maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

הזהרו ממסחטת הכסף הבאה: מספרי ה-1-900!

אל תתבלבלו עם מספרי ה-1-800: בעקבות הורדת דמי הקישוריות שמפחית גם בהכנסות העסקים, עוברות חברות רבות למספרים עם קידומת 1-900 - היקרה במיוחד.

השלכה חדשה להורדת דמי הקישוריות. חברות שעד כה ייצרו הכנסות מקישוריות נכנסת, זונחות כעת את מספרי הסלולר, ועוברות לפרסם מספרים בקידומת 1-900. החיוג למספרים אלה יקר - 50 אג' לדקת שיחה בתוספת מחיר זמן האוויר הרגיל של השיחה, מה שמעלה את מחיר דקת השיחה לכשקל אחד (תלוי בתכנית). אין לבלבל קידומת זו עם מספרי החינם בקידומת 1-800.

חברות רבות מתפרנסות מדקות שיחה נכנסות. מדובר למשל בספקיות שירותי מידע והיכרויות, חדרי צ'אט, חידונים ואסטרולוגיה. גם אתר דפי זהב באינטרנט עושה שימוש בהמרת מספר קווי למספר טלפון סלולרי, וכך גם אתרי תיירות רבים, הנהנים ממסה של דקות שיחה נכנסות, מפרסמים מספר סלולרי במקום קווי - כדי להינות מהכנסות מתעבורת השיחות. עד ינואר 2011, כל שיחה נכנסת בסלולר לוותה בדמי קישוריות של 25 אגורות, סכום שהתחלק בין חברת הסלולר לבין החברה המפעילה את השירות, שאליה התקשר הלקוח. בעבר העריך משרד התקשורת את עלותן של שיחות אלה ב-60 מליון שקל בשנה.

ואולם, החל ב-1 בינואר השנה ירדו דמי הקישוריות הסלולריים ל-7.22 אגורות לדקה, מה שלא הותיר רווח לשירותים שההכנסה שלהם מבוססת אך ורק על שיחות נכנסות. מסיבה זו, עברו שירותים כאלה לפרסם מספרי 1-900 - קידומת המיועדת לשירותי מידע מסחריים מבוססי טלפון, בעלות של 50 אגורות לדקת שיחה בתוספת מחיר הדקה הרגילה.

בין החברות שעברו למספר בקידומת החדשה נמצאים שירות ההיכרויות LoveMe, שירות שיחות בינלאומיות בשם poketalk, מחירון הרכב של לוי יצחק וגם אתר המידע על זמני האוטובוסים - bus.co.il.

שירותי 1-900 ניתנים על ידי כל חברות התקשורת בישראל, שמתחלקות בהכנסה עם החברות שמספקות את השירותים.

מקור: וואלה!

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
תכנים קשורים: כסף, טיפים, המלצה, יקר, טלפון, שיחה
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: