print header

חברות הסלולר בדרך ללקוחות מרוצים יותר

עו"ד שחר שוורץ

הכותב הינו עורך דין בעל ניסיון משפטי רב בתחום דיני המשפחה, הוצאה לפועל ודיני עבודה

למי מאתנו לא קרה שנציג של חברת סלולר הבטיח לנו שפעולה מסוימת תבוצע או ששרות מסוים הנו ללא תשלום, אך בפועל זה לא קרה וחוייבנו על שירותים שכלל לא רצינו? או אולי מקרה שבו נציג הבטיח זיכוי ובפועל לא קיבלנו? קרוב לוודאי שזה קרה לרובנו אך לא עוד!!!  בקרוב, חברות הסלולר לא יוכלו להתכחש למה שהנציגים שלהן מבטיחים. שר התקשורת משה כחלון ומשרדו יזמו תיקון שינסה לשים לזה סוף.

סלולרי

בתיקון שיכנס לתוקף ב-13/11/2011 יחויבו חברות הסלולר לשמור את השיחות המוקלטות ויתרה מזו, יחויבו להשמיע את הקלטת השיחה תוך 5 ימי עבודה. כמו כן, החברות יהיו מחויבות לשמור ולהציג כל הודעה כתובה (SMS) שנשלחה מהטלפון שלנו לשם רכישת שירות כלשהו, ולהציגה לפי דרישה.  

לקוחות רבים שלי מוכנים "להישבע" שהנציג הבטיח להם אי-אלו הבטחות  ואילו במועד מאוחר יותר נאמר להם על ידי נציג אחר שאינו יודע במה דברים אמורים.  אני מודע עד כמה קשה  ללקוח "להילחם" מול אותו נציג  ולטעון בפניו כי "...הנציג הקודם הבטיח לי..." . כעת, השינוי שהתקבל יאפשר ללקוח והנציג לשמוע את השיחה ולהוכיח שאכן הובטח לו ביטול לשירות או שהוא כלל לא רצה להירשם לשירות, וישים סוף למספר רב של מחלוקות שבהן הלקוח לא מאמין לנציג, והחברה לא מאמינה ללקוח.

כמו כן, יש מספר רב של מקרים שמגיעים לטיפול עורך דין מטעם החברות ("הזוכות" בהוצאה לפועל) כנגד "חייבים" - הלקוחות - בגין חובות שהלקוח בכלל מכחיש את קיומן. השינוי בתקנות יאפשר בירור מהיר ויעיל יחסית של הנושא.

במצב הקיים היום, הלקוח מתקשר והנציג מיידע אותו על כך ש"השיחות ייחשפו רק בבית המשפט" ואז, למעשה, הלקוח, אשר ברוב המקרים לא מקליט את השיחה ביוזמתו, נשאר ללא כל דרך להוכיח שהאמת איתו, שהרי הראיות בידי החברה שתעשה בהן שימוש רק אם הן לטובתה.

אליה וקוץ בה.

יש להניח שחברות הסלולר לא יוותרו בקלות ולא ישלימו עם רוע הגזרה. מבחינתן יש בכך הוצאה כספית ניכרת, הן בשדרוג מערכות ההקלטה והן בפגיעה כלכלית נוספת, כאשר יחויבו לפעול על פי מה שהנציג הבטיח, אשר לא תמיד עולה בקנה אחד עם מה שהלקוח מקבל בסופו של דבר.

טלפון

מה עושים?

  • עד ל-13/11/2011 להמשיך להקליט באופן יזום את השיחות עם הנציגים של החברה. למרות שהחוק אינו מחייב אותנו ליידע את הנציגים על כך שאנחנו מקליטים את השיחה, אני ממליץ לומר זאת מפורשות.
  • גם לאחר ה-13/09/2011 יש להקליט את השיחות באופן יזום, זאת ליתר בטחון. בזכות הקלטתנו, בשעת מחלוקת, נהיה מצוידים בראיות מטעמנו. הקלטה זו תעזור גם לנו לבדוק שאכן הבנו את מה שהנציג הבטיח והתחייב בשם החברה, שהרי הנציגים עוברים עשרות שעות הדרכה וקורסי מכירה, ולנו לא תמיד יש את היכולת "להבין בין השורות".

 

בואו לשאול את עו"ד שוורץ ועוד עורכי דין נוספים שאלות בנושאי חוק ומשפט בפורום המומחים החדש שלנו - למעבר לפורום לחצו כאן!

* תזכורת לתשובות תתקבל בדוא"ל. השירות הוא ללא תשלום.

המידע לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור במאמר זה משום חוות דעת, יעוץ, המלצה, הנחיה או הצעה לבצע או להימנע מלבצע פעולות כלשהן. הדברים האמורים הינם לידיעה כללית בלבד

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.