print header

דגם המטוס המדהים של לוקה יקוני סטיוארט

 כדי לבנות מטוס בואינג 777 יש צורך במאות עובדים, חומרי גלם מתקדמים וסכום כסף גבוה מאוד, אך לוקה יקוני סטיוארט הצליח לעשות זאת לגמרי לבד, עם קרטון ודבק... לסטודנט הצעיר הזה יש תשוקה לבניית מודלים מורכבים ומדויקים בצורה בלתי נתפסת, ובמשך תקופה ארוכה מאוד הוא סימן וחתך 300 תיקיות קרטון כדי לבנות את אחד מדגמי המטוסים המרשימים ביותר שאי פעם ראיתם. המטוס של לוקה כמובן לא טס לשום מקום, אך הוא מלאכת מחשבת של דיוק ותכנון עד הפרט הקטן ביותר. בסדרת התמונות הבאה תוכלו להתרשם מהכישרון יוצא הדופן שלו והתוצאות המדהימות אליהן הגיע. 

מודל מטוס מדהים מקרטון: תהליך היצירה של דגם המטוס של לוקה יקוני סטיוארט

לוקה החל לבנות את דגם המטוס עוד בהיותו תלמיד תיכון בשלהי שנות ה-2000, ולמרות גילו הצעיר, הוא ניגש למלאכה ברצינות רבה ועם תכנית מפורטת מאוד לבניית מודל מדויק ככל האפשר בקנה מידה של 1:60. למרות שהיה לו רקע בבניית מודלים של גורדי שחקים וחפצים דומים אחרים, הוא מעולם לא התנסה בפרויקט שכזה, אך לדבריו הוא פשוט "התאהב" במאפייני העיצוב של ה-777. כדי לבנות את המודל לוקה בחר לעבוד עם תיקיות קרטון, על מנת להראות שגם חומר גלם פשוט שכזה יכול לשמש להכנת יצירות מדהימות, וגם משום שככל הנראה מדובר באחד מחומרי הגלם הכי זולים וזמינים עבור סטודנט בגילו.

מודל מטוס מדהים מקרטון: שרטוט דגם המטוס של לוקה יקוני סטיוארט
יום אחרי יום, שעה אחר שעה, המודל החל לקבל צורה של מטוס אמיתי. לוקה נעזר בכמה וכמה אתרי אינטרנט כדי להוריד למחשבו את התרשימים של חלקי המטוס המקורי, ונעזר בהם כדי לבנות מודל שנאמן למציאות בצורה כמעט מושלמת. מדהים לגלות שכמעט כל חלקי המודל של לוקה יכולים לזוז בדיוק כפי שהם אמורים לנוע במציאות: דלתות נפתחות, למושבים יש רגליות מתכווננות, כני הנחיתה מסוגלים להתקפל לתוך גוף המטוס ועוד. לוקה מודה שהוא טעה הרבה מאוד פעמים והיה צריך לבצע חיתוכים והרכבות מסוימים פעמים רבות, אך הוא לא התייאש, שכן היה לו ברור שכדי להצליח הוא רק צריך להתמיד ולהמשיך לעבוד קשה.
מודל מטוס מדהים מקרטון: תהליך היצירה של דגם המטוס של לוקה יקוני סטיוארט
מודל מטוס מדהים מקרטון: תהליך היצירה של דגם המטוס של לוקה יקוני סטיוארט
לוקה הקדיש קיץ שלם רק כדי לעבוד על המושבים של הדגם (במיוחד המושבים במחלקה הראשונה). כל מושב שכזה קטן פי 20 מהמושבים המקוריים במטוס, ובסך הכל הוא בנה 303 מושבים של מחלקת תיירים, 35 מושבים למחלקת עסקים ו-4 למחלקה הראשונה, בדיוק כמו מטוס אמיתי. כל מושב של מחלקה ראשונה הצריך 6-8 שעות עבודה, לעומת המושבים של מחלקת התיירים שהצריכו "רק" שעה של עבודה עבור כל אחד.
מודל מטוס מדהים מקרטון: תהליך יצירת המושבים בדגם המטוס של לוקה יקוני סטיוארט
מודל מטוס מדהים מקרטון: תהליך היצירה של דגם המטוס של לוקה יקוני סטיוארט - מבט על פנים המטוס
תשומת הלב לפרטים הקטנים לא נעצרה במושבים. לוקה דאג לכל דבר קטן במטוס שלו החל מעגלות אוכל לדיילים ועד למדחס של המנוע ולוח הבקרה של הטייס, שבו נמצא החלק הקטן ביותר של המודל (באורך 2.55 מ"מ ורוחב של 1 מ"מ). רק לשם דוגמה נוספת, לצורך הרכבת כן הנחיתה נדרשו 82 שעות עבודה עם 1,023 חלקים, ולמקרה שתהיתם, זה לא כולל את 45 השעות שבמהלכן הוא תכנן את הבנייה של החלק ואת התוכניות הנדרשות.
מודל מטוס מדהים מקרטון: תהליך היצירה של דגם המטוס של לוקה יקוני סטיוארט
מודל מטוס מדהים מקרטון: תהליך יצירת גלגלי הבואינג בדגם המטוס של לוקה יקוני סטיוארט
בסך הכל לוקה עמל על המטוס שלו במשך יותר מ-10,000 שעות שהתפרשו על פני כמעט 4 שנים, ולאחר שסיים לבנות את המטוס שלו רבים מיהרו להכתיר אותו כבונה המודלים הצעיר הטוב ביותר בעולם. לוקה קיבל חסות מיוחדת מחברת התעופה "סינגפור איירליינס" וצבע את המודל שלו בצבעי החברה, כשבתמורה היא הציגה את המודל שלו בסרטון שפרסמה לפני כמה שנים: 
 
מודל מטוס מדהים מקרטון: לוקה יקוני סטיוארט עובד על דגם מטוס הבואינג שלו

המטוס של לוקה הוא דוגמה נפלאה לדברים יוצאי הדופן שאפשר ליצור אם רק מתחייבים לפרויקט ועובדים עבור הגשמת חלום. בשעה שברור לחלוטין ללוקה שהוא לא יבנה מודל נוסף שכזה בעתיד הקרוב, הסיפוק שהוא שאב מהווה השראה לכל מי שאי פעם רצה להגיע אל מטרה בחייו שנראית בלתי אפשרית.

מקור התמונות: מרחבי הרשת

מקור: אבי מורנו
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.