print header

קידום אתרים אורגני בשנת 2021 – מגמות וטרנדים

כמו בכל שנה, אנו מבצעים סקירה של כלל המגמות והטרנדים לאותה שנה בכל הקשור לעולם קידום האתרים האורגני. תרשו לנו לומר לכם - קידום אתרים בשנת 2021 עומד להפתיע ובגדול... אז מה שנת 2021 עומדת להביא לנו בראשי פרקים (ולאחר מכן בהרחבה):
  • חוויית המשתמש הופכת להיות גורם דירוג רשמי
  • המשכם של העדכונים הרבעוניים
  • המשכיות בהישענות גוגל על שאלות ותשובות הרחבה של תוצאות אפס
  • סיפורי רשת
  • מעבר כלל האתרים ל-Mobile first index
  • התגברות התלות של עסקים מקומיים ברשומות מקומיות 
טיפים לקידום אתרים 2021: איש מתכונן לריצה על רצפה שעליה רשום 2021

חוויית המשתמש

חוויית המשתמש וחשיבותה לא זרה לנו ומדוברת לא מעט בשנים האחרונות אך החל מחודש מאי 2021, חוויית המשתמש הופכת להיות גורם דירוג רשמי. מספר פקטורים הקשורים למהירות האתר, מתווספים לדירוג חוויית המשתמש ושמם הוא Core Web Vitals. מדובר במדדים טכניים ואת כולם ניתן לבדוק באמצעות הכלי של גוגל (Page Speed Insights):
  • אבטחה – האם המידע באתר מוצפן? האם יש לכם SSL?
  • התאמה למובייל – רמת ההתאמה
  • מודעות חודרניות – האם המודעות באתר שלכם גדולות ומפריעות לגלישה? האם יש לכם פופ אפים שחוסמים את התוכן ומפריעים לגולש לקרוא?

עד כמה יש לחשוש מכך? ובכן, להערכתנו לא ממש וזאת בהתבסס על העבר.

שאלות ותשובות | תוצאות אפס

תוצאות אפס הן התוצאות המופיעות לפני התוצאות הרגילות והאורגניות וכוללות תשובות לשאלות או רשימות של צעדים קצרים. המידע הזה נשאב מאתר מסוים אך הוא אינו בולט. גוגל עושה שימוש בתוצאות אפס ואנחנו מרגישים בנוח לקרוא לזה מגמה. 
 
הסיבה לשימוש הנרחב היא העובדה שגוגל משתפר בהבנת המשמעות, והתלות שלו בסימון ידני של המידע פוחתת ופוחתת.
 
עכשיו, למה זה בעייתי לנו בעלי האתרים? 
 
אם גוגל מציגה את התשובה לשאלה כבר בתוצאות החיפוש שלה, מה הסיבה לגולש להיכנס לאתר ולחפש את התשובה?.. אך אל דאגה יש פתרון, השתדלו פשוט לפרט את התשובות באופן קצת יותר נרחב ומלא מידע וכך התשובה לא תכנס למקום המוגבל של גוגל בהצגתה בתוצאות החיפוש עצמן.  

עדכוני הליבה של גוגל

בשנתיים האחרונות, אנו עדים לעדכוני הליבה של גוגל וכעת אפשר לומר בבטחה כי הם הופכים להיות מסורת של ממש. פעם ברבעון, גוגל מודיעה על עדכון ליבה ולרוב במרץ, יוני, ספטמבר ודצמבר.
 
הכי חשוב זה לא להתרגש מכל עדכון, במיוחד אם אתם אתר שמקודם באופן מקצועי ונכון ללא שימוש בטקטיקות פסולות. באשר לידיעה מה כל עדכון יכלול, לא ניתן לדעת בוודאות.
 
מילה קטנה על תוכן שבהחלט חשוב במסגרת עדכוני הליבה של גוגל: חשוב מאוד שתכירו ותקראו קצת אודות E.A.T (את האלמנטים שלו, והם מומחיות, סמכות ואמינות) היות שהוא בהחלט פקטור משמעותי מאוד בכל הנוגע לאיכות התוכן באתר שלכם.

סיפורי רשת - Web stories 

אז מה הם סיפורי רשת: אפשר לקרוא להם סוג של כרזות המשולבות בתמונות או סרטונים, כאשר הייעוד שלהם נכון לעכשיו הוא למובייל בלבד. יש תוסף רשמי של וורדפרס וכך ניתן לייצר אותם בדרך המומלצת ביותר. את סיפורי הרשת ניתן להטמיע בעמודים ויהיה גם אפשרי לשלוף אותם מתוך אותה מפת XML.
 
בכל כמה שנים, גוגל מנסה להכניס אלמנט חדש לתוצאות החיפוש, בשנת 2021, יהיו אלו סיפורי הרשת. אנחנו סומכים על גוגל שתנסה לעשות זאת ולא תתייאש כל כך מהר. 
 
כרגע אין חובה לאמץ אותם וגם לא שומעים עליהם יותר מדי מצד מומחי ה-SEO או שרואים כי הם מצליחים לתפוס נפח משמעותי מתוצאות החיפוש, ולכן נכון לעכשיו כדאי להשקיע יותר ב"טופס סטוריס" או שתכניסו את האתר שלכם לתוכנית google news. 
כן חשוב לנו לציין שקל לערוך אותם מאשר סרטון ביוטיוב ואולי דווקא הבלוגרים הקלאסיים יאמצו אותם.

Mobile first index

חודש מרץ הוא החודש בו כל האתרים הפכו להיות Mobile first index מבחינת גוגל וכעת אם לא דאגתם לעשות סנכרון מלא בין גרסת הדסקטופ שלכם לבין גרסת המובייל של האתר שלכם, אתם בבעיה... במידה ונניח הזנחתם דפים במעבר בין הגרסאות של האתר שלכם ואם במקרה חסרים דפים אקוטיים בגרסת המובייל, גוגל עלול לבחור שלא להציג את האתר או גרוע מכך, לדרג את העמודים האלו בדירוג נמוך.

קידום מקומי 

קידום לוקאלי עתיד להמשיך לצמוח וזה גם לא יפתיע אותנו אגב במיוחד לנוכח תקופת הקורונה אשר פקדה אותנו למשך זמן ארוך מאוד. אנחנו ממליצים לכם לקחת בחשבון את הפעמים בהן גולש מבצע חיפוש ממוקד של בית עסק ואז מופיעה תוצאה בולטת בצד תוצאות החיפוש של פרטי העסק. חשוב להקפיד על עדכון מלא של כל הפרטים ולוודא שהמידע מדויק. ניתן לעשות זאת באמצעות Google my business. על כל שינוי חשוב לבצע עדכון, במיוחד בשעות פתיחה וכדומה. ככל שיהיו פרטים מלאים יותר, כך ההשפעה של הרשומה הבולטת הזו תהייה גבוהה יותר. הטיפ שלנו הוא לפרסם פוסט במידה וישנם שינויים גדולים. 
 

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.