maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

דגם המטוס המדהים של לוקה יקוני סטיוארט

כדי לבנות מטוס בואינג 777 יש צורך במאות עובדים, חומרי גלם מתקדמים ומאות מיליוני דולרים, אך לוקה יקוני סטיוארט הצליח לעשות זאת לגמרי לבד, עם כמה הבדלים קטנים... לסטודנט בן ה-22 הזה יש תשוקה לבניית מודלים מורכבים ומדויקים בצורה בלתי נתפסת, ובמשך תקופה ארוכה מאוד הוא סימן וחתך 300 תיקיות קרטון כדי לבנות את אחד מדגמי המטוסים המרשימים ביותר שאי פעם ראיתם. המטוס של לוקה הוא מלאכת מחשבת של דיוק ותכנון עד הפרט הקטן ביותר, ובסדרת התמונות הבאה תוכלו להתרשם מתוצאות עבודתו יוצאת הדופן.

מטוס מנייר
 

לוקה החל לבנות את דגם המטוס עוד בהיותו תלמיד תיכון בשלהי שנות ה-2000, ולמרות גילו הצעיר, הוא ניגש למלאכה ברצינות רבה ועם תוכנית מפורטת מאוד לבניית מודל מדויק ככל האפשר בקנה מידה של 1:60. למרות שהיה לו רקע בבניית מודלים של גורדי שחקים וחפצים דומים אחרים, הוא מעולם לא התנסה בפרויקט שכזה, אך לדבריו הוא פשוט "התאהב" במאפייני העיצוב של ה-777. כדי לבנות את המודל לוקה בחר לעבוד עם תיקיות קרטון, וזאת על מנת להראות שגם חומר גלם פשוט שכזה יכול לשמש להכנת יצירות מדהימות, וסביר להניח שגם משום שזה היה אחד מחומרי הגלם הכי זולים וזמינים עבורו.

מטוס מנייר
 

יום אחרי יום, שעה אחר שעה, המודל החל לקבל צורה של מטוס אמיתי. לוקה נעזר בכמה וכמה אתרי אינטרנט כדי להוריד למחשבו את התרשימים של חלקי המטוס המקורי, ונעזר בהם כדי לבנות מודל שנאמן למציאות בצורה כמעט מושלמת. ראוי גם לציין שכמעט כל חלקי המודל יכולים לזוז בדיוק כפי שהם אמורים במציאות; דלתות נפתחות, למושבים יש רגליות מתכווננות, כני הנחיתה מסוגלים להתקפל לתוך גוף המטוס ועוד. לוקה מודה שהוא טעה הרבה מאוד פעמים והיה צריך לבצע חיתוכים והרכבות מסוימים פעמים רבות, אך הוא לא התייאש, שכן היה לו ברור שכדי להצליח הוא רק צריך להתמיד ולהמשיך לעבוד קשה.

 
מטוס מנייר
 

לוקה הקדיש קיץ שלם רק כדי לעבוד על המושבים של הדגם (במיוחד המושבים במחלקה הראשונה). כל מושב שכזה קטן פי 20 מהמושבים המקוריים במטוס, ובסך הכל הוא בנה 303 מושבים של מחלקת תיירים, 35 מושבים למחלקת עסקים ו-4 למחלקה הראשונה, בדיוק כמו מטוס אמיתי. כל מושב של מחלקה ראשונה הצריך 6-8 שעות עבודה, אך למרבה המזל, המושבים של מחלקת התיירים הצריכו "רק" שעה של עבודה עבור כל אחד.

מטוס מנייר
 
מטוס מנייר
 

תשומת הלב לפרטים הקטנים לא נעצרה במושבים, ולוקה דאג לכל דבר קטן במטוס שלו החל מעגלות אוכל ועד למדחס של המנוע ולוח הבקרה של הטייס, שבו נמצא החלק הקטן ביותר של המודל (באורך 2.55 מ"מ ורוחב של 1 מ"מ). רק לשם דוגמה נוספת, לצורך הרכבת כן הנחיתה נדרשו 82 שעות עבודה עם 1,023 חלקים, ולמקרה שתהיתם, זה לא כולל את 45 השעות בהן הוא הכין את הסקיצה.

מטוס מנייר
מטוס מנייר
 

בסך הכל לוקה עמל על המטוס שלו במשך יותר מ-10,000 שעות שהתפרשו על פני כמעט 4 שנים, ולאחר שסיים לבנות את המטוס שלו רבים מיהרו להכתיר אותו כבונה המודלים הצעיר הטוב ביותר בעולם. לוקה קיבל חסות מיוחדת מחברת התעופה סינגפור אריילייס וצבע את המודל שלו בצבעי החברה, כשבתמורה היא הציגה את המודל שלו בסרטון שפרסמה בשנת 2015: 

 
 

המטוס של לוקה הוא דוגמה נפלאה לדברים יוצאי הדופן שאפשר ליצור אם רק מתחייבים לפרויקט ועובדים עבור הגשמת חלום. בשעה שברור לחלוטין ללוקה שהוא לא יבנה מודל נוסף שכזה בעתיד הקרוב, הסיפוק שהוא שאב ממנו ימשיך ללוות אותו במשך כל חייו.

 

מקור: אבי מורנו
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: