print header

פרסום בגוגל: כל מה שגוגל מתכננת לנו לשנת 2020

 גוגל הוא מנוע החיפוש הנפוץ והגדול ביותר בעולם, עם רבבות משתמשים וגולשים הנעזרים בו מדי יום מביתם או מבית העסק בו הם עובדים. רבים רואים בגוגל מנוע חיפוש אידיאלי ונוח לשימוש, היבט התורם לפופולאריות שלו ולהיותו מנוע החיפוש הגדול בעולם והאהוב על גולשים רבים בארץ ובעולם. בגוגל ניתן למצוא גם פרסומים של עסקים למיניהם, בכל תחום שתרצו, לפי מילות חיפוש מתאימות, המקשרות בגוגל לעסק המתאים והרלוונטי, אותו הגולשים מחפשים. בהקשר לכך, ניתן לפרסם בגוגל כל עסק וכדאי להכיר חידושים נפוצים לפרסום עסקי בגוגל, שנתאר להלן. 

פרסום בגוגל: לפטופ עם דף הבית של גוגל

החיפוש הקולי יהפוך לדומיננטי מאוד

פרסום בגוגל נחשב לפרסום נפוץ ופופולארי ברחבי העולם, ואחד החידושים בתחום הוא החיפוש הקולי, אשר פוטר אותנו מהצורך להקליד בשורות החיפוש. לדוגמה, רבים משתמשים בחיפוש הקולי בטלפון החכם כדי להגיע לתוצאות החיפוש המתאימות, וזאת כדי להימנע מההקלדה המייגעת במקלדת של המסך הקטן. אז איך אנחנו יכולים להתאים את העסק שלנו לחיפוש הקולי? להלן כמה אפשרויות:
 
  • כל פיסת מידע עוזרת – כלומר, לא זו בלבד שחשוב לכתוב את השם המדויק של העסק, אלא כדאי להציג את כל המידע הרלוונטי שיכול לסייע ללקוחות שלכם לאתר אתכם: שעות פתיחה, כתובת, תמונות, סרטונים, המלצות וכדומה.
  • להיות מעורבים ברשת – השתדלו להיות מעורבים עד כמה שאפשר באתר שלכם. זאת משום שבמקרה שבו הלקוח מקליט הודעת חיפוש כמו "הפלאפל הכי טוב בנתניה", הוא יגיע אליכם. העניין הוא שגוגל נוהגת לתעדף אתרים של עסקים המבצעים פעולות ברשת. כך שככל שתקפידו לתחזק את האתר שלכם, כן יגבר הסיכוי של גוגל להציג אתכם בתוצאות החיפוש הראשונות.
  • מילות מפתח מבוססות שאלה – החיפוש הקולי מתבסס על החיפוש הלוקלי. אם תצרפו למילות המפתח שלכם גם מילות שאלה כמו "מה?" או "כיצד?", תקלו על גוגל בהצגת תוצאות החיפוש. כמו כן, לשדרוג החיפוש הלוקלי, כדאי להשקיע בהקמת כרטיס ידע (knowledge graph).

ההיבט הוויזואלי לא נעלם

גוגל תמיד ייחסה חשיבות לעיצוב הוויזואלי של האתר וביססה את החיפוש שלה על תמונות וסרטונים. ב-2020 זה הולך להפוך לטרנד חזק אף יותר, ולכן חשוב למקם תכנים ויזואליים איכותיים באתר, על מנת למשוך כמה שיותר גולשים. גוגל עצמה משקיעה בפרסום חזותי בעזרת תרשימים למיניהם המופיעים בתוצאות החיפוש, וכן באמצעות הוספת מפות אינטראקטיביות לעיון וויזואלי, כך שהגולשים יוכלו למצוא את העסק בקלות. כך שאם יש לכם תמונות מהפעילות שלכם בעסק והספקתם להפיק כמה סרטוני תדמית, אל תשמרו הכול על תיקיית המחשב שלכם - העלו את התכנים לאתר. 

איכות התוכן

גוגל עובדת במשך שנים על התוכן באתרי האינטרנט ומנסה להתנער עד כמה שניתן מביצוע אופטימיזציה של מילות המפתח המדויקות באתרים. כך, היא נוטה לתעדף פחות מאמרים שנכתבו רק למטרות קידום או מאמרים שיש בהם הרבה מאוד ביטויי מפתח. גוגל לומדת לאט את כוונת גולשיה בשעה שהם מחפשים שירות כלשהו באתר.
 
לסיכום, לקראת 2020 כדאי להתעדכן בשינויים הנעשים בעולם קידום האתרים, ולשפר את האתר בהתאם לשינויים שגוגל מבצעת. 
 
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו