר מכן עברו לתנוחה הבאה. לאחר שתשלימו את הרצף השמיני, הישארו במקומכם והשלימו 10 נשימות איטיות נוספות לפני שתחזרו לשגרת יומכם. 
 

1. התמודדות עם גבולות וחסמים

טכניקה זו עשויה להועיל לכם במצבים בהם אתם מתקשים להגיע להחלטות בנוגע לאופן ההתמודדות הנכון עם מגבלות שניצבות בפניכם. מדובר גם בשיטה מצוינת שמאפשרת להירגע במצבי תסכול, קושי מתמשך או עייפות כרונית.
 
הנחיות: הניחו את כף היד הימנית כך שתפנה כלפי מעלה, תוך שמירה על אצבעות פרושות. לחצו על האמה בעזרת אצבעות יד שמאל, כאשר האגודל מונח על בסיס האמה. הישארו בתנוחה במשך שתי נשימות, וחזרו עליה גם עבור היד השנייה. 

2. טיפול בכאבים וחידוד חושים

מדובר בתנועות ששימושיות במקרים שמצריכים חידוד חושים או הקלה על כאבים. תוכלו לבצע אותן בימים בהם אתם חשים קשיי נשימה או בשמיעה, כמו גם אם אתם סובלים מכאבי עיניים או מכאבים באזור הרגליים. 
 
הנחיות: פרשו את אצבעות כף יד ימין כאשר היד מופנית כלפי הרצפה, ועטפו בעדינות את האמה באמצעות אצבעות יד שמאל. הקפידו שהאגודל יונח על בסיס האמה. הישארו בתנוחה במשך שתי נשימות, וחזרו עליה גם עבור היד השנייה.

3. רוגע וצמיחה

בצעו את התנועות הבאות בימים בהם אתם עצבניים, חשים בדיכאון או מרגישים שאתם לוקחים על עצמכם יותר ממה שאתם יכולים להתמודד איתו. מדובר בתנוחה שתאפשר לכם להירגע, ולחזור לשגרה בקלות.
 
הנחיות: הפנו את אצבעות יד ימין כלפי מעלה, והצמידו את הקמיצה והזרת שלכם. לאחר מכן עטפו את שתי האצבעות הללו באמצעות חמש אצבעות היד השנייה, כאשר האגודל מונח לרוחבן. הישארו בתנוחה במשך שתי נשימות, וחזרו עליה גם עבור היד השנייה.
 

4. שחרור והרפיה 

אם אתם מתקשים לשמור על עירנות עד לסוף היום, מדובר בטכניקה המומלצת עבורכם. מדובר גם בטכניקת ריפוי נהדרת עבור מי שמרגיש חסר ביטחון לגבי החלטות משמעותיות בחייו כגון בתחום הכספי, בהקשר לעבודה, בכל הנוגע למערכת יחסים וכדומה. 

הנחיות: הפנו את אצבעות כף יד ימין כלפי הרצפה, והצמידו את האגודל, האצבע והאמה שלכם זה לזה. כעת, הניחו את אגודל יד שמאל מעל לשלוש אצבעות אלו, ועטפו אותן מלמטה באמצעות ארבע האצבעות האחרות של יד שמאל. הישארו בתנוחה במשך שתי נשימות, וחזרו עליה גם עבור היד השנייה.

5. התחדשות כללית

כולנו חשים מדי פעם בצורך "לאתחל" את היום שלנו, וזו התנוחה שתאפשר לכם לעשות זאת. במקביל, מדובר גם בטכניקה שמועילה למי שסובל מבעיות עור, תשוקה בלתי נשלטת למזון מתוק או מתנודות במצבי הרוח.
הנחיות: צרו עיגול באמצעות האגודל והאמה של יד שמאל, כאשר האגודל צריך לכסות את הציפורן של האמה. לאחר מכן, הניחו את האגודל הימני במרכז המעגל שיצרתם, בין הציפורן של האמה לבין האגודל השמאלי. הישארו בתנוחה במשך שתי נשימות, וחזרו עליה גם עבור היד השנייה.

6. הקלה בנשימה

התנוחה הבאה מעניקה אנרגיה והתחדשות במצבים של תחושות הקשורות לדחייה חברתית, קשיים במערכות יחסים או בעת התמודדות עם כאב נפשי. בנוסף, היא מועילה גם עבור מי שסובל מבעיות עור או מאי נעימות באזור האוזניים. 
הנחיות: תוכלו לתרגל את התנוחה הזו בשתי הידיים בו זמנית. כל שעליכם לעשות הוא לכסות את ציפורני הקמיצה שלכם עם האגודלים של אותן הידיים, ולהישאר בה במשך שתי נשימות עמוקות.
 

7. נשיפת לכלוך ואבק

לעתים אנו חשים ב"לכלוך" בחיינו, כאשר הכוונה היא לאותן בעיות קטנטנות שמצטברות ומקשות עלינו לתפקד באופן הטוב ביותר, ומעוניינים להחזיר לעצמנו את השליטה על המתרחש. התנוחה הבאה תאפשר לכם לנשוף החוצה את כל הרגשות השליליים ולחוש מחוזקים ורגועים יותר.
הנחיות: שלבו את אצבעות שתי הידיים זו בזו, וישרו את שתי האמות כך שיגעו האחת בשנייה. הישארו בתנוחה זו במשך שתי נשימות עמוקות.

8. שאיפת שלווה 

בדומה לתנוחה הקודמת גם הטכניקה הזו מיועדת להחזרת שליטה עצמית על החיים, אולם להבדיל ממנה המטרה כאן היא לא להיפטר מהשלילי אלא למשוך ולזמן אלינו את החיובי. 

הנחיות: קרבו את אמות שתי הידיים זו לזו, והפגישו אותן כך שיגעו זו בזו באזור הציפורניים. לאחר מכן קרבו גם את האגודלים האחד לשני, אולם הניחו את אגודל שמאל על גבי אגודל ימין. הישארו בתנוחה זו במשך שתי נשימות, וחזרו עליה שוב כאשר הפעם תניחו את אגודל ימין על גבי אגודל שמאל.

מקור: זיו ש.
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: